"t1 Hattı İkinci Doğanbey Vakasıdır"

Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından şehir merkezinde ulaşımı rahatlatmak için yapılması planlanan Altıparmak-Heykel hattı (T1) projesinin...

Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından şehir merkezinde ulaşımı rahatlatmak için yapılması planlanan Altıparmak-Heykel hattı (T1) projesinin yanlışlıklarla dolu olduğunu savunan İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Bursa Şubesi Başkanı Necati Şahin, "Tramvay ulaşımı rahatlatmayacak, boğacaktır. Plan yürürlüğe bu şekilde yürürlüğe girerse ikinci bir Doğanbey vakasıyla karşılaşırız" dedi.

İMO Bursa Şubesi Başkanı Necati Şahin, tramvay hattının Bursa'daki mevcut ulaşımı felç edeceğini söyledi. Hafif raylı sisteminin bambaşka bir görünüm kazandığını savunan Şahin, Bursa Ulaşım Ana Planını ve T1 hattını eleştirdi. 6,5 kilometre uzunluğunda, 16 istasyonu bulunan tek yönlü ring sistemi şeklinde işleyecek tramvayın şehir merkezindeki ulaşım yükünü tam anlamıyla kaldıramayacağını ifade eden Şahin, Heykel-Garaj hattının döşeneceği zeminin meylinin yüzde 8,2 olmasının standart dışı olacağını dile getirdi. Asgari istasyon arası uzunluğun 300 metre olmasını eleştiren Şahin, 1/100000 imar planı tamamlanmadan T1 hattının 25 Haziran 2012 tarihinde ihale edileceğini söyledi.

Reklam
Reklam

T1 tramvay hattının ciddi hukuki yanlışlıklar içerdiğine işaret eden Şahin, mevcut T1 güzergahının topoğrafyasının tramvay işletmesine uygun olmadığından dolayı ciddi riskler taşıyacağını vurguladı. Şahin, tramvay hattının taksi-dolmuşların dışındaki hiçbir ulaşım türünü kaldırmayacağını ifade etti. Hattın Atatürk Caddesi'ni yayalaştırma konusuna olumlu hiçbir etkisinin olmayacağını kaydeden Şahin, "Hat dar bir bölgeyi kapsıyor. Burada günde taşınılması planlanan azami yolcu sayısı 34 bindir. Hat başka hatlara besleyici ve dağıtıcı özellik içermekte. Hattın başlamasıyla birlikte özel araç trafiği azalmayacak aynen devam edecek. Tramvay hattından dolayı karma trafikte güvenlik tehlikesi yaşanacak. Trafik sıkışıklıkları görülecek. Bazı istasyon aralıklarının kısa mesafeli olması sebebiyle işletme senaryolarının uygulanması mümkün değil" dedi.

"HAT YER ALTINDAN GEÇSİN"

T1 hattı projesinin geri dönülmez bir yanlış olduğuna dikkat çeken Şahin, "Ulaşım ana planı çalışmalarının dayatmalarla sulandırılmadan tamamlanarak uygulanmasından yanayız. 1992 yılında yapılan ulaşım etüdünde çıkan sonuca göre hafif raylı sistemin delme tünel ile Merinos-Altıparmak-Atatürk Caddesi-Gökdere-Ankara Yolu hattı yapılarak Atatürk Caddesi'ni yayalaştırmayı hedefliyoruz. Rayları yer altından geçirmek artık zor değil. Barcelona metrosu 1924 yılında bunu yaptı. Biz de bu işi yapabiliriz. Bu şekilde bölgenin kent dokusu yeniden en iyi şekilde algılanacak ve önemli bir cazibe merkezi olacak. Eğer T1 hattı faaliyete geçerse Bursa'da ikinci bir Doğanbey vakası yaşanabilir" diye konuştu.

Reklam
Reklam

21. yüzyılın şehirler yüzyılı olacağını vurgulayan Şahin, mevcut hafif raylı sistemin yolcu taşımadaki payının yüzde 8, dolmuşların ise yüzde 11 olduğunu söyledi. 2002'de hafif raylı sisteminin kapasitesinin sadece yüzde 76'nın kullanıldığını hatırlatan Şahin, "2011'de yüzde 35, 2012'de ise bu oran yüzde 28'e ulaştı. Kestel hattının faaliyete geçmesiyle birlikte bu oran daha da düşecektir. Metroların istasyona ulaşma süresi ilk başta 2,5 dakika olarak hesaplanıyordu. Şu an bu süre 10 dakikaya çıktı. Kestel hattının devreye girmesiyle artık 15 dakikada bir trenler istasyonlara uğrayacak" dedi.

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz

Anahtar Kelimeler: