Sorgun’da Yılda 25 Ton Alabalık Üretiliyor

Yozgat'ta tarımsal amaçlı gölet ve barajlar, tarım alanları sulayıp daha bol ve kaliteli ürünlerin alınmasına katkı sağlarken diğer taraftan da balıkçılık sektörünün gelişmesinde önemli rol oynuyor.

Sorgun Mükremin Göletine kurulan Alabalık Üretim Tesisinde yılda 25 ton alabalık üretiliyor. Mükremin Göletine alabalık üretim tesisi kuran İlyas Yücel (33), yıllardır sadece birkaç kişinin olta balıkçılığı yaptığı göleti İl Özel İdare Müdürlüğünden kiraladıklarını belirterek, “Buraya alabalık üretim tesisi kurduk. Burada alabalığın yanında sazan da üretiyoruz. Şuanda tesisimizde 5 gramdan başlayıp çeşitli gramlarda 100 bin alabalık bulunuyor. Kapasitemiz yılda 25 ton alabalık üretmek, hedefimiz ise bunun 100 tona çıkarmaktır” dedi.

Reklam

Ürettitleri alabalıkları sadece Yozgat ve Sorgun değil çok sayıda şehre gönderdiklerini ifade eden Yücel, “Ürettiğimiz bu alabalıkları Ankara, Konya, Eskişehir ve Kütahya’dan oldukça fazla talep bulunuyor. Çok fazla talep geliyor, biz karşılayamıyoruz. Bunun için kapasitemizi 100 tona çıkarmak istiyoruz” diye konuştu. Yozgat’ta balık kültürünün fazla gelişmediğini vurgulayan Yücel, “Yozgat’ın balık kültürü yok denecek kadar az, genelde kışın Karadeniz’den gelen balıkları tüketiyoruz. Bu sebeple biz özellikle Sorgun ve Yozgat’ta balık kültürünü geliştirmek istiyoruz. Biz bozkırın ortasında balık üretiyoruz, balık üretimi zor bir iş ancak biz seve seve yapıyoruz. Amacımız kaplıcalarıyla ünlü Sorgun ilçemizi alabalığıyla da ünlü bir ilçe yapmaktır” ifadelerini kullandı.

Çorum’un Ortaköy ilçesinden gezi amaçlı Sorgun’a gelen ilköğretim okulu öğrencileri, Sorgun kaplıcalarına girip alabalık tesisinde de alabalık yediklerini ve çok beğendiklerini söylediler

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz