Eyleme katılan kızını zorla götürdü

Edirne’de basın açıklaması yapmak isteyen 150 kişilik grubun içerisinde bulunan 17 yaşındaki Alev Emir’in annesi, grubun beklediği dinlenme tesislerine gelerek kızını aldı.

Kızının eyleme katıldığından haberi olmadığını ifade eden anne Güler Emir, “Üç gündür kızımı arıyorum. Eyleme katıldığını öğrenince geldim, kızımı alacağım” dedi.
[** **](http://video.mynet.com/habervideo/Eyleme-katilan-kizini-zorla-goturdu/435432/)
Tutuklanan 5 kişiye destek olmak için Edirne’de basın açıklaması yapmak isteyen 150 kişilik grup son üç gündür Kırklareli’nin Babaeski İlçesi TEM otobanında konaklıyor. Geldikleri otobüsle çerisinde uyuyan eylemciler arasında çok sayıda öğrenci de bulunuyor. Eylemciler soğuk havada halay çekerek vakit geçiriyor.
Eylemciler arasında 17 yaşındaki kızı olduğunu söyleyen Güler Emir, eylemcilerin arasında girerek kızı Alev Emir’i aradı. Kendisinden habersiz kızının eylemcilerin arasında karıştığını savunan Güler Emir, “Kızımın burada olduğundan haberim yoktu. Onu almaya geldim. Üç gündür kızımı arıyorum. Benden habersiz eyleme katılmıştı. Televizyonda görünce hemen İstanbul’dan yola çıktım. Edirne’de aradım sonra burada olduğunu öğrenince buraya geldim. Kızımı ellerinden aldım evime götürüyorum” dedi.
Edirne'de sol bir örgütün propagandasını yaptıkları gerekçesiyle tutuklanan 5 kişiye destek olmak için kente girmeye çalışan 150 kişilik grup eylemlerini sürdürüyor. Geceyi TEM otoyolu İstanbul yönündeki bir tesiste otobüs içinde ve tesis lokantasında uyuyarak geçiren grup üyeleri 3 gündür basın açıklaması yapmak için bekliyor.
Edirne'de tutuklanan 5 kişiye destek vermek isteyen yaklaşık 150 kişi, 3 otobüs ve 1 minibüs ile geçtiğimiz pazar günü Edirne'ye geldi. Kent merkezinde toplanan çok sayıda vatandaşın tepkisi üzerine eylemci grup TEM yolu çıkışında güvenlik güçleri tarafından durdurulmuştu. Polisin ikna çabalarına rağmen geri dönmeyen grup üyeleri yolu trafiğe kapatınca, polisin müdahalesiyle karşılaşmıştı. Bir süre daha direnen grup daha sonra ikinci bir müdahale ile otobüslerine tekrar bindirilmiş ve İstanbul'a gitmeleri için gönderilmişti. Ancak grup üyeleri İstanbul'a gitmek yerine, geceyi TEM otoyolu İstanbul yönündeki Kırklareli'nin Babaeski İlçesi'nde bir tesiste geçirdi.
Grup eylemci grup adına açıklama yapan Avukat Ebru Timdik, grubun basın açıklaması yapmakta ısrarcı olduğunu söyledi. Timdik, Edirne'de mutlaka basın açıklaması yapacaklarını ifade ederek, "Olağanüstü hal varsa, yasalar rafa kalktıysa, bunu biz de bilip, ona göre davranalım. Ama yasalar yürürlükteyse, ifade ve seyahat özgürlüğü varsa, bu hürriyetlerimiz sağlanmalıdır. Grup bu hürriyetlerimiz sağlanana kadar burada beklemekte kararlı. Bu insanlar 'Amerika defol bu vatan bizim' kampanyası yürüten ve bu kampanya çerçevesinde tutuklanan arkadaşlarının serbest bırakılmasını istiyor. Eğer burası Amerika ise 'Amerika defol' demek hainlik. Ama burası Türkiye ise bunu hainlik olarak değerlendirmek yanlış. Biz Edirnelilerden sağduyu bekliyoruz. Biz sadece basın açıklaması yapmak istiyoruz. Edirne Valisi basın açıklamasının yasal olduğunu söylüyor, ancak 'güvenliklerimizi sağlamakta zorlanabiliriz' dedi. O yüzden basın açıklaması yapamıyoruz. Tekrar Edirne'ye gitmeyi deneyeceğiz. Ancak biliyoruz ki yine engelleneceğiz. Biz kararlıyız gitmeye" şeklinde konuştu.
Son 3 gündür Edirne'ye girerek basın açıklaması yapmak isteyen eylemciler ise, dinlenme tesislerindeki otobüslerde yatıyor. İstanbul'dan gelen bir araçla yemek ihtiyaçları karşılanan eylemciler soğuk havada durabilmek için de zaman zaman halay çekiyor.
**GRUP AVUKATINA ‘DAĞLARDA GEZ’ DEDİ**
Eylemci grubun içerisinde bulunan Av. Ebru Timdik ile tartışan anne Güler Emir, kızının kendisinden habersiz Edirne’ye getirilmesine çok kızdığını ifade etti. Av. Timdik ile tepki gösteren Güler Emir “Kızımı benden habersiz alıyorsun. Dağlara götürüyorsun. Sen kimsin kızımı alıkoyuyorsun” diyerek tepkisini dile getirdi. Daha sonra kızını aracına bindiren Güler Emir ve eşi İstanbul’a doğru yola çıktı.