MYNET HABER MERKEZİ
İstanbul Ataköy'deki A Plus AVM yönetimi, Ahmet Güneştekin’in ‘Kostantiniyye’ eseri nedeniyle olumsuz tepkiler aldı ve müşterilerin güvenliği nedeniyle heykelin kısa sürede üzerini örttü. Daha sonra da sanatçının ekibine haber verildi ve heykel tamamen kaldırıldı.
OLAY ŞÖYLE GELİŞTİ:
Perşembe akşamı açılışı yapılan eserle ilgili törenden iki saat sonra İstanbul Büyükşehir Belediyesi zabıtalarından ‘Kostantiniyye’ eseri hakkında şikâyetler olduğu bilgisi AVM yönetimine iletiliyor.
'Burası İstanbul o eser kaldırılacak'
Daha sonra da yönetimi ulaşan birçok kişi, 'Burası İstanbul o eser kaldırılacak, İstanbul'a yakışıyor mu böyle bir şey' şeklinde olumsuz görüşlerde bulunuyor.
'Hassas dönemde yeni bir çatışma konusuyla meşguliyet yaratmak istemiyoruz'
Bu olaylar üzerine AVM yönetimi müşterilerin güvenliğini düşünerek ilk öncelikle hemen heykelin üzerini örtüyor. Daha sonra da heykel tamamen kaldırılıyor. AVM yönetimi yaptığı açıklamada heykeli kaldırma nedeni olarak 'hassas dönemde yeni bir çatışma konusuyla halkımızı meşgul etmek istemiyoruz' vurgusu yaptı.
Sanatçının diğer eserleri kaldırılmadı
Sanatçı Ahmet Güneştekin'in AVM'de ikisi içeride, ikisi dışarıda toplam 4 eseri bulunuyor. Yaşanan olay üzerine kaldırılan ‘Kostantiniyye’ adlı eserin dışındaki diğer üç eser AVM'de sergilenmeye devam ediyor.
İŞTE AVM YÖNETİMİNİN KONUYLA İLGİLİ AÇIKLAMASI: HASSAS DÖNEMLERDEN GEÇTİĞİMİZ ŞU GÜNLERDE, TOPLUMU YENİ BİR ÇATIŞMA KONUSUYLA MEŞGUL ETMEMEK ADINA BU ESERİ KALDIRMA KARARI ALDIK
A Plus AVM ve Yaşam Merkezi olarak, sanata destek vizyonuyla Türkiye’nin önemli sanatçılarının eserlerini sergileyerek, daha geniş kitleleri sanatla yaşamın ortak noktasında buluşturmak istiyoruz. Uluslararası üne sahip, değerli sanatçımız Ahmet Güneştekin’in Venedik Bienali’ne paralel olarak sergilediği ve Contemporary İstanbul’da sergilenen Çemberlitaş Tepesi, Ölümsüzlüğe Yolculuk, Milion Taşı ve Kostantiniyye eserlerini bu vizyon çerçevesinde A Plus AVM ve Yaşam Merkezi’nde yer verdik. Yaşadığımız şehrin tarih boyunca farklı isimleri oldu. Farklı dönemlerde şehrin adı ve bir önceki kültürel dokusu, kendi kimliği doğrultusunda eklemelerle dönüştü. Kostantiniyye heykeli, kültürel bellekte yüzyıllarca birikmiş bu katmanlaşmayı görünür kılmak amacıyla şehrin geçmiş tüm isimlerini bir araya getirmektedir. Yani İstanbul’un antik kültürünün devrimsel anlarından kesitleri görselleştirmesinin yanı sıra, eserin parlaklığı, renkleri, ışıltısı ve heykelin etrafında dolaştıkça fark edilen uyum ve çatışma halindeki figürler, yerleştirildiği mekanda festival algısı oluşturmaktadır. Eseri AVM’nin ana kapısının önüne, geçilen tüm yollardan görünecek şekilde yerleştirmemizin amacı da, bu festival havasını hissettirmekti.
**
“ Le teftehunnel Kostantiniyye, fe le nimel haze'l emir fe le nimel ceyş haze'l ceyş"**
**
"Kostantiniyye birgün fetholunacaktır. Onu fetheden komutan ne güzel komutan, o ordu ne güzel ordudur".**
**
Hz.Muhammed (S.A.V.)**
Ahmet Güneştekin kimdir?
1966 yılında Batman'ın Garzan işçi kampında dünyaya gelir Ahmet Güneştekin...
Çok küçük yaşlarda başlar resme olan tutkusu. İlk ödülünü de ilkokul 3'e giderken 9 yaşında alır. Ve ilk yağlı boya ile tanışıklığı da o zaman olur. Sonrasında devamlı olarak çalışmalarını sürdürür sanatçı. Bunun yanında edebiyata olan ilgisi de daha o yaşlarda belirir. Lise yıllarına gelindiğinde okulun salonunda ilk kişisel resim sergisini açar. Mezuniyetinin hemen ardından M.S.Ü. Güzel Sanatlar Akademisi’ne girer. Bir süre sonra akademiyi bırakır, lisans eğitimini sonraki yıllarda Anadolu Üniversitesi’nde İşletme Bölümü’nde tamamlar. Bir süre ticarete atılır sanatçı ama sonrasında resme geri dönüş yapar. 1997'de Beyoğlu'nda ilk atölyesini kurar, karma ve kişisel birçok sergi açar. 2003 yılında Atatürk Kültür Merkezi’nde açtığı 'karanlıktan sonraki renkler' sergisi ile sanat dünyasında adından giderek söz ettirir. Sonrasında onlarca kişisel sergiye imza atan Güneştekin’in eserleri, yurtiçi ve yurtdışındaki bir çok özel koleksiyona girer.
Belgeselciliği
Ahmet Güneştekin resim çalışmalarının yanı sıra belgeselciliğiyle de başarılı projeler yapar. Coşkun Aral'ın yönettiği Haberci belgeselinin uzun bir dönem sanat yönetmenliğini üstlenen Güneştekin, 2005 yılında kendi projesi olan 'Güneşin İzinde' adlı belgeseli hazırlamaya başlar. TRT 1 televizyonu için çekilen belgesel, Türkiye’de yapılmış sanat temalı ilk ve tek belgesel olma özelliğine sahip.