Oculus Rift’in yakın gelecekte Apple/Mac sistemleri üzerinde çalışmayacağını söyleyen Luckey, bunun sebebi olarak da Apple’ın VR sistemlerini çalıştırmaya yeterli olacak kadar güçlü bilgisayarlar üretmemesini gösterdi.
“Bunun nedeni Apple ve eğer iyi bir bilgisayar üretecek olurlarsa, biz de istediğinizi yaparız,” diyen Luckey, Apple’ın gelişmiş GPU desteği sunmuyor oluşuna gönderme yaptı.
VR gözlüğü Oculus Rift’in çalışabilmesi için hem güçlü bir CPU’ya hem de güçlü bir GPU’ya ihtiyaç duyuluyor. “6000 dolar verip son teknoloji ürünü bir Apple bilgisayar alabilirsiniz ancak yine de bu bilgisayar Oculus’u çalıştırmak için yeterli güce sahip olmayacaktır,” diyen Luckey, böylece gözlüğün uzun bir süre sadece yüksek seviye PC’ler üzerinde çalışacağını onaylamış oldu.
Apple bilgisayarlarında gelen yüksek güçlü GPU’lar ise porofesyonel yazılımların ihtiyaç duyduğu grafik işlemlerini yapmaya odaklandıkları için oyunların ihtiyaç duyduğu 3D performansında zayıf kalıyor. Dolayısıyla Apple PC’ler oyun bilgisayarı olarak tercih edilmiyor. Bu nedenle oyun endüstrisi de oyunlarını Apple sistemleri için hazırlamıyor.
Palmer Luckey de, “biz Oculus’u Apple sistemlerine uyarlasak bile, oyun yapımcıları bu sistemler için oyun üretmek istemeyecektir ve Apple üzerinde Oculus kullananlar oynayacak oyun bulmakta zorlanacaktır,” diyerek konuyu özetlemiş oldu.