O bir mucize. Sonsuz bir nefese sahip. Onu dinlemek için Gobi Çölü'nü çıplak ayakla bile geçmeye değer! O Sabine Meyer, klarnetin konser sahnelerindeki itibarını geri kazandıran isim.
Günümüzün en seçkin solo sanatçılarından biri olarak kabul edilen Sabine Meyer, 2 Mart akşamı CRR'de sahne alacak. Meyer'e, bir şef olmaksızın küçük ama esnek bir topluluk içinde çalma fikrinden ilham alarak kurulan ve Avrupa'nın önde gelen oda orkestralarından biri haline gelen Camerata Bern eşlik edecek.
.
28 ve 23 YTL olan konser biletleri Biletix gişelerinden, www.biletix.com adresinden, Biletix Çağrı Merkezi'nden (0 216 556 98 00) ve CRR Konser Salonu gişesinden temin edilebilir.
Konser Programı:
Wolfgang Amadeus Mozart (1756 – 1791)
Senfoni No. 29, La Majör KV 201
Wolfgang Amadeus Mozart (1756 – 1791)
Klarnet ve Orkestra için Konçerto, La Majör KV 622
Ara
Joseph Haydn (1732 – 1809)
Senfoni No. 89, Fa Majör Hob. I:89
Sabine Meyer
Günümüzün en seçkin solo sanatçılarından biri olarak kabul edilmektedir. Daha öncesinde solo enstrüman olarak hakettiği değere bir türlü sahip olamayan klarnet, Meyer sayesinde konser sahnelerindeki itibarını geri kazanmıştır.Crailsheim'da doğan Sabine Meyer, Stuttgart'da Otto Hermann'ın yönetiminde ve Hanover'de de Hans Deinzer'in yönetiminde eğitim almıştır. Kariyerine Bayerische Rundfunk Senfoni Orkestrası'nın bir üyesi olarak başlayan Meyer, ardından solo klarnetçi olarak Berlin Filarmoni Orkestrası ile de birlikte çalışmış ve solo sanatçı olarak kendisine olan talep arttığından daha sonra bu görevinden de ayrılmak zorunda kalmıştır.
O günden bu yana Meyer, Avrupa'nın en büyük müzik merkezlerinin yanısıra Brezilya, Kanada, Afrika, İsrail ve Avustralya'da dinleyicileriyle buluşmasının yanında, Japonya ve ABD'de de düzenli olarak performansını sergilemiştir. Sabine Meyer'in solo sanatçı olarak eşine az rastlanır bir kariyeri olmuştur. 16 yaşında sahneye ilk adım attığı günden beri, hem kendi ülkesinde hem de yurtdışında birçok önde gelen orkestrayla birlikte çalışmıştır. Almanya'da 80'den fazla profesyonel orkestra ile birlikte sahne almıştır. Uluslararası arenada sergilediği rekor sayıdaki performans ise nefesli çalgılar alanındaki solo sanatçılar arasında benzersizdir.
Bir solo sanatçı olarak sahip olduğu repertuar, klasik öncesi dönemi (Johann M. Molter, Johann Stamitz), klarnetin "standart repertuarı"nı (Mozart, Weber, Nielsen, Hindemith) ve avant-garde dönemi kapsamaktadır. Aralarında Manfred Trojahn ve Toshio Hosokawa'nın da bulunduğu bir dizi bestekar, Meyer'e yeni klarnet konçertoları vermiştir ve Meyer ayrıca klarnet için hazırlanan önemli ancak unutulmuş çeşitli besteleri de (Sandor Veress, Berthold Goldschmidt) yeniden keşfetmiştir.
Solo sanatçı olarak çalışmalarına ek olarak Sabine Meyer, oda müziğine de kendisini adamış bir sanatçıdır. Klasik müziğin diğer birçok yıldızının aksine, başka müzisyenlerle uzun vadeli işbirliğini sürdürmeye büyük değer vermektedir. Sabine Meyer, sanatsal enerjisinin önemli bir kısmını, kendisine ait iki topluluğa, TRIO DI CLARONE ve BLÄSERENSEMBLE SABINE MEYER topluluklarına ayırmaktadır.
Sanatçı, 1983'den beri EMI Classics ile yakın bir iş ilişkisi içindedir. Albüm olarak yayınladığı çalışmaları arasında klasik öncesi dönemden avant-garde döneme kadar birçok eserin yanısıra klarnet için yazılmış belli başlı solo konçertoları ve oda müziği eserleri de bulunmaktadır. Bu yapımların birçoğu ödül kazanmıştır. Sabine Meyer, Deutsche Phonoakademie tarafından altı kere prestijli ECHO ödülüne layık görülmüştür (herhangi bir klasik müzik sanatçısından daha fazla) ve bunlardan dördü ise YILIN ENSTRÜMENTALİSTİ ödülü olmuştur (1994 ve 1996'da Johann ve Carl Stamitz'in klarinet konçertolarının seslendirildiği harikulade albümü için, 2000'de Mozart konçertosunun Berlin Filarmoni ve Claudio Abbado ile birlikte hazırlanan yeni albümü için ve 2003'de de Weber ve Mendelssohn'un virtüöz eserlerinin kaydı için). Alban Berg Dörtlüsü ve Bläserensemble ile birlikte Brahms Beşlisi albümüyle Sabine Meyer, topluluğa adanan modern eserlerle birlikte Yılın Oda Müziği Albümü ödülünü almıştır.
Konser müzisyeni çalışmalarına ek olarak Sabine Meyer, uzun yıllar boyunca öğretmen olarak da çalışmıştır. Almanya, İtalya, Avusturya, Japonya, ABD, Hollanda, İngiltere ve İsviçre'de yüksek lisans dersleri vermiş ve 1993'de de Lübeck Müzik Akademisi'ne profesör olarak atanmıştır. Bugünlerde düzenlenen birçok yüksek lisans sınıfına katılan müzik öğrencilerinin pek çoğunun beklentisinin aksine Sabine Meyer, derslerinde sadece performansa ilişkin küçük ipuçları ve ustalık konularından bahsetmemiş, sağlam bir temel eğitim vermeye daha çok önem vermiştir.
Kocası Reiner Wehle ile birlikte Sabine Meyer, genelde günümüzün birçok klarnetçisi tarafından gözardı edilen ses kalitesi sorunlarını (sazın ağza yerleştirilmesi şekli, ses, tonun renkleri) özellikle ele alan, dikkatlice planlanmış ve sistematik bir eğitim programı geliştirmiştir. Bu programın amacı, Alman klarnetinin güçlü ve zengin ses kalitesini Fransız Boehm sisteminin esnek tonalitesiyle birleştirmektir. Program, klarnet kamışının dikkatlice seçilmesi ve tutulmasına özel bir önem vermektedir. Melodi bazlı oyunlar ve uygulamalarla da birlikte Sabine Meyer, armoni açısından zengin, kompleks ses ile kendisini Alman klarnet okulu geleneğine yerleştirmektedir. Kazandığı birçok müzik ödülüne ek olarak Sabine Meyer aynı zamanda Niedersachsen Ödülü'nü de edinmiştir ve Hamburg Sanat Akademisi'nin bir üyesidir.