Gerekçe; ‘Güncel ve yerel bir konuyu, evrensel bir bakış açısıyla, yetkin ve çarpıcı bir sinema diliyle anlattığı için oy birliğiyle Abluka filmine verilmiştir’.
Gerekçe; ‘Tarihimizin çok önemli ve acılarla dolu bir dönemini, naifliği ölçüsünde derinlikli bir anlatımla perdeye aktarmayı başardığı için oybirliğiyle Kar Korsanları filmine verilmiştir’.
Gerekçe; ‘Sınırlı bir alanda kapalı kalmış insanların ruhsal çöküşünü, gizli ve açık şiddetini, güçlü oyuncu yönetimi ve sinemasal anlatımla metaforik bir derinlik yaratarak sinemaya aktarmayı başardığı için Sarmaşık filmi ile oybirliğiyle Tolga Karaçelik’e verilmiştir’.
Gerekçe; ‘Anne kız ilişkisini modern ve gelenekselin çatışması ekseninde, ender rastlanılan incelikli bir gözlem gücü ve cesaretle anlatabildiği için, Ana Yurdu filmi ile oyçokluğuyla Senem Tüzen’e verilmiştir’.
Alışılagelmiş denilebilecek bir anne karakterini, senaryonun özgün çizgileri doğrultusunda tüm açıları ile doğal ve detaylı yorumlayarak oluşturduğu duru ve güçlü oyunu sebebiyle Ana Yurdu filmindeki rolüyle Nihal Koldaş’a oy birliğiyle verilmiştir’.
Detaylı ve sıra dışı oyunuyla Sarmaşık filmindeki rolü ile Nadir Sarıbacak’a oybirliğiyle verilmiştir’.
Gerekçe; ‘Uluslararası ölçülerdeki film müziği yaklaşımını, yerel müzikal dil ile tutarlı ve ustaca tasarlayarak yakaladığı dengeli anlatımdan ötürü Kasap Havası ile Demircan Demir’e oy çokluğuyla verilmiştir’.
Gerekçe; ‘En İyi Görüntü Yönetimi Ödülü, Kar Korsanları ve Ana Yurdu filmlerinin görsel atmosferini büyük bir doğallıkla kuran, teknik anlamda yetkin ve yenilikçi çalışmalarından dolayı görüntü yönetmenleri Türksoy Gölebeyi ve Vedat Özdemir arasında paylaştırılmıştır’.
Gerekçe; ‘Yaratıcı çözümlerle titizlikle hazırlanmış, ikna edici ve doğal çevre tasarımından dolayı En İyi Sanat Yönetimi Ödülü’nün Abluka filmiyle İsmail Durmaz’a verilmesine oybirliğiyle karar verilmiştir’.
Gerekçe; ‘En İyi Kurgu Ödülü zaman ve gerçek algısıyla kışkırtıcı bir şekilde oynayan kurgusu için Abluka filmiyle Osman Bayraktaroğlu’na verilmiştir’.
Gerekçe; ‘En İyi Yardımcı Kadın ödülü mizahi, gerçekçi, katmanlı oyunuyla Yarım Filmindeki rolüyle Hülya Böceklioğlu’na verilmiştir’.
Gerekçe; ‘Eksik Filmindeki Devrim karakteriyle gerçeklik sınırlarını zorlayan olağanüstü yorumu sebebiyle Özgür Emre Yıldırım En İyi Yardımcı Erkek oyuncu ödülüne layık görülmüştür’.
Gerekçe; ‘Hacmen çok küçük bir role kattığı oyun çeşitliliği ve akılda kalıcılığıyla Nefesim Kesilene Kadar filmindeki rolüyle verilmiştir’.
Gerekçe; ‘Umut Veren Erkek Oyuncu ödülü, zorlu bir kırılma yaşayan bir karakteri tüm boyutlarıyla ele alıp yansıtan oyunuyla Abluka filmindeki rolüyle Berkay Ateş’e verilmiştir’.
Gerekçe; ‘Genç yaşına rağmen sergilediği etkileyici oyunu ve perdede yarattığı etki dolayısıyla jüri, Yarım filminden, Ece Atay’a, Mansiyon ödül vermiştir’.
Gerekçe; ‘SİYAD jürisi, tutuculuğu deliliğe dönüşen bir toplumda, ayakta durma iradesine sahip bir kaının ve ebeveyn – çocuk arasındaki ilişkinin, karanlık ve aydınlık taraflarını hem cesaret hem sevgiyle anlatmadaki başarısı nedeniyle, Senem Tüzen’in Ana Yurdu filmini ödülü oy çokluğuğla layık gördü’.