ARDAHAN İMSAKİYESİ 2023: Ardahan iftar saati, imsak ve sahur vakti kaçta? Diyanet Ardahan ramazan imsakiyesi

Ardahan imsakiyesi; ramazan orucunun başlamasıyla birlikte merak konusu oldu. Oruç tutma ibadetini yerine getirecek olan vatandaşlar ilk sahura 22 Mart’ı 23 Mart’a bağlayan gece kalktılar. Peki, Ardahan'da sahur ve iftar saat kaçta olacak? Diyanet Ardahan ramazan imsakiyesini yayınladı. İşte tüm merak edilenler...

Ardahan imsak, sahur ve iftar vakitleri hakkında araştırmalar hız kazandı. On bir ayın sultanı ramazan ayının gelmesiyle birlikte oruç tutacak olan müslümanlar ilk sahurlarını yaptılar. Peki, Ardahan'da sahur vakti, imsak saati kaçta? Diyanet Ardahan sahur ve iftar vakitlerini açıkladı. İşte 2023 ramazan imsakiyesi...

ARDAHAN SAHUR SAATİ KAÇTA?

24 Mart Ardahan sahur saati 04:34
25 Mart Ardahan sahur saati 04:32
26 Mart Ardahan sahur saati 04:30

ARDAHAN İFTAR VAKTİ NE ZAMAN?

Ardahan'da ilk iftar saati 18:30 olarak açıklandı.
24 Mart Ardahan iftar saati 18:31
25 Mart Ardahan iftar saati 18:33
26 Mart Ardahan iftar saati 18:34

Reklam
Reklam

ARDAHAN İMSAKİYESİ İÇİN TIKLAYINIZ

İMSAK NEDİR?

İmsak, Arapça’da, “kendini tutmak, engellemek” anlamına gelir. Orucun temel unsuru da (rükün) bu anlamdır. İmsak vakti tabiri, dilimizde, oruç yasaklarından (yeme içme ve cinsel ilişki) uzak durma vaktinin başlangıcı anlamında kullanılır. İmsak vakti, tan yerinin ağarması (fecr-i sâdık; bk. Namaz Vakitleri bölümü) vakti olup, bu andan itibaren yatsı namazının vakti çıkmış, sabah namazının vakti girmiş olur; bu vakit aynı zamanda sahurun sona erip orucun başlaması vaktidir.

İFTAR VAKTİ NEDİR?

İftar vakti ise, oruç yasaklarının sona erdiği vakit anlamında olup, güneşin batma vaktidir. Bu vakitle birlikte akşam namazının vakti de girmiş olur. Gündüz ve gecenin teşekkül etmediği bölgelerde oruç süresi, buralara en yakın normal bölgelere göre belirlenir.

İmsakın, ikinci fecirle başlayacağı konusunda fakihler arasında görüş birliği olmakla birlikte, kimi fakihler bu hususta, daha ihtiyatlı olduğu gerekçesiyle fecr-i sâdıkın ilk doğuş anına, kimileri ise oruç tutanlar lehine olduğu gerekçesiyle ışığın biraz uzayıp dağılmaya başladığı zamana itibar edilmesini önermişlerdir.

Reklam
Reklam