Çankırı bayram namazı saati kaçta? İşte diyanete göre il il bayram namazı saatleri

Bayram namazı saat kaçta kılınacak Çankırı'da merak ediliyor. Ramazan Bayramı arifesinde yarın sabah eda edilecek bayram namazı saat kaçta merak ediliyor. Peki Çankırı'da bayram namazı saat kaçta? Bayram namazı hutbesini dinlemek şart mıdır? İşte Çankırı ve tüm Türkiye için bayram namazı vakitleri...

Çankırı'da bayram namazı saat kaçta? Kurban Bayramı arifesinde yarın sabah kılınacak bayram namazı için Çankırı'da saatler kuruldu. Peki Çankırı bayram namazı saati kaçta? Bayram namazı hutbesini dinlemek gerekiyor mu? İşte diyanete göre Çankırı ve ilçelerinin bayram namazı saati ile il il bayram namazı saatleri...

ÇANKIRI'DA BAYRAM NAMAZI SAATİ KAÇTA?

Diyanete göre Çankırı ve ilçelerinde bayram namazı saati şöyle;

Çankırı
Merkez: 06.53
Atkaracalar: 06.55
Bayramören: 06.54
Cerkeş: 06.55
Ilgaz: 06.52
Kızılırmak: 06.51
Kurşunlu: 06.54
Orta: 06.55
Şabanözü: 06.54
Yapraklı: 06.52

Reklam
Reklam

BAYRAM NAMAZI HUTBESİNİ DİNLEMEK ŞART MI?

Bayram namazı hutbesi, Cuma namazı hutbesinden farklı olarak namaz kılındıktan sonra okunur. Bayram namazı hutbesi aynı zamanda sünnettir. Hanefîler’e göre, bayram namazının sıhhat şartları, hutbe dışında Cuma namazının sıhhat şartları ile aynıdır. Sadece hutbe, Cuma namazında sıhhat şartı olduğu halde, bayram namazında sünnettir. Yine hutbe Cuma namazında namazdan önce, bayramda ise namazdan sonra okunur. Diğer yandan Cuma namazının hükmü aynî farz olduğu halde, bayram namazının hükmü vaciptir.

1- Bayram hutbesi dört mezhebe göre sünnettir.
2- Bayram hutbesi, bayram namazından sonra yerine getirilir.
3- Hutbelere genellikle hamd ile başlandığı halde, bayram hutbelerine tekbir ile başlamak sünnet veya müstehabdır.
4- Birinci hutbeye dokuz, ikinci hutbeye yedi tekbir ile başlamak müstehabdır.
5- Tekbirler dışında bayram hutbesiyle cuma hutbesi arasında erkan ve sünnet bakımından fark yoktur.
6- Ramazan bayramında sadaka konusunu işlemek müstehabdır. Fitrenin özellikleri ve yararları, aynı zamanda nisbeti üzerinde de durulur.
7- Kurban bayramında daha çok kurbanlık hayvanlardan, onların kesilmesinden, dağıtılmasından bahsedilmesi müstehabdır.
8- Bayram hutbesi farz ve vacip olmadığından cemaatin onu dinlemek üzere camide oturup beklemesi gerekmemektedir. Otur­up dinleyen me'cur olur, işi olan kimsenin de çıkıp gitmesinde bir sakınca yoktur. Müctehidlerden bir kısmına göre, terkinde kera­het vardır.
9- Bayram hutbesinde imam minbere çıkınca ezan okunmaz. Ancak imamın hutbeye başlamadan az bir süre oturup öylece ayağa kalkması müstehaptır.

Reklam
Reklam

YOLCUNUN KURBAN KESMESİ GEREKİR Mİ?

Yolcu (seferî), kurban kesmekle mükellef değildir (el-Fetâva’l-Hindiyye, V, 576). Ancak kesmesi hâlinde sevabını kazanır. Kişi, kurbanını ikamet ettiği yerde
kesebileceği gibi, bayram dolayısıyla veya başka bir sebeple gitmiş olduğu yerde de kesebilir. Seferî olması, kurban kesmesine ve kestiği kurbanın makbul olmasına engel değildir.

Seferî iken kurban kesenler; bayram günleri içinde memleketlerine dönerlerse, yeniden kurban kesmeleri gerekmez. Kurban bayramının başında mukim iken kurban
kesmeden bayram günlerinde sefere çıkana da vacip olmaz. Sefer hâlinde iken kurban kesmeyip de bayram günlerinde memleketlerine dönenlerin kurban kesmeleri gerekir
(Kâsânî, Bedâi‘, V, 63).

Başta Şâfiî mezhebi olmak üzere kurbanın sünnet olduğu görüşünde olanlara göre, seferîlik durumunda da aynı hüküm geçerlidir (Nevevî, el-Mecmû‘, VIII, 383).

Anahtar Kelimeler: