Evde oynanan oyunlar, arkadaş ortamını eğlenceli hale getirmenin en güzel yoludur. Arkadaşlarınızla, ailenizle farklı bir aktivite arıyorsanız bu 4 oyundan birini mutlaka denemelisiniz. Evde oynanan oyunlar kalabalık aile toplanmalarını, özel gün buluşmalarını ve arkadaş ortamını çok daha keyifli hale getirebilir. Arkadaşlarla oynanacak oyunlar için en keyifli oyunları bir araya getirdik, buyursunlar.
Oyunun amacı: Sağındaki arkadaşının yalanını kamufle etmek.
Sağ veya genelde daha zevkli olsun diye iki sağındaki arkadaşının karakter ve görünüş özelliklerini kendininki gibi kabul ediyorsun. Ebe olan kişi size kişisel ve fiziksel sorular sorarak oyunun kuralını bulmaya çalışıyor. Siz bu sırada her verdiğiniz yanlış cevap için 'sayko' deyip yanlış cevap verenle adına cevap verilen kişi yer değiştiriyor. Yanlış cevabı veren bir shot içiyor. Ebe de oyunun kuralını bulmaya çalışırken her yanlış tahmini için bir shot içiyor.
Kişilikler kurayla belirlenir ve 2 kişi vampir, 1 kişi büyücü, diğerleri de köylü olur. Vampirlerin amacı köylülerin hepsini öldürmek, büyücülerin amacı da vampirleri teşhis edip öldürmektir. Kura çekildikten sonra, hakem, "gece oldu herkes gözlerini kapasın" der. Sonra, "sadece vampirler gözlerini açsın" der, iki vampir sessizce gözlerini açar ve birbirini yani oyun ortağını tanır. (strateji gereği bu ortaklık oyun içinde pek belli edilmemelidir, çünkü birbirini çok koruyan iki kişinin vampir olduğu anlaşılabilir). daha sonra onlar da gözlerini kapar, hakem gündüz olduğunu söyler, herkes gözlerini açar ve oyun hareketlenir. burada oyuncular aralarında tartışarak vampir olduğu düşünülen birini öldürmeye karar verirler (ilk eldeki seçim doğal olarak sallama olacaktır) Doğal olarak öldürülmek istenen kişi kendini savunacaktır. Bir süre tartışılır ve gerekirse hakemin uygulayacağı çoğunluk gibi bir kuralla, birinin öldürülmesine karar verilir (bu tartışmalarda bir anda birlik gibi görünen iki kişinin dikkat çekmesi ve "aha bunlar kesin ortak vampir" diye hedef olmaları da mümkündür) Öldürülen kişi, köylü mü vampir mi olduğunu öldürüldükten sonra söyler. Sonra gece olur. yine sadece vampirler gözlerini açar.
Vampirlerin gece bir kişiyi seçerek öldürme hakkı vardır. Hakeme seçtikleri kişiyi gösterirler, ve gözlerini kaparlar. Sonra büyücü gözlerini açar ve hakeme kimin vampir olduğu ile ilgili bir tahmin fısıldar (diğerleri duymaz), hakem de ona bu tahmininin doğru olup olmadığını sadece evet veya hayır diyerek cevaplar. Ama büyücü sadece tahmin yapma hakkında sahiptir, bildiyse öldürme hakkına sahip değildir. Bu bilgisini gündüz tartışma olduğunda kullanacaktır ama gündüz kendisinin büyücü olduğunu da açık etmemelidir çünkü aksi takdirde sonraki gece vampirlerin ilk seçeceği kişi tabii ki kendisi olacaktır. Büyücünün tahmin işinden sonra herkes gözünü açar, hakem vampirlerin öldürmek için seçtiği kişiyi söyler o kişiyi oyun dışına çıkarır ve yine olağan gündüz tartışması yaşanır, kimi öldürelim kim vampir şeklinde. Sonra yine gece olur vampirler birini seçer vs... oyun, vampirler veya köylüler bitene kadar sürer.
Bu oyunda, kimse yanındakilerle göstermeden kağıda bir ünlü ismi yazar. Sonra kağıdı ikiye katlayarak bir yanındaki arkadaşa verir. Herkes, kağıtta ne yazdığına bakmadan ters olarak açar ve yazısız kısmı yalayarak alnına yapıştırır. Daha sonra sadece cevabı evet veya hayır olan sorular sorarak alnında yazan ismin kim olduğunu bulmaya çalışır. (Şarkıcı mıyım? Hala yaşıyor muyum? Sarışın mıyım? vs.) ilk ismi bulan kazanır, diğerleri son isme kadar yarışmaya devam eder.
Bu oyun tam bir matematik zekası ve hafıza gerektiriyor. Herkes 1'den 21'e kadar olan sayıları tek tek sayarak oyun başlıyor. 21'e ilk gelen kişi, oyun için ilk kuralı koyma hakkına sahip oluyor. Kurallar sayılara dair her şey olabilir. Örneğin, "bundan sonra 3 ve katları olan sayılara kare diyeceğiz" ya da "20 ile 19'un yerini değiştireceğiz" gibi. Bir tur daha döndükten sonra 21'e kuralı bozmadan ulaşılırsa o kişi yeni kuralı koyuyor. Asıl en az 3 kurala varıldığında, artık sıra size geldiği zaman tereddütle "acaba bu sayıda bir kural var mıydı?" diye düşünmeye başlıyorsunuz. Her yanlışta oyun başa dönüyor ve hafızanızla sınanıyorsunuz.