IGN – “The Phantom Pain’in hikaye odağının az olması sadık Medal Gear hayranları arasında bölünmeye yol açacaktır, ama oyuncunun zeka ve yaratıcılığını ödüllendirmesi onu muadillerinden ayrı bir yere konumlandırıyor.” – 10/10
GameSpot – “Artık gelmiş geçmiş en iyi Metal Gear oyununun ne olduğunu tespit etmek zor değil. Seride daha önce ne bu kadar dolu, ne bu kadar derin, ne hikayesel olarak bu kadar tutarlı, ne de sunumsal olarak bu kadar sürükleyici bir oyun olmamıştı.” – 10/10
Eurogamer – “The Phantom Pain sadece serinin oyunu değil. Aynı zamanda kendisi açık ara gelmiş geçmiş en iyi gizlilik aksiyon oyunu. Kreatif gücünün zirvesinde veda eden bir ekibin başyapıtı.” – Essential
Polygon – “Her ne kadar bazı aksiyon sekansları eğlenceli olmaktan çok sinir bozucu olsalar, hikaye de sıklıkla dağınık gözükse de, başarılı bir şekilde rafine edilmiş gizlilik mekanikleri Phantom Pain’i hem Big Boss’a hem de Kojima’ya tatlı acı, ama etkileyici bir veda hâline getiriyor.” – 9/10
Destructoid – “Bölüm tasarımlarında bir takım problemler bulunmasına, hikayenin de serinin en iyilerinden biri olmamasına rağmen, derin özelleştirmesi, büyük dünyası, oyunculuğundan yaratıcılık talep etmesi ve hemen her an oynamasının keyifli olması sayesinde Phantom Pain büyüleyici bir oyun.” – 9/10
EGM – “Bir takım hikaye ögeleri tam olarak açıklanmadığı için sıkı hayranlar hayal kırıklığı yaşayacak olsa da, Phantom Pain vaat ettiği hr şeyi yerine getiriyor. Serinin en büyük çaplı oyunu.” – 9.5/10
Game Informer – “Açık dünya, özelleştirilebilir üs, değişken görev yapısı gibi geleneksel olarak Metal Gear ile anılmayan özellikler, Phantom Pain’i istisnai bir oyun yapıyor. Hideo Kojima oyuncuları şaşırtma ve büyüleme yeteneğinden hiçbir şey kaybetmemiş.” – 9.25/10