YURTHABER

Bize Ulaşın BİZE ULAŞIN

Engellilerin Sanal Ortamda Deney Yapmalarını Sağlayacak Proje

Yozgat'ta, 6. sınıf öğrencisi, insanların hareketlerini ve seslerini algılayıp oyun oynamalarını sağlayan "hareket yakalama" teknolojisiyle engellilerin sanal ortamda deney yapmalarına

Yozgat'ta, 6. sınıf öğrencisi, insanların hareketlerini ve seslerini algılayıp oyun oynamalarını sağlayan "hareket yakalama" teknolojisiyle engellilerin sanal ortamda deney yapmalarına imkan verecek proje geliştirdi.

Engelliler için hazırladığı "En Önde Sen" isimli projesiyle Milli Eğitim Bakanlığı'nın bu yıl 8'incisini düzenlediği Uluslararası Eğitim ve Bilişim Kültürü Oluşturma Olimpiyatları'na katılan Fatma Temel Turhan Bilim ve Sanat Merkezi öğrencisi Necip Fazıl Patat, 49 ülkeden 7 bin 550 projenin katıldığı olimpiyatlarda, eğitimde bilişim kategorisinde bronz madalya aldı.

TOKİ İlköğretim Okulu 6. sınıf öğrencisi Patat, AA muhabirine yaptığı açıklamada, projesiyle ortopedik engellilerin "Microsoft Kinect" (hareket yakalama) teknolojisiyle engel durumlarına göre sanal deney sınıfında fen bilgisi deneyi yapmalarını amaçladığını belirtti.

Proje üzerinde 3 ay kadar çalıştığını ifade eden Patat, şunları söyledi:

"Projemde hareket yakalama teknolojisinden ilham aldım. İnsanların hareketlerini algılayabilen Microsoft Kinect teknolojisi, insanların hareketlerini oyuna katmayı sağlıyor. Bu teknolojiyi deneylerde kullanmak istedim. Ortopedik engelliler, bu proje sayesinde sadece başlarını oynatarak ve ses komutu vererek deney yapabilecek. Bu da onlara sağlıklı öğrencilerle fırsat eşitliği sunacak."

Katıldığı ilk uluslararası olimpiyatlarda dereceye girmekten gurur duyduğunu belirten Patat, şöyle konuştu:

"İnternette izlediğim bir videoda, doğuştan elleri ve ayakları olmayan Nick Vujicic adında bir adamın yaşamını nasıl sürdürdüğü anlatılıyordu. Kolları ve bacakları olmayan Nick Vujicic'in yaşam hikayesi bana ilham oldu. Bu videoyu izleyince çok duygusal anlar yaşadım. O anda aklıma Microsoft Kinect teknolojisi geldi. Engelli arkadaşlarımıza yardımcı olmak maksadıyla da bu teknolojiyi kullanmayı düşündüm. Projemi bilgisayar öğretmenim ve okul idaresinin desteğiyle geliştirerek olimpiyatlara katıldım. Orada projemiz kendi alanında üçüncü oldu."

Proje danışmanı bilgisayar öğretmeni Salih Dedeoğlu da öğrencisinin bilgisayar derslerinde oldukça başarılı ve istekli olduğunu, bilgisayarı çok iyi kullandığını söyledi.

Patat'ın proje için bilimsel araştırmalar yaptığını kaydeden Dedeoğlu, şöyle konuştu:

"Yaptığımız bazı araştırmalardan sonra Microsoft Kinect oyun konsolu videoları bize projenin nasıl tasarlanabileceği hakkında fikir verdi. Bu oyun konsolu insanların hareketlerini ve seslerini algılayıp oyun oynamalarını sağlıyordu. Bundan yola çıkarak bu teknolojiyi ortopedik engelliler için uyarlayıp bir deney sınıfı tasarımı yaptık. Öğrencimiz deneylerin eğitimdeki etkinliği, oyun oynayarak öğrenmenin faydaları ve eğitimi kalıcı kılmanın yollarıyla ilgili ilgili bilimsel kaynaklardan araştırmalar yaptı. Daha sonra bu sınıf ortamının tasarımıyla ilgili 3 boyutlu çizimler yaptı. Ardından da 198 lise öğrencisine anketler uyguladı. Anketleri Fatih Projesi'nin pilot okulları olan Yozgat Anadolu Lisesi ve Fen Lisesi'nde de uyguladık. Öğrencilere fen deneyleriyle ilgili ihtiyaçları hakkında sorular sorduk. Aldığımız cevaplara göre projemizin uygulamasıyla ilgili çalışmalar yaptık."

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz

En Çok Aranan Haberler