Ak Parti Belediye Başkanları İstişare Ve Değerlendirme Toplantısı (3)

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, “Sadece bir havalimanı inşa etmiyoruz. Sadece kendi helikopterimizi imal etmiyoruz. Bunlar aslında büyük bir iddianın, büyük bir davanın adamı olmanın gerçekleştiği anlardır” dedi.AK Partili belediye başkanlarının katılımıyla Rixos Otel’de “AK Parti Belediye Başkanları İstişare ve Değerlendirme Toplantısı” düzenlendi. AK Parti Yerel Yönetimler Başkanlığı tarafından düzenlenen, 48 il, 563 ilçe ile 213'ü belde olmak üzere 824 belediye başkanın katıldığı toplantıda bir konuşma yapan Başbakan Erdoğan, vatandaş sokağa çıktığında kendisini emniyette hissetmesi gerektiğini söyledi. Vatandaşın nefes alacak park, bahçe bulamadığında milyar dolarlar da harcasa gönül alınamayacağını dile getiren Başbakan Erdoğan, görüntüyü bozan göz, zevkini zedeleyen, uyum arz etmeyen, yürürken rahatsızlık arz eden her şeyin küçük değil aslında büyük mesele olduğunun altını çizen Başbakan Erdoğan, “Vatandaş evinden çıktığı zaman şehrin hengamesinden evine yorgun gelmesin. Yangın oluyor, itfaiye o sokağa giremiyor. Sorumlusu kim. Belediye. Niye? Çünkü sen o kadar dar sokağa zamanında müsaade ettiysen bunun sorumlususun. Buralarda yeniden yapılanmaya gitmen lazım. Nasıl olsa vaktimiz var. Hayır vaktimiz yokmuş gibi davranacaksın. 5 seneyi uzun görmeyin. 5 sene yarın biter. Olayı böyle görün. Bunu evimizdeki huzurun bir ön şartı olarak görün. Evindeki huzuru her bir vatandaş sokakta bulabilsin. Şehirlerimiz maalesef bu anlayışla büyümüyor. Bunu tersine çevirmek zorundayız. Şehir büyürken huzur, güvenlik gelişmiyorsa o büyüme sağlıksızdır. Sizler şehirlerin emirisiniz ama sahibi değilsiniz. Kararlarınızı şehrin tüm sahipleriyle istişare etmeniz üzerinizde bir vebaldir” dedi.“SİZ YOLLARI 24 AYAR ALTINLA DÖŞESENİZ ONLAR ‘BU TENEKE YA’ DİYECEK”Başbakan Erdoğan, ideolojik yaklaşanların ne yaparsanız yapın karşı çıkacağını belirterek, “Onlar için söylemiyorum. Ben samimi olanları kastediyorum. Öbürleri zaten belli. Siz yolları 24 ayar altınla döşeseniz onların size söyleyeceği 'bu teneke ya'. Onlar böyle. Onlara karşı elbette dik duracağız ama yapıcı eleştirilerin yıkıcı eleştiriler arasında kaybolmasına müsaade etmeyeceğiz. Millet 30 Martta bu makamları emanet olarak verdi. Hakkını verirseniz 5 yıl sonra karşılığını alırsınız. Emaneti yere düşürürseniz sadece şehrinize değil tüm teşkilata bu davaya harekete haksızlık etmiş olursunuz. Bu hareketin içinde kibir yoktur, şımarmak yoktur. Böyle bir hakkımız da yoktur. İnsanlardan uzaklaşmak, kapıları kapatmak yoktur. Biz makamların üzerine çıkıp kibir sergileyen değil makamların altında ağır sorumluluğun idraki ile iki büklüm olması gereken makamdayız. Öyle belediye başkanları vardı ki kibirlerinden yanlarına yaklaşılmıyordu. Bakın şimdi onlar yok. 5 yıl gelip geçer. Kimileri hiç hatırlanmaz kimileri de gönüllerden silinmez. Türkiye son bir yıldır zorlu saldırı girişimlerinin altında ezildi. Önce Gezi olayları, ardından 17 ve 25 aralık darbe girişimleri Türkiye’de güven ve istikrar ortamını, huzuru demokrasiyi ve kardeşliği hedef aldı. Dik durduk, milletin emanetine sahip çıktık, Türkiye'nin kazanımlarını koruduk ve 30 Mart’ta milletin desteğini aldık.Gezi olayları denilen hadisede, siz ne yaparsanız yapın o malum çevreler o kadar önemli bir projeyi bile bu ülkede yok farz ettikleri gibi olumsuz, kötü göstermeye, bir dezanformasyon yapmak suretiyle bu paralel yapı, medyayla, yargıyla beraber hareket ederek böyle bir adım attılar” şeklinde konuştu.“BUNLAR ASLINDA BÜYÜK BİR İDDİANIN, BÜYÜK BİR DAVANIN ADAMI OLMANIN GEÇEKLEŞTİĞİ ANLANDIR”Tarihe eserlere sahip çıkmanın bir görev olduğunu kaydeden Başbakan Erdoğan, konuşmasına şöyle devam etti:“Taksim'deki kışla denilen o alan, o kışlanın tarihi resimleri röleveleri falan ortadayken bunlar gösterilmesine rağmen bu zihniyet buna karşı çıktı. Onu biz değil de kendi zihniyetlerinden biri yapsaydı asla böyle bir şey olmazdı. Aynı şekilde Kültür Merkezi. İhtiyaca cevap vermediği gibi yıkılma tehlikesi ile karşı karşıya. Onda da aynı yerde daha iyi bir kültür merkezi dedik. Onda da aynı şey. Taksim adeta mabetsiz bir bölge. Bir taksim caminin yapılması konusu planlandığı halde buna da isyan ediliyor. Trafiğin yer altına alınması taksimin yürüyüş alanı haline getirilmesi gündeme geldiği halde buna karşı bir tavır. Yapılacak olumlu şeylere karşı bunların yaklaşımı olumsuz. Beyoğlu’nda böyle bir plebisit böyle bir yola gitsek Beyoğlu kalkıp da buna hayır demez, tam aksine buna evet der. Nitekim mahalli seçimde de Beyoğlu’nu tekrar AK Parti’nin kazanması bunun ispatıdır. Beyoğlu halkı vaatlerimize hayır demiyor, evet diyor. Cumartesi günü İstanbul'da dünyanın en büyük havalimanı temelini attık. Dün Ankara'da kendi milli kuruluşlarımızın imal ettiği 3 yeni ATAK helikopterlerinin kara kuvvetleri komutanlığına devir teslim törenini yaptık. Bunlar öyle sıradan yatırımlar değil. Havalimanı ile ilgili kolay kolay bir şey de yazamıyorlar ama kenarından köşesinden acaba ne deriz, nasıl bunu kötüleriz diye düşünüyorlar. Yılda 150 milyonun bu havalimanındaki geliş gidişini düşünün. Atatürk Havalimanı ihtiyacı karşılamıyor, artık bu terazi bu kadar sıkleti karşılamıyor. Kimileri de niye o kadar geç kaldınız diyebilir. Burayı yapacak demek ki 5 tane yürekli yiğide ihtiyaç vardı. Yap işlet devret sistemiyle bunu nasıl yaparız diye arayışı içinde olduk. Türkiye'de 26 havalimanı ile aldık biz ülkeyi. Buna 26 havalimanı ilave ettik. Bir kısmı bu yap işlet devretle oldu. Eğer bunu milli bütçeden yapmaya kalksaydık altından kalkamazdık. Finansı yönetmek her yiğidin karı değil. Para olduğu zaman bunları yapmak kolay, mesele paranız olmadan birilerinin finansı ile bunları yapabiliyor musunuz? Mesele o. Buna bile yolsuzluk dediler. 25 yıl yapacaklar orayı çalıştıracaklar. 25 yıl sonra da bize devredecekler. Yani millete yani devlete. Bu arada da belli bir kirayı ödeyecekler. Sadece bir havalimanı inşa etmiyoruz. Sadece kendi helikopterimizi imal etmiyoruz. Bunlar aslında büyük bir iddianın, büyük bir davanın adamı olmanın gerçekleştiği anlardır.”“TÜRKİYE ARTIK KABINA SIĞMIYOR”ATAK helikopterine şu anda siparişlerin gelmeye başladığını ifade eden Başbakan Erdoğan, sadece üreten değil ürettiklerini satan bir ülke konuma gelindiğini kaydetti. Türkiye’nin artık kabına sığmadığını sözlerine ekleyen Başbakan Erdoğan, “Kendine biçilen rolle yetinmiyor. Biz yıllarca başka ülkelere gıpta ile baktık, başarılarını izledik. Bundan birkaç asır öncesine kadar bu topraklar dünyanın gıpta ile baktığı topraklardı. Maalesef bizi tarihimizden ecdadımızdan medeniyetten koparmak, toprakla bağımızı kesmek istediler. Bizi aza mahkum ettiler, bizi var olanla yetinmeye, başkasına hayranlıkla bakmaya mahkum ettiler. Sadece dışarıdan değil içeriden de bizi böyle dar bir çerçeveye ufuksuz bir vizyona hapsetmek istediler. Gelişmiş ülkelerin yollarına bakıyoruz, hayran kalıyoruz. Şimdi bizim de yollarımız var. Artık bizim de hızlı trenlerimiz var, otoyollarımız var. Yurt dışında ya da belgesellerde gördüğümüz şeyler, o bize masallar gibi gelen şeyler artık kendi ülkemizde var oluyor. Artık biz de işte Ankara’dan İstanbul’a, Ankara’dan Konya’ya, Konya’dan Eskişehir’e hızlı trenle gidiyoruz. Artık YHT ağı ülkemizin birçok iline ulaşacak. 20-30 kişilik sınıfları konuşuyorduk. Bizim sınıflarımız 70-100 kişilik. Şimdi bizim de 20 kişilik 30 kişilik sınıflarımız dünyanın en modern donamına sahip okullarımız var. Filmlerde doktorların ellerinde çantaları ile evlerine gittiğini görüyor, bunu ulaşılamaz bir hayat tarzı zannediyorduk. Aynısı artık bizde de var. Yabancı filmlerde sürekli ambulans sesi duyuyor hayret ediyorduk. Şimdi bizde de bir telefon kadar uzakta ambulans hatta helikopter ambulanslar var. Artık dünya ile yarışır haldeyiz. Bu gelişmeler kardeşlerimizi mutlu ederken onurlandırırken aynı derecede hasımlarımızı ve hazımsızları da rahatsız ediyor. Onların hazımsız olması, o da bizim mutluluk sebebimizdir. Sanmayın ki Gezi ağaç için yapıldı, çevre için yapıldı. Sanmayın ki 17-25 Aralık operasyonları yolsuzluk için yapılmıştır. Büyük Türkiye birilerini rahatsız etmiş, içerideki maşalarını kuklalarını piyonlarını kullanarak büyük Türkiye'nin yürüyüşünü engellemek istemişlerdir” diye konuştu.

Reklam

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz