YURTHABER

Bize Ulaşın BİZE ULAŞIN

Bakan Bayraktar: Mimar Sinan Camii Osmanlı Türk Mimari Üslubuna Göre Tasarlandı

Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, İstanbul Ataşehir Mimar Sinan Camii’nin Osmanlı Türk mimari üslubuna...

Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, İstanbul Ataşehir Mimar Sinan Camii’nin Osmanlı Türk mimari üslubuna göre tasarlandığını ifade etti. Bayraktar, “Mimar Sinan Camii, 36 bin 758 metrekare toplam inşaat alanıyla 10 bin kişinin bir arada ibadet edebileceği bir mabettir.” dedi.

Mimar Sinan Camii, Ramazan’ın ilk günü Başbakan Recep Tayyip Erdoğan katıldığı bir törenle açılacak. Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar konuyla ilgili yaptığı açıklamada, Ataşehir’de inşa edilen Mimar Sinan Camii’nin Osmanlı ve Türk mimari üslubuna göre tasarlandığını, gelenekle teknolojiyi bütünleştirdiğini vurguladı. Bayraktar, “Bugünün inşaat teknolojisi ile Osmanlı üslubunu meczeden bir yapıdır.” değerlendirmesinde bulundu.

Ataşehir’in İstanbul’un yeni yükselen hayat ve finans merkezi olduğuna değinen Erdoğan Bayraktar, “Ataşehir’de vatandaşların hizmetine sunulacak Mimar Sinan Camii, 36 bin 758 metrekare toplam inşaat alanıyla 10 bin kişinin bir arada ibadet edebileceği bir mabettir." ifadesini kullandı.

CAMİDE KONFERANS SALONU, EĞİTİM ODALARI VE SATIŞ BİRİMLERİ VAR

Erdoğan Bayraktar, ibadethane ve avlu alanlarının altında konferans salonu, eğitim odaları, satış birimleri ve bay-bayan tuvaletler, abdesthaneler ve yaklaşık 270 araç kapasiteli iki katlı otopark bulunduğunu ifade etti. Bayraktar, caminin yanında yer alan 46 bin metrekarelik parkla da camiyi uyumlu hale getirdiklerini söyledi.

ATAŞEHİR MİMAR SİNAN CAMİİ

Mimar Sinan Camii tasarımında ‘İslâm Cami Mimarisi’ tarzında devam eden gelenek zinciri içinde, Osmanlı Mimarisi takip edilerek inşa edildi. Tasarımda, gelenekten kopmadan teknolojiyi kullanarak, merkezi plan fikrinin devamı olması hedeflendi. Geleneksel mimari unsurlara bağlı kalınarak, taklide düşülmeden bir eser ortaya koymaya çalışılan caminin tasarım ve ölçülendirmede metrik sistem değil, eski mimari ölçü birimi olan arşın kullanıldı.

Ataşehir Mimar Sinan Camii, altıgen şemalı, merkezi kubbe etrafında altı yarım kubbeli yapıldı. Camiye ait klasik elemanların betonarme kalıplarını yaparken, eğrisel ahşap kalıp sistemi ile birlikte yeni teknolojik sistemlerden (özel çelik ve hidrolik kayar kalıp sistemleri vb.) yararlanıldı. Cami taşıyıcı konstrüksiyonun tamamı (sütunlar, kirişler, kemerler, kubbeler vb.) betonarme karkas olarak inşaa edildi. Caminin her noktasında üslûp bütünlüğüne özen gösterildi.

ÜÇ ŞEREFELİ DÖRT ADET MİNARE

Caminin ana kubbe yüksekliği 42, çapı 27 metre olarak inşa edildi. Camide 72 metre yüksekliğinde üç şerefeli dört adet minare bulunmakta. Caminin çevre yolu cephesindeki silüetinin bozulmaması için geoduvar teknolojisiyle istinat duvarları inşa edildi. Caminin yaklaşık 6 bin 500 metrekare alana sahip dış avlusu bulunuyor.

İbadethane ve avlu alanlarının altında konferans salonu, eğitim odaları, satış birimleri, bay-bayan tuvaletleri, abdesthaneler ve yaklaşık 270 araç kapasiteli 2 katlı otopark ve bu otopark katlarından cami katına çıkan dört adet 15 kişilik asansör yer alıyor.

46 BİN METREKARELİK PARK

Mimar Sinan Camii’nin hemen yanında yer alan Mimar Sinan Parkı 46 bin metrekarelik geniş bir alanda yer alıyor. Parkta 2 büyük süs havuzu, pergola alanları ve fitness aletleri de bulunuyor. Mimar Sinan Parkı ziyaretçilerine keyifli anlar yaşatacak sosyal tesislere sahip. Doğal taşlarla bezenmiş, küçük şelaler, süs havuzları, ahşap köprülerle birbirine bağlanmış yolları olan 650 metrakare alanda toplam üç adet çocuk oyun alanı bulunan özel bir kompleks özelliğini taşıyor.

MİMAR SİNAN’IN HAYATI

Kayseri’nin Ağırnas köyünde doğan Mimar Sinan, devşirme olarak Kayseri’den alınıp 1512’de İstanbul’a getirildi. Yeniçeri Acemi Oğlanlar Ocağı’na girdi. Köyünde, kulübeler, ahırlar, su yolları yaparak deneyim kazanmış olduğundan Acemi Oğlanlar zanaat öğretmenleri kuralına uyarak, çağın iyi mimarları yanında çalıştı.

Eserlerinde güzellik ve işlev kavramlarını birleştirerek, mühendislik tekniğinin yaratıcılığını, sanatçı beğenisiyle birleştirip özgün yapılar ortaya koydu. Özellikle, yaptığı binalarda genişlik duygusu yaratmak amacıyla kare, altıgen ve sekizgen planlar kullandı. Kubbeyi taşıyan payelerin ince görünmesi sağlamak üzere hücre ve panolar kullandı.

İstanbul’daki ilk eseri Şehzade Camii’dir. 1557’de tamamladığı Süleymaniye Camisi, Mimar Sinan’ın baş yapıtı olarak ün kazandı. Ustalık eseri olarak gördüğü Edirne’deki Selimiye Camii’ni 85 yaşında bitirdi. 1588'de İstanbul'da vefat eden Mimar Sinan, Süleymaniye Camii'nin yanında kendi yaptığı sade türbeye defnedildi.

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz

En Çok Aranan Haberler