Depremin yaralarının sarılması için gönderilen yardımlar bölgeye ulaştı

Van’ın Erciş ilçesinde meydana gelen depremin ardından felaketin yaralarının sarılması için bölgeye yönelik yardımlar sürüyor. Türkiye Eczacılar Odası, ülke genelinde başlattığı yardım kampanyasında Gezici Tır Eczane’yi bölgeye ulaştırdı. Samsun Dost Eğitim, Kültür ve Sosyal Yardımlaşma Derneği (Dost-Der), temel ihtiyaç malzemelerinden oluşan yardımlarını depremzedelere dağıtırken, Samsun İl Afet Acil Durum Müdürlüğü Arama Kurtarma Birlik Müdürlüğü de bölgeye bir kamyon dolusu su yolladı. Tekkeköy Belediyesi de battaniye, su, katalitik, kışlık elbise, mendil, peçete ve çadır gibi temel maddelerden oluşan yardım kamyonunu yola çıkardı.
Deprem bölgesine ulaşan Gezici Tır Eczanesi ile ilgili açıklama yapan Samsun Eczacı Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ecz. Arman Üney, gezici eczanede tıbbi ilaçların yanı sıra gönüllü olarak eczacılar ve sağlık personelinin bulunduğunu, felaket bölgesindeki depremzedelere ilaç ve sağlık hizmeti vermeye başladıklarını belirtti. Üney, "Geçtiğimiz hafta gerçekleşen terör saldırısının yaraları sarılmadan yeni bir acı olayla sarsıldık. Yardıma muhtaç herkesin yardımına anında koşan Türk Eczacıları Birliği olarak, Türkiye’de ilk defa içi ilaç dolu, dinlenme bölümlerinin ve muayene bölümlerinin olduğu “Gezici Tır Eczane” zor durumda olan vatandaşımızın hizmetinde olacak." dedi.
Erciş’te meydana gelen deprem nedeniyle hasar gören ve ilaç hizmeti veremeyen 16 eczacıya da geçmiş olsun dileğinde bulunan Arman Üney, "Türkiye’nin dört bir yanına yayılmış, sağlık hizmetinin etkin, kaliteli, erişilebilir verilmesi konusunda duyarlılık gösteren ve üzerine düşeni yerine getirmeye çalışan tüm eczacılarımız adına, depremde zarar gören tüm vatandaşların yaralarını sarmak için çaba sarf edeceğimizin bilinmesini istiyoruz." şeklinde konuştu.
Dost-Der Başkanı Hüseyin Mutlu, Van'a yapılan yardımların sürekli olarak devam etmesi gerektiğini belirterek, "Burada yaşanan depremin yaraları bir günde, bir hafta da, bir ayda sarılamaz. Yardımların sürekli olarak devam etmesi gerekmektedir. En çok ısınma problemi var. Bunun için battaniye ve sobaya ihtiyaç var. Yardımda bulunmak isteyenlerin öncelikli olarak battaniye ve soba göndermelerini tavsiye ediyoruz. Biz her zaman olduğu gibi yardımlarımıza devam edeceğiz. Depremin ardından yaptığımız görüşmeler neticesinde, hiç yardım ulaşmayan bir köye gittik. Ziyaret sonunda köyün durumunun çok daha kötü olduğunu gördük. Şehir merkezine uzak olması nedeniyle köylerin yardım almada sıkıntı çektiklerini, kendilerine hala ulaşılamadığını da gördük." ifadelerini kullandı.
Samsun İl Afet Acil Durum Müdürlüğü Arama Kurtarma Birlik Müdürlüğü de Van’da afetzedelere ulaştırılmak üzere 16 ton su gönderdi. Tekkeköy Belediyesi de depremzedelerin ihtiyaçlarının bir kısmını gidermek için içinde battaniye, su, katalitik, kışlık elbise, mendil, peçete, çadır ve birçok ihtiyaç maddesinden oluşan yardım tırını bölgeye gönderdi. Tekkeköy Belediye Başkanı Hayati Tekin, yardımlarla ilgili "Van da yaşanan gelişmeleri büyük üzüntü ile izliyoruz. Evsiz barksız kalan depremzede kardeşlerimizin bir nebze olsun kanayan yaralarına merhem olmaya çalıştık. Allah bizlere böyle bir acıyı bir daha yaşatmasın, yaşananlardan ders çıkartmamız gerekir." ifadelerini kullandı.

Reklam

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz