Fırat Üniversitesi (FÜ) Tıp Fakültesi Dekanı Psikiyatri Uzmanı Prof. Dr. Murad Atmaca, “Pokemon Go” oyununun ileriki zamanlarda siber hastalıklardan biri olabileceğine dikkat çekti.FÜ Tıp Fakültesi Dekanı Psikiyatri Uzmanı Prof. Dr. Murad Atmaca, 1 hafta önce piyasa sunulan ve tartışma konusu olan “Pokemon Go” oyunu ile ilgili uyarılarda bulundu. Sanal yaşamın psikiyatri bilimini etkilediğini anlatan Atmaca, "Siber yaşamla birlikte bizim yeni tanı kategorilerimiz ortaya çıkmaya başladı. Teknoloji, internet, sanal ortamda yapılan alışveriş ve sanal oyun bağımlılıkları artık gerçek yaşamdaki bağımlılıklardan daha güçlü bağımlılıklar haline geldi. Maalesef zamanın önemli bir kısmını siber alemde geçiren ve onlardan kopmamak için ciddi yollar deneyen kişiler bu bağımlılıkların etkisinde kalmış kişilerdir. Bu bağımlı kişilerin tedavileri oldukça güç olan bozukluklara yol açabilecek hale geldi" dedi.“Pokemon Go” oyunun ileriki zamanlarda siber bağımlılıklardan biri olabileceğine dikkat çeken Atmaca, “Biz sanal gerçekliği zaman zaman psikiyatride tedavi için kullanıyoruz. Kişiye var olan bir korkusuyla sanal ortamda yüzleştirme tedavileri uyguluyoruz. Şuan teknoloji onu bir kademe daha ilerletip zenginleştirilmiş sanal gerçeklik haline getirdi. Yani bu Pokemon Go oyunu içerisinde hem sanallık var hem de gerçeklik var. Oyun sırasında kişi sanal ortamdaki Pokemon Go görüntülerini gerçek kamerasıyla yakalamaya çalışıyor. Kişi puan elde edip, belli bir düzeye geldikten sonra bu oyuna online bir şekilde bağlanmış kişilerle doğrudan iletişim halinde bulunabilme şansını elde ediyor" diye konuştu.“Bağımlılık gücünü artıran önemli bir özelliğe sahip”Oyunun bağımlılık gücünü artıran önemli bir özelliğinin olduğuna da işaret eden Atmaca, şunları kaydetti:“Oyun zenginleştirilmiş bir sanal gerçekliktir. Pokemon Go, sanal alemi kişiye gerçeklikle beraber davet ediyor olması haz almayı kuvvetlendiren bir şey. Pokemon Go ve diğer bağımlılıklarla ilgili geçerli olan şey, beyindeki ortak bir merkez üzerinden ortaya çıkmasıdır. Bu bağımlılıklar beyindeki ödül merkezini uyarır ve beyindeki dopamin düzeyini arttırıp ve o dopaminin haz verici özelliği nedeniyle kişiye bu hazzı devam ettirme ihtiyacı hissettirir. Beyinde aynı hazzı hissedebilmek için sürekli süreyi artırma gerekliliği ortaya çıkar. Sonra artan o süre kişiye yetmez, kişiyi daha ileri düzey ve haz kaynakları peşinde koşturarak farkında olmadan bağımlılık içine sokar. Bu tarz zenginleştirilmiş sanal gerçeklik oyunlarının ciddi bir bağımlılık potansiyeli vardır.”
Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz