Bursa teleferikte bayram izdihamı

Kurban Bayramı tatilini Uludağ’da geçirmek isteyen vatandaşlar ve Arap turistler teleferikte izdihama neden oldu.Kurban Bayramı...

Kurban Bayramı tüm İslam aleminde coşku ile kutlanırken, Bursa’da da vatandaşlar çeşitli etkinliklerle bayramın tadını çıkardı. Bayramın birinci gününü kurbanını kesmekle geçiren vatandaşlar, ikinci günü ise daha çok hısım akraba ziyaretleri yaptı. Vatandaşlar bayramın üçüncü ve dördüncü gününü gezmeye ayırdı. Birçok vatandaş eğlence merkezleri ve parkları tercih ederken, bir kısmı ise teleferikle Uludağ gezisine çıktı.

Reklam

Arap turistlerin de yoğun ilgi gösterdiği Uludağ'a çıkan teleferikte izdiham yaşanıyor. Teleferiğe binmek için uzun kuyruklar oluşurken, yer yer tartışmalar yaşanıyor. Vatandaşlar ve Arap turistler Uludağ gezisinin ardından piknik yapıp yemek yedikten sonra tekrar akşama doğru teleferikle kente dönüyor. Teleferik önünde uzun süre bekleyen Arap turistler ve vatandaşlar Bursa’nın meşhur kestane kebabından da tatma imkanı buluyor. Teleferik ile Uludağ’a çıkan Arap turistler eşsiz Bursa ve Uludağ manzarası karşısında şarkı söylemeden duramıyor. Şarkılar eşliğinde teleferikle Uludağ’a çıkan Arap turistler Bursa ve Uludağ’ın güzelliğini dile getirdi. Teleferiğe hayran kalan Arap turistler yalnızca uzun süre kuyrukta beklemekten şikayet etti.

“BAYRAMDA TALEBE YETİŞEMİYORUZ”
Teleferik İşletme Teknisyeni Mehmet Topal, Kurban Bayramı dolayısı ile büyük yoğunluk yaşadıklarını belirterek, “Teleferik bayram dolayısı ile çok yoğun. Yolcularımızın yüzde 80’i Arap turist, yerliler de yüzde 20 dolayında..” dedi. Özellikle bayram dolayısı ile talebe yetişmekte zorlandıklarını anlatan Mehmet Topal, “Yaşadığımız tek sıkıntı teleferiğin kapasitesinin çok düşük olması. Bu nedenle misafirlerimiz çok sıra beklemek zorunda kalıyorlar. Yaklaşık 2 saate yakın sıra bekleniyor. Bundan dolayı sıkıntı yaşıyoruz.” şeklinde konuştu.

Reklam

“ULUDAĞ’A GÜNDE ORTALAMA 2 BİN KİŞİ TAŞINIYOR”
Bayram dolayısı ile gülük ortalama 1800 ila 2 bin kişi arasında Uludağ’a teleferik ile yolcu taşıdıklarını bildiren Mehmet Topal, şunları söyledi: “Diğer günlerde bu sayı 500’e kadar düşüyor. Şu anda bayram dolayısı ile yoğunluğa cevap vermekte zorlanıyoruz. Arap turistler genelde dağda gezip, yemek yedikten sonra dönüyor. Şu anda 10 dakikada bir 30 kişiyi Uludağ’a teleferik ile çekiyoruz. Sabah 8.30’da başlayan seferlerimiz akşam 20.20’de kapanıyor.”
Turist rehberi Hakan Burkay, Arap turist kafeslini Uludağ’a çıkardığını belirterek, “Şu anda Arap turistlere Uludağ turu yaptırıyoruz. Teleferikle yazın Uludağ ziyaretleri daha çok oluyor, ama bayram dolayısı ile bu yoğunluk bu günlerde arttı. Uludağ’da kar görüp oteller bölgesini gezdikten sonra döneceğiz.” dedi.
Bayram tatilini ailesi ile birlikte Uludağ’da geçiren Hakan Zobu ise teleferikte döndüklerini belirterek, “Biz ailecek İzmir’den geldik. Kurban Bayramı'nı Uludağ’da geçirdik. Arife günü geldik, bu gün dönüyoruz. Kar yoktu ama dağ yürüyüşü yaptık. Gayet güzeldi. Neredeyse yazdan kalma günler yaşadık, bayram tatilini geçirdik. Şimdi ise dönüyoruz.” şeklinde anlattı. Uludağ’ı çıkıp inerken teleferiği tercih ettiğini anlatan Zobu, “Biz teleferikle çıkıp indik. Bu çocukların da çok hoşuna gidiyor. Ondan dolayı teleferiği tercih ediyoruz.” şeklinde sözlerini tamamladı.
Kızı Selinnaz Zobu da Uludağ’ın çok güzel bir yer olduğunu belirterek, “Herkese Uludağ’ı tavsiye ediyorum, ayrıca teleferik de çok eğlenceli. Özellikle direklerden geçerken çok eğleniyorum. Herkese tavsiye ediyorum.” şeklinde konuştu.

Reklam

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz