Oyunu 400 saatten fazla süre oynadığını, buna rağmen oyun içinde hala yeni yerlerle ve daha önce görmediği detaylarla karşılaştığını vurgulayan Gardiner böylece oyunun büyüklüğü hakkında da ipucu vermiş oldu.
Bethesda, Fallout 4’ün, bugüne kadar yaptıkları en büyük oyun olduğunu daha önce de vurgulamıştı ve oyuncuların oyun evreni içinde kaybolabileceklerini ima etmişti.
Oyunda ayrıca çok gelişmiş bir crafting sistemi yer alacak. Böylece her oyuncu, başka hiçbir oyuncuda olmayan ve kendilerine özel sayısız nesne üretebilecek. Aslında benzer bir “sonsuz sayıda nesne” sistemi, Borderlands oyununda da kullanılıyor ve oyuncular, hiçbiri birbirinin aynısı olmayan sonsuz sayıda silah ve ekipman bulabiliyor. Bethesda’nın sisteminde ise oyuncular kendi silah ve ekipmanlarını üretirken, benzersiz sonuçlar alacak.
Oyun 10 Kasım’da piyasaya çıkacak ancak şimdiden erken siparişe açılmış durumda. Ayrıca, oyunun ikonik nesnelerinden Pipboy’un bir replikasına da yer verilen koleksiyon edisyonu da büyük ilgiyle karşılaşmış, Bethesda fabrikanın daha fazla PipBoy replikası üretmesinin mümkün olmaması nedeniyle koleksiyon edisyonunu satmayı durdurmuştu.