2016, VR sektörü açısından son derece başarılı bir sene oldu diyebiliriz. Zira uzun süredir geliştirme aşamasında olan pek çok sanal gerçeklik ürünü 2016’nın son çeyreğinde kullanıcı ile buluştu. Bu ürünler arasında en çok ilgi çekenler ise HTC Vive ve Oculus Rift’ti.
HTC’nin, Valve ile ortaklaşa geliştirdiği HTC Vive, Steam uyumu sayesinde global pazara daha çabuk adapte oldu. Ayrıca pazardaki en büyük rakibi Oculus Rift’e oranla daha ergonamik bir tasarım çizgisinde olması, bu cihazın önünü açmış oldu.
Avrupa ve Amerika’da genel anlamda VR pazarının lideri konumunda bulunan HTC’nin, Çin’de de rakiplerine fark attığı ortaya çıktı. Çin kaynaklı bir rapora göre HTC Vive, Çin’de yüzde 17.7’lik pazar payı ile zirveye yerleşmiş durumda. HTC’nin hemen arkasında ise yüzde 16.9’luk payla DeePoon bulunuyor.
2017’de biraz daha uygunlaşacak olan fiyatlarla birlikte VR pazarının daha da genişlemesi ve pazara yeni oyuncuların dahil olması bekleniyor. HTC’nin arkasındaki Steam desteği sayesinde, 2017’de de pazarın tek hakimi olacağı görüşü şu an için ağır basmakta.
Öte yandan Sony’nin de PlayStation VR projesinin şu aralar yolunda gittiğini belirtmekte fayda var. Zira PlayStation VR için hali hazırda fazla oyun olmadığı için satışlarda bir patlama yaşanmış değil. Fakat 2017’de çıkacak olan VR destekli oyunlar sayesinde, sanal gerçeklik gözlüğü satışlarının hızla artacağına inanılıyor. Bekleyip göreceğiz.
****