YURTHABER

Güney Koreli Eğitimcilerin Türk Hayranlığı

Güney Koreli 2 bayan, 2 erkek Profesör Türk aile yapısını incelemek amacıyla Türkiye’yi geziyor. Önceki gün Niğde’ye gelen Sosyal Hizmetler anabilim dalında görev yapan Güney Koreli akademisyenlerden Prof. Dr. Lee Gun Young, beraberinde toplam 4 kişi ile birlikte Niğde’yi gezdi.

Sosyal Hizmetler anabilim dalında görev yapan Güney Koreli Akademisyenlerden Seul Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Lee Gun Young, Güney Kore’nin Seul Kentinde Lise öğretmeni Shin Hye Myuıvg, Rehber akademisyen Fatma Tekinsoy’un babası emekli eğitimci Tuncer Tekinsoy ile birlikte Niğde izlenimlerine ilişkin görüş ve değerlendirmelerde bulundu.

Prof. Dr. Lee Gun Young, Lise öğretmeni Shin Hye Myuıvg, Güney Kore’nin başkenti Seul’den uçakla İstanbul’a geldiklerini, gündüz Metropol kenti gezdikten sonra Ankara’ya hareket ettiklerini belirterek,“Ankara’da Hacıbayram cami, Ankara Kalesi ve Anıtkabir’i gezdik ve çok beğendik. Aksaray’da Ulucami’yi çok beğendik. Pansiyonda ikamet ettik” dedi.

Niğde’ye geldiklerinde Erciyes Üniversitesi Sağlık Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Fatma Tekinsoy’un evinde konuk olarak kaldıklarını ifade eden Prof. Dr. Lee Gun Young, Lise öğretmeni Shin Hye Myuıvg, Türk örf ve adetlerine göre, sabah kahvaltısı yaptıklarını. Diğer öğün yemeklerini zevkle yediklerini belirterek konuşmalarını şöyle sürdürdü:

“Niğde’nin Kent Merkezi gezimiz Hüdavend Hatun Türbesi, Gündoğdu Türbesi ile başladı. Selçuklu eseri olarak fevkalade beğendik. Akmedrese’nin kapı görünümü ile bahçedeki mezar taşlarını fotoğrafladık. Sungurbey Camii, Bedesten, Alaaddin Camini gezerek fotoğrafladık. Aladdin Caminin öyküsünü çok güzel bulduk. Saat Kulesi ve Niğde Kalesi, Kentin Kuşbakışı resimledik.”

Türk Aile yapısını fevkalade bulduklarını söyleyen Seul Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Lee Gun Young, Güney Kore’nin Seul Kentinde Lise öğretmeni Shin Hye Myuıvg, dün öğleden sonra Niğde’den ayrılarak Nevşehir’in Derinkuyu İlçesine hareket ettiler. Daha sonra Ankara’ya, oradan da Pamukkale’ye geçeceklerini belirten Güney Koreli konuklar, İstanbul’a döneceklerini ve programlarını tamamlayıp Güney Kore’ye döneceklerini söyledi.

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz