YURTHABER

İstanbul Sefire-i Alem Derneği Çadır Kentti Ziyeret Etti

İstanbul Sefire-i Alem Uluslararası Öğrenci Derneği yönetici ve öğrencileri Süleyman Şah Konaklama Tesisleri'ndeki Suriyeli mültecileri ziyaret etti.

Sefire-i Alem Derneği yöneticilerini Kamp Müdür Yardımcısı Bekir Engül karşıladı. Gelen misafir öğrencileri toplantı çadırına alınarak burada kısa süreli ağırladı.Engül tarafından kamp hakkında genel bilgiler verildi. Burada bazı öğrenciler kampın işleyişi ile ilgili bazı sorular sorarak bilgi istedi.Misafir öğrenciler sorularında sağlık konusunda neler yapılıyor, bu insanlar çalışıyor mu, çocuklar eğitimlerine devam edebiliyor mu, mültecilere yönelik Türkçe eğitimi veriliyor mu gibi sorular sorarak bu sorulara cevap aradılar. Sorulan sorulara tek tek cevap veren Engül, çadır kent hakkında şu bilgileri aktardı:

”Biz bu insanlar misafirimiz olarak kabul ediyoruz.Buradaki misafirlerimizin insani ihtiyaçları karşılanmaktadır. 50 yataklı sahra hastanemizle misafirlerimizin sağlık sorunlarını gideriyoruz. Buradaki hastane yeterli olmadığı takdirde Akçakale Devlet Hastanesi'ne yada Şanlıurfa’ya sevk ediyoruz. Yaklaşık olarak 6 bin 500 yüz öğrenciye kendi dilleriyle eğitim veriyoruz. 250 gönüllü öğretmenimiz eğitim alanında eğitim vermektedir. Bunun yanı sıra Türkçe ve İngilizce derslerimiz devam etmektedir. Bayanlara yönelik biçki dikiş kurslarımıza 200 yetişkin bayan devam etmektedir. Çadır kentimizde her on beş günde bir değişik etkinlikler düzeyenleyerek psikolojik destek sağlamaya çalışıyoruz.”

İstanbul’dan gelen misafirlere öğrencilere eğitim alanında,bayan mülteci kursiyerler tarafından hazırlanan resim ve el becerisi ürünlerinin sergilendiği resim sergisi gezdirildi. Resim sergisini gezen öğrencilere Suriye’li çocuklar ve bayanlar eşlik etti. İstanbul Sefire-i Alem Uluslararası Öğrenci Derneği Genel Sekreteri Ayşe Müzeyyen Taşçı, çadır kent ziyareti ile ilgili şu değerlendirmelerde bulundu:

”Biz Sefire-i Alem Uluslararası Öğrenci Derneği olarak buradayız. Derneğimiz İstanbul Fatih merkezinde eğitim rehberlik ve kültürel faaliyet yapan bir kurum. Kurumumuzun misyonu yurt dışından gelen yüksek öğrenim için gelen kız öğrencilere rehberlik yapmak, onlara evrensel değerlerimizle birlikte hizmet etmek ve onlara dünya barışı noktasında birlik beraberlik ve kardeşliği misyon olarak sunabilmek. Bu çerçevede bugün burada Şanlıurfa’dayız. Suriyeli kardeşlerimizin yaşadığı çadırları ziyaret ettik. Yetkili kardeşlerimiz ziyaret konusunda bizlere gereken desteği sağladılar biz onlara teşekkür ediyoruz. Bu kampta çok güzel izlenimler tespit ettik. Ailelerle görüştük,hastaneyi ziyaret ettik. Buradaki hizmetleri görerek kalbimiz rahatladı. Bize düşen payımıza düşen herhangi bir şey olursa o yükten bizlerde biraz alarak yükü hafifletmek istediğimizi ilettik. Güzel bir görüşme oldu, faydalı bir çalışma oldu. Yetkililere çok teşekkür ediyoruz. Buradaki yaptıkları hizmetlerden dolayı da ayrıca teşekkür ediyoruz. Gerçekten halkın gönlünü ve güvenliğini yaşam ihtiyaçlarını gerektiği gibi burada karşıladıklarını gördük. Umarız bu çadırlara ihtiyaç kalmaz, ama ihtiyaç olduğunda bunlar daha çok yayılarak bu çadırın örnek olmasını umuyoruz. Bütün yetkili kardeşlerimize, bu imkanı bizlere sunup yaşattıkları için teşekkür ediyoruz” diye konuştu.

Taşçı, kendilerine bu geziyi yapma konusunda yardım ve destekte bulunduğu için, günün anısına Kamp Müdür Yardımcısı Bekir Engül’e kahve takımı ve dernek faaliyetlerini anlatan kitap ve katalog hediye etti. İstanbul Sefire-i Alem Uluslararası Öğrenci Derneği yönetici ve öğrencileri daha sonra çadır kentte birlikte hatıra fotoğrafı çektikten sonra, akşam saatlerine doğru çadır kentten ayrıldılar.

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz