YURTHABER

Bize Ulaşın BİZE ULAŞIN

İslam Ve Şehir: Malatya Örneği” Konulu Sunum Yapıldı

Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Tarih Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ersin Gülsoy, “Kayıtlarda...

İslam Ve Şehir: Malatya Örneği” Konulu Sunum Yapıldı

Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Tarih Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ersin Gülsoy, “Kayıtlarda Malatya’da 16. Yüzyılda Malatya’da 31 tane mahalle var. Bunlardan sadece 4 mahalle gayrimüslim mahallesi. Geriye kalan 27 mahalle, Müslüman mahallesi” dedi.Kent Konseyi Tarih Kültür Sanat Çalışma Grubu tarafından organize edilen Tarih Okulu programında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Tarih Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ersin Gülsoy tarafından “İslam ve Şehir: Malatya Örneği” konulu sunum gerçekleştirildi.Doç. Dr. Ersin Gülsoy,”1519’dan itibaren Malatya’yı Osmanlı teslim aldıktan sonra Malatya’yı takip ediyoruz. Fakat bir şanssızlığımızdır ki, bölgenin ilk kaydıdır, Osmanlılara ait bölgenin ilk kaydıdır bu, Malatya kısmının çok büyük bir sayfası kayıptır. Temettuat Defteri maalesef kayıp, bir şekilde yok edilmiş” dedi.Doç. Dr. Gülsoy, “Osmanlı kayıt defterlerinde o kadar nefis bilgilere rastlıyoruz ki, Osmanlı kendisinden önceki dönemlere bizi alıp götürüyor. Arguvan nahiyesini Yörükan-ı Küçük Hacılı diye yazıyor, Nahiyeyi Yörükan-ı Küçük Hacılı diye kaydediyor. Yani bugünkü Arguvan ve çevresinin Yörük grupları tarafından iskan edildiğini gösteriyor. Osmanlı’nın ilk 1519’da tuttuğu kayıtlarda bölgenin ismi Argun diye geçiyor” şeklinde bilgi verdi.“Kayıtlarda Malatya’da 16. Yüzyılda Malatya’da 31 tane mahalle var” diyen Doç. Dr. Gülsoy şu bilgileri verdi:“Bunlardan sadece 4 mahalle gayrimüslim mahallesi. Geriye kalan 27 mahalle, Müslüman mahallesi. Bu 1519 yılındaki gayrimüslim mahallesindeki gayrimüslim hanesini tespit edebiliyoruz, Malatya’da bu dönemde gayrimüslim nüfusu bölgenin yüzde 10’ununa tekabül ediyor. Diğer bölgelere baktığımız da o dönemde Harput’ta ve Sivas’ta daha fazla bir gayrimüslim nüfusu var. Bölgenin en az gayrimüslim nüfusu o dönem Malatya’da bulunuyor. Niçin söylüyorum, tarihi kayıtlar böyle söylüyor, her hangi bir manası yok. Burası Danişmentlilerden beri, Anadolu Selçuklu, Memluklardan beri bir Müslüman memleketi olduğu için çok fazla vakıf eseri vücuda getirilmiş.”Malatya’nın Osmanlı’ya geçişindeki ilk dönemindeki idari yapısının da dikkat çekici olduğunu söyleyen Doç. Dr. Gülsoy, “İdari yapıda dikkatimizi çeken şeyler var. Bu bölge ele geçirildikten sonra tek sancak ve tek kaza. Yani Malatya sancağı ve Malatya kazası, başka bir kaza yok” diye konuştu.

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz

En Çok Aranan Haberler