YURTHABER

Antalya Büyükşehir Belediyesi Gençlik Kampı Haberlerine İlişkin Hukuki İşlem Başlatacak

Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından 10-15 yaş arası öğrenciler için hazırlanan beş günlük Gençlik Kampı ile ilgili olumsuz haber yapan yayın organını eleştiren Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın, hukuki işlem yapılacağını söyledi.Başkan Akaydın, Antalya Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı tarafından bu yıl 5’incisi düzenlenen Gençlik Kampı’ndaki çocukları ziyaret etti. Çocukların gün boyunca yaptıkları etkinliklerle ilgili yetkililerden bilgi alan Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın, geçtiğimiz günlerde bir gazetede Gençlik Kampı ile ilgili olumsuz bir haberin yer aldığını belirtti. Belediyenin kültür faaliyetlerinden bir kez daha gurur duyduğunu ifade eden Akaydın, “Gördüğünüz gibi burada son derece uygar, son derece çağdaş, insanca bir ortam var. Maalesef gerici bir basın organı tarafından buradaki bu beraberlik, bu güzellik vahim bir şekilde ahlaki yönden eleştirilmiş. Tabi bundan dolayı özellikle velilerimizin de huzursuz olduklarının da farkındayım. Bugün burada olmamın bir amacı da sadece bu güzel çocuklarla kucaklaşmak değil, bu konuda da bir açıklama ihtiyacından doğdu. Biz sevgili Atatürk’ümüzün kurduğu çağdaş bir ülkede yaşıyoruz. Geleneklerimize, göreneklerimize son derece bağlıyız. Ama çocuklarımızın eğitimi konusunda da son derece duyarlıyız” dedi.“UYGUNSUZ YORUM YAPAN BASINI ŞİDDETLE KINIYORUM”Çağdaş dünyada çocuklara verilen eğitimin her şeyin önünde geldiğini ve bu eğitimin kızlı erkekli karma bir eğitim olduğunu söyleyen Başkan Akaydın, “Bunu başka şekilde yorumlamak ancak ülkeyi karanlık noktalara çekmek isteyen, hurafelerle, yobazlıkla yönetilen bir noktaya çekmek isteyen zihniyetin ürünüdür. Burada hiç kimsenin ahlaki yönden rahatsız olacağı, geleneklere aykırılık yönünden rahatsız olacağı bir durum yoktur. Burada verilen sadece bir spor eğitimi değil, sadece kültür eğitimi değil, özellikle kızlı erkekli çağdaş toplumu, ilerde bizi yönetecek çocuklarımızı sosyalleştirme eğitimi. Bu şekilde uygunsuz yorum yapan basını şiddetle kınıyorum. Tabi hukuki yönden haklarında gereken takibat yapılacaktır belediyemizce. Hiç kimsenin çağdaş Antalya Belediyesi’ni, onun ilkelerini, yönetimini ve bu güzel çocukları ve onların velilerini töhmet altında bırakma durumuna müsaade etmeyiz” şeklinde konuştu.Yaptıkları işin son derece çağdaş bir iş olduğunu ve bundan son derece gurur duyduklarını kaydeden Akaydın, kampta 75 öğrencinin bulunduğunu belirterek, “Burada 75 tane genç, güzel yüzlü, gözleri cıvıl cıvıl ‘Ben Atatürk’ü seviyorum, ülkeme sahip çıkıyorum, arkadaşlarımla paylaşmayı öğreniyorum, toplu yaşamanın kültürünü öğreniyorum’ diyen genç çocuğumuz var. 5 günlük süre içerisinde sabah 7’den akşama kadar faaller. Bu faaliyetlerin içerisinde özellikle spor var, eğlence var, ama kültür eğitimi de var. Satranç oynuyorlar, el becerileri ve drama eğitimi alıyorlar. Bunlar insan olmak için en gerekli eğitimler diye düşünüyorum” dedi.“ANTALYA'DA DENİZ GÖRMEMİŞ ÇOCUKLAR VAR”Belediye yönetimi kendilerinde olduğu sürece bu etkinliklere devam edeceklerini söyleyen Başkan Akaydın, geçtiğimiz yıllarda deniz görmeyen çocuklarla ilgili de bir projeleri olduğunu hatırlattı. Ülkenin değişik illerinden deniz görmeyen çocukları Antalya’ya getirip buradaki faaliyetlere ortak ettiklerini kaydeden Akaydın, “İlerde yine yapabiliriz. Ama bu yıl Antalya’da kaldık. Antalya’da bile deniz görmeyen çocuklar var. Kampımızda zaten ekonomik ve sosyal yoksunluk içerisindeki bireylere öncelik vardır. Hiç denize girmemiş ve ‘Keşke annem de, babam da benimle beraber denize gelseydi’ diyen çocuklarımız oluyor zaman zaman” ifadelerini kullandı.Kampta sabah sporu ile beraber bir takım etkinlikler yaptıklarını söyleyen kamp öğrencilerinden Umut Şimşek Özdemir, “Çok güzel dönemler geçiriyoruz. Çok memnunuz. Şu ana kadar hiç kimse evine gitmeyi söylemedi hocaya. Yeniden düzenlenmesini isteriz” dedi.Kamptaki aktivitelerden memnun olduklarını belirten İrem Erbaş ise, “Sabah 7’de kalkıyoruz spora gidiyoruz. Kahvaltımızı yapıyoruz. Oyunlar oynuyoruz. Domino, satranç gibi etkinlikler oluyor. Daha sonra çadır toplama ve kitap okuma saati geliyor. Çok memnunuz” şeklinde konuştu.Beş günlük bir tatili çok eğlenceli geçirdiklerini söyleyen Tanya Dağ da, “Hocalar her istediğimizi karşılıyorlar” dedi.“SUÇ DUYURUSUNDA BULUNACAĞIZ”Gençlik Kampı ile ilgili yapılan olumsuz habere üzüldüklerini söyleyen anne Gülsüm Gülay, “Çocuklarımızın bedenleri buzlanmış şekilde fotoğraflarını yayınlamaları sinirlerimizi bozdu. Sinirlerimizi alt üst etti. Bu konuda biz Cumhuriyet Savcılığı’na suç duyurusunda bulunacağız bugün. Böyle bir mantık olamaz. Bizim çocuklarımız burada beş günde çok güzel eğitimler gördü. Doğada tek başına yaşamayı öğrendiler. Öğretmenleri ile birlikte aktivitelere katıldılar. Böyle bir zihniyeti biz şiddetle kınıyoruz. Gerçekten örümcek beyinli insanların bu tarzda 10-15 yaşındaki çocukları ahlaksızca yargılaması bizi çok üzdü. Bunun arkasını bırakmayacağız. Elimizden geleni yapacağız” ifadelerini kullandı.Çocuklarla birlikte bir süre zaman geçiren Başkan Akaydın, önce onların sorularını cevapladı, saz çalan bir öğrenciyi dinledi, ardından çocuklarla birlikte zihin geliştirici oyunlara katıldı.

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz