Suriyeliler İçin "kardeşlik Paketi" Kampanyası

Osmaniye’nin Cevdetiye beldesinde Konaklama Tesisleri’nde barınan Suriyeliler için “Kardeşlik Paketi” kampanyası başlatıldı.Osmaniye ve Suriye Halkı...

Osmaniye ve Suriye Halkı Dayanışma Platformu Başkanı Süleyman Dağ, tesislerde kalan Suriyelilere katkı sağlamak amacıyla temel tüketim maddelerinden oluşan "Kardeşlik Paketi" kampanyası başlatıldığını söyledi. Dağ, kampanya ile ilgili bastırılan broşürlerin cuma namazı sonrasında camilerde halka dağıtıldığını ve bu konuda Osmaniyelilerden destek beklediklerini belirtti.

Envar'ul Hamit Cami’de kılınan Cuma Namazı çıkışında kampanya ile ilgili açıklama yapan Süleyman Dağ, "Osmaniye ve Suriye Halkı Dayanışma Platformu olarak, son zamanlarda daha da artan göç sebebi ile ihtiyaçların fazla olduğunu gördük. Elhamdülillah yaz gelmesi sebebiyle nispeten yakacak sıkıntısı giderildi. Ancak yoğun göç sonucunda elinde valizle gelen insanlar, bir ev bulsa bile içinde oturacak bir halısı, üzerine örtecek battaniyesi ve ihtiyacı olan gıda maddeleri yok. Ev kiraları yüksek ve artık ev de bulunmaz oldu. Suriye’den gelen kardeşlerimizin ihtiyaçlarını karşılayabilmek için halkımız bu zamana kadar ellerinden geldiğince yardım yaptılar. Belki de başka yerlerde olmayacak kadar fedakar davrandılar. Ancak son zamanlardaki bu ihtiyaç patlaması nedeniyle, yeniden duyarlılık oluşturmak amacı ile hazırladığımız el ilanlarını dağıttık. Müftümüz Ramazan Çortul da duyarlılık gösterdi ve dua etti. Tabi biz, biran önce bu iç savaşın bitmesini ve buradaki insanların yurtlarına dönmelerini arzu ediyoruz. Ancak şu anda buradakiler bizim üzerimizde ve kardeşlik sebebi ile onlara bakmakla yükümlü olduğumuza inanıyorum. Ortada bir sorumluluk var. Bizde elimizden geldiğince gönüllü olarak birşeyler yapmaya çalışıyoruz. Özellikle bu yeni gelen insanların gıda ihtiyaçları var. Bunu da biz doğrudan nakit para alarak değil de gıda paketi yapan kardeşlerimizin paketlerine aracılık yapmak istiyoruz. İsterlerse kendileri ile birlikte götürüp de teslim ederiz" dedi.

Reklam

Bugün itibariyle Konaklama Tesisleri dışında Osmaniye il merkezinde 560 hanede yaklaşık 2 bin 500'e yakın Suriyeli vatandaşların barındığını da belirten Süleyman Dağ, "Kampın dışında kalan da insan. Dolayısıyla bu insanların ihtiyaçlarını ya komşuları karşılayacak yada duyarlı olan kardeşlerimizden karşılayacağız. Geçtiğimiz günlerde Humus'tan gelen bir aile ile tanıştım. Gelmişler ve bir ev bulmuşlar. İçerisinde oturacakları bir şeyleri yok. Ev sahibi bir halı vermiş. 4-5 çocuk ve anneleri sabaha kadar o halının üzerinde oturmuşlar. İşte bu durumdaki insanlara bizim elimizi uzatmamızın boynumuzun borcu olduğunu düşünüyoruz. Basınımızın ve halkımızın da bu konuda duyarlı olmalarını temenni ediyorum. İnşallah hayırlı sonuçlar alırız. İnşallah bu savaş biter ve bu kardeşlerimizde rahata kavuşurlar. Tekrar yurtlarına döndükleri zaman belki yiyecek içecek bulmakta zorlanacaklar ama en azında evlerinde olacaklar" diye konuştu.

Cuma namazı çıkışında platform üyeleri tarafından vatandaşlara dağıtılan broşürlerde Platform üyelerinin isimlerinin ve cep telefonu numaralarının yazılı olduğunu bildiren Dağ, vatandaşlardan nakdi yardım talep edilmediğini ve kendilerinin gıda paketi hazırlaması halinde gelip alabileceklerini söyledi.

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz