Vive.com adresinde ve seçili mağazalarda bulunan ürün, ilerleyen haftalarda diğer bölgelerle birlikte Türkiye’de de satışa sunulacak. Bu yıl CES 2019’da duyurulan Vive Pro Eye, en yeni göz takip teknolojisini kullanarak kurumsal VR alanında yeni standartlar belirliyor.
Kurumsal sınıf VR için yeni nesil çözüm
Vive Pro’nun ödüllü tasarımı üzerine kurulan Vive Pro Eye, profesyonel kullanıcıların ihtiyaçları düşünülerek geliştirildi. Vive Pro’nun göz takibi özelliğinin faydaları arasında şunlar yer alıyor:
Hassas Göz Takibi: Toplantı ve ortak çalışma araçlarında yoğun sanal etkileşimler için daha canlı kişisel simgeler oluşturur.
Dinamik Eğitim Ortamları: Gerçek dünya senaryolarını canlandırabilir ve kullanıcılara akıllı performans geri bildirimleri sunar.
Daha Derin Veri Analizi: Isı haritaları ve bakış takibi ile gerçek zamanlı kullanıcı verilerini toplayarak kullanıcı davranışları ve karar alma süreçleri hakkında analiz yapar.
Rahat Kullanıcı Deneyimleri: Menülerde bakarak gezinme imkanı sayesinde kontrolör ihtiyacı ortadan kalkar. Böylece VR salonları veya mekan odaklı eğlence uygulamaları gibi ortamlarda rahat kullanım olanağı sunulur.
SteamVR 2.0 takip teknolojisinden yararlanan Vive Pro Eye, oturarak sunulan deneyimlerden 10 x 10 metre oda ölçeğindeki çok kullanıcılı ortamlara kadar uzanan esnek kullanım sağlıyor. Sektör lideri performans sunan bu başlıkta, toplam 2880 x 1600 çözünürlüğe sahip çift OLED ekran ve gelişmiş kulaklık tasarımı bulunuyor.
HTC Avrupa Genel Müdürü Graham Wheeler, şunları söyledi: “Vive Pro tüm dünyada şirketler için bir numaralı VR çözümü haline geldi. Vive Pro Eye ise bu teknolojiyi bir adım daha ileri taşıyarak kurumsal düzeyde artan VR taleplerini karşılıyor. Ürün, profesyonel kullanıcılara, daha etkin eğitimden daha yararlı veri analitiğine kadar birçok araç sunuyor ve VR ile çalışma yöntemlerini geliştiriyor.”
Optimize performans
Göz takibi işlevinin kullanılmasıyla birlikte kullanıcılar bakış odaklı görüntü işleme (foveated rendering) teknolojisinin avantajlarından yararlanabiliyorlar. GPU ve CPU gücünü kullanıcının doğrudan baktığı noktadaki görüntülere odaklayan bu işlem için göz hareketlerinin takip edilmesi gerekiyor. Bakış odaklı görüntü işleme hem işlem gücünün verimli kullanılmasını hem de görüntü kalitesinin artmasını sağlıyor.
NVIDIA’nın Turing tabanlı RTX GPU’ları bakış odaklı görüntü işleme için piyasadaki lider çözümler arasında yer alıyor. NVIDIA bu yıl düzenlenen GTC (GPU Teknoloji Konferansı) etkinliğinde, Değişken Oranlı Gölgelendirme (Variable Rate Shading – VRS) teknolojisi için Vive Eye Pro VR başlığını tercih ettiğini açıklamıştı. Konferansta, Zerolight tarafından NVIDIA ve Vive ile birlikte geliştirilen BMW M Virtual Experience gibi yenilikçi kurumsal deneyimler sunulmuştu. BMW M Virtual Experience, potansiyel müşterilerin araçları dijital ortamda 1:1 ölçekte keşfetmelerine, kendilerine göre özelleştirmelerine olanak sağlıyor. Müşteriler ayrıca dijital aracın içine de oturabiliyorlar.
“Vive Pro Eye, VIVE Pro’daki tüm harika özellikleri alıp bir üst seviyeye taşıyor,” diyen Zerolight Teknik Müdürü Chris O’Connor sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu başlığın göz takip teknolojisini kullanarak, bakış odaklı görüntü işleme ve ayrıntılı kullanıcı davranışı analizleriyle müşterilerimizin projelerine çok daha fazla değer katabiliriz.”
Teknik özellikler:
Ekranlar: Çift AMOLED 3.5’’ çapraz
Çözünürlük: Her gözde 1440 x 1600 piksel (Toplam 2880 x 1600 piksel)
Yenileme Hızı: 90 Hz
Görüş Alanı: 110 derece
Ses: Yüksek Çözünürlük sertifikalı başlık, Yüksek Çözünürlük sertifikalı kulaklık (çıkarılabilir), yüksek empedanslı kulaklık desteği, gelişmiş kulaklık ergonomisi
Giriş: Entegre çift mikrofon
Bağlantılar: USB-C 3.0, DP 1.2, Bluetooth
Sensörler: SteamVR™ Takip, G sensörü, jiroskop, yakınlık, göz bebeği aralığı (IPD) sensörü, göz takibi
Ergonomi: Mercek uzaklığı ayarı ile göz rahatlığı, ayarlanabilir göz bebeği aralığı, ayarlanabilir kulaklıklar, ayarlanabilir kayış
Göz Takip Özellikleri:
Bakış verisi çıkış frekansı
(iki göz için): 120 Hz
Hassaslık: 0,5°–1,1°
Kalibrasyon: 5 noktalı
İzlenebilen görüş açısı: 110°
Veri çıkışı (her göz için): Zaman damgası (cihaz ve sistem), bakış kaynağı, bakış yönü, göz bebeği konumu, göz bebeğinin kesin boyutu, göz açıklığı
Arayüz: HTC SRanipal SDK
3D motor uyumu: Unity, Unreal
TÜRK GİRİŞİMCİDEN MÜTHİŞ VR TEKNOLOJİSİ – WalkOVR İncelemesi