PUBG Nations Cup’a Doğru – Jake Sin Özel Röportaj

Nations Cup heyecanı, hepimizin içinde artıyordu. Basın toplantısı, PUBG Esports’un Yöneticisi Jake Sin sunuma başladığında dünya çapından gelen tüm davetliler pür dikkat onu ve dediklerini dinliyordu. Peki Jake bizlere neler aktardı? Hadi Başlayalım!

Sabah 10 saatlik uçuşun ardından Güney Kore’ye geldiğimizde resmen bir kapalı Avrupa havası bizi yakaladı. Uçuşun kısmen rahat geçmesi aslında hem bizim için hem de burada mücadele edecek takımımız için büyük bir önem kastediyordu.

Kalacağımız otelde buluşup birkaç saat dinlenmenin ardından yakındaki turistik yerlere gitmeye karar verdik. Bizim gibi ilk kez Güney Kore’ye geliyorsanız sizleri çok değişik yemekler karşılıyor. Geleneksel kore yemeklerinin servis edildiği ve geleneksel masaların kullanıldığı restoranlara kadar birçok çeşit mevcut.

Reklam
Reklam

Muazzam hazırlanmış bir ön gösterim videosu bizleri karşıladı ve Jake sahneye çıktı. Öncelikle Jake’in herkese söylediği Seul’un en sıcak zamanlarını geçirdiğini ve oyuncular dahil herkese şans dilediğini belirtti. PUBG Esports bu zamana gelene kadar kurulduğu ilk günden beri yapılan turnuvaları inceleyip, belirli notları kendilerinde topluyordu. Sistemi nasıl geliştiririz, kalite nasıl arttırılır, neler yapılmamalı gibi noktalar en önde olanlardı. PUBG Esports 2019’dan önce bazı PUBG Asia Invitational, PUBG Gamescom Invitational, IEM, Starseries gibi turnuvalar düzenleyip bazı markalarla birlikte çalışıp onlardan ek bilgiler topladı. Bunlardan edinilen ilk bilgiler PGI Berlin’de denendi ve bu adımda ilk olarak en iyisiydi.

PUBG Global Invitational 2018’den öğrendikleri ve uyguladıkları bazı şeyler var. Tek bir kural tabanının olması; oyun içi ayarlar ve bir öncekilere göre puan sisteminin daha da iyileştirilmesi. Yayın kısmında ise Gerçek Zamanlı API kullanılarak izleyicilere ve takipçilere ek bilgiler sunulması, oyun için ve yayın ara yüzünün iyileştirilmesi, oyun içi izleyici sisteminin daha iyi bir hale getirilmesi gibi. Son yapılan ve takımlar için en iyisi olan onların markalarını oyun içi eşyalara veya benzer eşyaları kullanıcılara sunup, gelirin bir kısmının takıma verilmesi noktaları da önem arz ediyor.

Reklam
Reklam

Yol haritasını bizlere sunduğunda ise işin nasıl ilerlediği herkes için daha net bir hale geldi. 2018 yılında hazırlanan altyapı tüm işin bel kemiğini oluşturuyordu. 2019 itibariyle platformun bizlere sunulması ve onun geliştirilmesi öncelikteydi. 2020’de ise yapının daha iyi bir hale dönüştürülmesi amaçlanıyordu. 2021-22’de ise bir sonraki aşamaya geçecek şeyler hazır olacaktı.
Gelecek platform tüm dünyadaki profesyonel oyunculara güç katacak ve 9 rekabetçi bölgede sunulacak. Her bölge yıllık özel turnuva serilerine sahip olacak.

Jake bir sonraki sözlerini söylerken aslında her zaman dediğimiz şey ortaya çıkıyordu. Kendisi, esporun bir pazarlama aracından çok bir kültür olarak konumladığını söylüyordu. 2019’ya yapılan turnuvaları dünya çapında bir takvime yerleştirip aralarında dinlenme dönemleri bırakarak daha iyi bir performans sunulmasını sağladı. Bölgesel şampiyonalar ise 9 rekabetçi bölgede, 5 çevrimdışı profesyonel ligle, 5 yarı profesyonel lig ve 120 profesyonel takımın çevrim dışı liglerelerdi karşılaşmasıyla gerçekleşti.

Reklam
Reklam

Şu an belirlenen puan tablosu aslında hep deneniyor ve olası duruma göre Sanghok’u da profesyonel arenada görebiliriz.
Bazı ek ara notları da sizlerle paylaşalım:
PUBG genelinde turnuvalara katılan takım sayısı diğer oyunlara göre çok fazla diye bizlere aktarıyor. Bu sistemde bazı destekler sunmak için Espor özelinde eşyalar satılarak takımlara destek sağlanabilecek. İzleyici ara yüzünde büyük çalışmalar karşımıza çıkıyor. Oyunu gerçek zamanlı izlerken geri dönüp belirli anın izlenip tekrar aynı akışa dönülmesi üstünde çalışmalar var. API geliştirilip kullanıcılara daha iyi bir izleyim deneyimi sunmak için ek çalışmalar mevcut. Bunun bir örneği ise Twitch Extension’lar.

Ayrıca resmi PUBG sitesinden yayını izlerken izleyicilerin ek bilgilere ulaşması için özel bir sistem kurulmuş.
Soru cevap kısmında en öne çıkanlar ise:

Kural kitapçığının bazı konularda neden açık olmaması soruldu ve Asya elemelerinde şehirde yaşanan bir güç kesintisinden dolayı bazı maçların tekrar oynanma kararının alınması gösterildi.
Jake bu soruya Doğal afetler ve elde olmayan nedenlerden dolayı bu tip şeyler olabiliyor. Kural kitapçığını bunun gibi konular hakkında daha net biçime getirileceğini söyledi.
Profesyonel arenada yaşanan hile olaylarını nasıl değerlendiriliyor sorusuna ise Jake: “Bunlar bir sorun ancak hepsini ayrı ayrı farklı şekillerde kural kitapçığına bağlı değerlendirilmesi lazım. Hepsi aynı olamayabiliyor.”
Dünya çapında PUBG Esports’un nasıl gidildiği sorusuna ise verdiği yanıt şuydu: “Çok iyi gidiyor, iyileştirmeler yapıyoruz. Ancak bu seneki önceliğimiz turnuvaların kalitelerini arttırmaya yönelik ve nasıl daha iyi içerikler çıkartabiliriz bunu görmeye dayalı.”
PUBG Esports’u ek desteklemek için eğlence endüstrisindeki insanların kullanılmalı mı? Bu soru ise çok ilginçti. Jake ise şu yanıtı verdi: “Evet, eğlence endüstrisindeki bazı insanlarla çalışmalıyız. Bu tip çalışmalar olacak.”

Reklam
Reklam
Anahtar Kelimeler: