FPS Oyunlarının 20 Yıllık Tarihi

Hiç şüphesiz oyun dünyasında grafiklerin ve askiyonun zirve yaptığı yaptığı yapımlar daima FPS oyunları olmuştur.

Peki bu tür nasıl başladı ve nereden nereye geldi?

Oyun dünyasının en genç ve teknoloji konusunda en yenilikçi türü şüphe yok ki FPS’dir. Sistemleri en çok zorlayan, grafik konusunda daima döneminin mihenk taşıolan bu yapımlar, aslına bakarsanız 20 yıllık bir maziye sahip. Sizler için bu 20 yılda FPS’lerin nereden nereye geldiklerini derledik.

1992 – Wolfenstein 3D
Her şey 1992 yılında id Software (Rage’i, Doom ve Quake serilerini geliştiren firma) firmasının Wolfenstein’ı satışa sunmasıyla başladı. Günümüz FPS’lerinin atası olan Wolfenstein’da düşmanlar iki boyutlu olmasına karşın mekanlar 8 açılı tasarlanmıştı. Örneğin bir sütunu yandan, karşıdan ve çaprazlardan görebiliyordunuz. O zamanlar için bu, en başarılı üç boyutlu modellemelerdi. Ancak gerçek 3 boyutlu tasarımlar, bundan birkaç yıl sonra yine id Software’in oyunlarından birinde karşımıza çıktı. Bu oyunu ardından gelen Spear takip etti…
Diğer oyunları incelemek için tıklayın

Reklam
Reklam