YURTHABER

Çocuğu Hastalanan Rus Turistin Otelden Çıkarıldığı İddiası

Antalya'nın Belek beldesinde iki çocuğu ve arkadaşıyla tatil yapan Rus anne, küçük kızının yakalandığı viral bir hastalık nedeniyle uyarılara rağmen odalarından çıkınca otelden çıkarıldıklarını iddia etti.

Tatillerini geçirmek üzere Rusya’dan Antalya Belek’teki bir otele gelen Fedulina Natalia (34), çocukları Fedulina Ekaterina (6), Elizaveta (1) ile arkadaşı Katya Zaytseva (28), çocukların yakalandığı bulaşıcı hastalık nedeniyle tatillerinin 4. gününde otelden ayrılmak zorunda kaldı. Geldikten bir gün sonra Fedulina Elizaveta’nın vücudunda kırmızı lekeler oluştuğunu söyleyen Katya Zaytseva, bunun ardından otelde başka çocukların da aynı semptomlarla hastalandığını öğrendiklerini, otel görevlilerinin de doktor çağırdığını belirtti.

Zaytseva, “Doktor bize baktıktan sonra ‘otelimizden çıkın’ dediler. Biz itiraz ettik, çünkü hasta çocukla bizi başka otel kabul etmeyecekti. Moskova’ya gitmek istesek uçağa almayacaklardı. Bu yüzden itiraz ettik. Ama onlar odamıza geldiler, eşyalarımızı dolaplardan çıkarmaya çalıştılar” dedi.

Olayın ardından basın kuruluşlarını aradıklarını söyleyen Zaytseva, oteli birkaç kişinin aramasının ardından kalmalarına izi verildiğini belirtti. Otelde diğer misafirlerin olduğu yerlere gitmenin yasaklandığını ifade eden Zaytseva, şöyle konuştu:

“Plaja, havuza ve restorana girmeyi yasakladılar. Yemeğimizi sokakta yedik. Bugün hava çok sıcaktı. O yüzden restorana girdik yemek için. Şimdi otel arazisinden çıktığımız için geri dönemiyoruz. Onlar kapıda durup içeriye girmemize izin vermiyorlar. Bize ‘Bugün kuralları bozdunuz, restorana girdiğiniz için otele bırakmıyoruz’ dediler.”

Otel doktorunun çocukta suçiçeği olabileceğini söylediğini belirten Zaytseva, hastaneye gittiklerini kaydederek, “Hastanedeki doktorlar bunun suçiçeği olmadığını, yerel bir virüs olduğunu ve birçok çocuğun ve büyüklerin bundan hastalandığını söylediler” dedi.

Tur operatörünün kendilerine başka bir otel önerdiğini belirten Zaytseva, diğer otellerin de onları hasta çocukla kabul etmeyeceklerinden korktuklarını söyledi.

Anne Fedulina Natalia ise, otelde sürekli takip edildiklerini ve bundan çok rahatsız olduğunu belirterek, “Sanki aramızda savaş var. Bizi sürekli takip ediyorlar. Şu an bile takip ediliyoruz” dedi.

Otel görevlilerinin kendilerini hasta çocukla gelmekte suçladıklarını söyleyen Natalia, “Biz otele geldiğimizde birçok çocuğun benzer semptomlarla hasta olduğunu gördük. Bir sonraki gün doktora götürdüler, bize dışarı çıkmamak için uyarı yaptılar. Hastaneye gittik ve bize ‘tehlikeli bir şey yok, her şey yolunda’ dediler. Gelirken taksi şoförü ve etraftaki insanlarla konuştum. Onlar otelden birçok çocuğun ve ailelerin bu hastalık nedeni ile hastaneye başvurduğunu söyledi” diye konuştu.

Otel görevlileri ile konuştuklarını ve otelden çıkmaları gerektiğinin söylendiğini belirten Natalia, “Ben otel müdürü ile görüştüğüm sırada arkadaşım ve çocuklarım odadayken güvenlik ve otelin diğer çalışanları odamıza girmişler, zorla eşyalarımızı toplamaya başlamışlar. Başka otele gitmek başkalarına da hastalık bulaştırmak demektir ve bizi alıp almayacaklarını bile bilmiyoruz” şeklinde konuştu.

Fedulina Natalia, otelde 10’a yakın aileyle görüştüklerini, çocukların ve ailelerin aynı hastalıktan dışarıya çıkamadığını ve ellerinde fotoğraflar bulunduğunu da öne sürdü.

Otelin doktoru Güngör Timuçin ise, Haziran ayının ikinci haftasından itibaren otelin bazı Rus misafirlerinde döküntülü ve ateşli bir hastalık tespit ettiklerini söyledi. Timuçin, uzman doktorlarla görüştükten sonra bunun suçiçeğine benzer el, ayak, ağız hastalığı diye bilinen, etkeni koksaki grubu virüsler olan viral bir hastalık olduğunu öğrendiklerini kaydetti. Hastalığın nefes ve kontak yoluyla suçiçeğine benzer bir şekilde başka çocuklara da bulaşabilmekte olduğunu ifade eden Timuçin, “Hastaların diğer çocuklarla temasını kesmek için her türlü ihtiyaçlarını odalarında giderip, dışarı çıkmamaları için çabalarımızı gösterdik. Daha sonra bu çocukları yakından takip edip, her gün odalarında hastalığın iyileşme seyrini de izledik. Bu çocuklarımızın büyük kısmı iyileşti. Herkes havuzda, kaydırakta tatiline devam etmekte. Tatili uzun olanlar iyileşip tatiline devam ediyor, ama kısa olanlar iyileşmekteyken ülkelerine geri döndüler” dedi.

Doktor Timuçin, hastalığın insandan insana geçen, çocuklarda çok sık görülen ama otelin havuzunda, mutfağında ve restoranında yaşayıp daha sonra hasta edebilen bir virüs olmadığını kaydetti. Şu ana kadar otelde böyle bir vaka ile karşılaşmadıklarını da söyleyen Timuçin şöyle konuştu:

“2005 yılından beri bu otelde çalışıyorum. Şu ana kadar bu hastalıkla ilgili bir tek vaka kaydımız yoktur. Tamamen dışarıdan insanların buraya gelmesi ile diğer insanlara gerekli özeni göstermeden yaydıkları için bugün bu tablo ile karşılaştık. Misafirimize dün başka bir otele gitmesi önerildi. Söz verdi ama sabah vazgeçtiğini söyledi. Bugün sabah aynı misafir deniz kenarına gidip, diğer misafirlerin çocukları ile kendi çocuğunu oynattığı için misafirler bize gelip çocuklarımıza hastalık bulaştırmak istiyor dediler ve dilekçe yazdılar.”

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz