Anladığımız kadarıyla PS4 ve Xbox One için olan sürümler gayet sorunsuz çalışıyorlar ve görebildiğimiz kadarıyla eleştirmenlerden de sağlam puanlar aldılar. PC? PC başka bir mesele. Oyunun daha ilk dakikasından optimizasyonuyla ilgili devasa sıkıntılara sahip olduğu ortaya çıktı. En başından, oyun skandal bir şekilde .ini dosyaları düzenlenmedikçe 30 FPS'ye kilitlenmiş bir şekilde başlıyordu. Bununla bitmedi. Spastik framerate sorunları, Nvidia olmayan kartlarda hiç hak edilmeyen performanslar, müdaheleye rağmen düzelmeyen sorunlar...
Bütün bunlar Arkham Knight'ın Assasin's Creed: Unity, SimCity, Diablo III gibi oyunları dahi geride bırakarak gelmiş geçmiş en kötü PC çıkışını yapmasına sebep oldu. Steam'de oyun ile ilgili kullanıcılar tam 5500 negatif yorum bırakarak oyunu Arkham serisinin kullanıcı puanı "Büyük Çoğunlukla Olumsuz" olan ilk oyunu oldu. Oyunun PC sürümüne belli ki hiç dokunmamış olan Rocksteady, önce "PC geliştirme partnerimizle meseleyi konuşuyoruz" diye gevrek bir açıklama yaptı, bugün de bombayı patlattı: Oyunun PC satışları ikinci bir emre kadar resmen durduruldu.
Bunun 2015'te olmuş olmasını aklım almıyor. Seneyi üstüne basa basa söylüyorum, zira geçen neslin aksine konsolların iyice PC'ye yakınsadığı, oyuncu sayısı olarak Steam'in PS4 ve Xbox One'ın kombine satış sayısını geçtiği bir dönemde yaşıyoruz. Burada SimCity ve Diablo III gibi server facialarından, Unity ve Rome II: Total War gibi bitmemişlikten yanan oyunlardan daha da kötü bir durum var. Rocksteady belli ki oyunun PC uyarlamasını ne idüğü belirsiz bir firmaya vermiş, gerisine de hiç karışmamış. Aklımızın almadığı şey de bu. Yahu sene 2015, 2005 değil. PC'ye böylesine ikinci sınıf vatandaş muamelesi yapmanın "cool" olduğu yıllar geçmedi mi?