HABER

Karaman iftar saati 2018: İmsak ve iftar saati kaçta? (2018 Ramazan imsakiyesi)

Rahmet ve mağfiret ayı Ramazan geldi, hoşgeldi. Her sene büyük bir heyecanla beklenen onbir ayın sultanı Ramazan ayı ile birlikte Karaman Ramazan imsakiyesi aranmaya başlandı. 2018 yılında otuz gün sürecek olan Ramazan ayı için imsakiyeye haberimizden ulaşabilirsiniz. Ramazan ayı ile birlikte sahur, imsak ve iftar vakitleri merak ediliyor. Kılınacak ilk teravih sonrasında ilk sahur için kalkılacak. Gün içinde iftara ne kadar kaldı sorgulanacak. İşte Karaman ramazan imsakiyesi 2018...

Karaman iftar saati 2018: İmsak ve iftar saati kaçta? (2018 Ramazan imsakiyesi)

Heyecanla beklediğimiz onbir ayın sultanı Ramazan ayını coşkuyla karşılıyoruz. 2018 Karaman Ramazan imsakiyesi haberimizde. Bu sene Ramazan ayı, 15 Mayıs Salı akşamında yatsı namazı sonrasında kılınacak teravih namazı ile başlıyor. 16 Mayıs Çarşamba sabahında ilk sahura kalkılacak, ilk oruç için niyet edilecek. 30 gün sürecek olan Ramazan ayını haberimizde Karaman Ramazan imsakiyesi ile takip edebilirsiniz. Böylece imsak, sahur, iftar vakitleri ile teravih namazı vaktini öğrenebilirsiniz. İşte Karaman Ramazan imsakiyesi...

2018 KARAMAN RAMAZAN İMSAKİYESİ

Miladi Tarih İmsak Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsı
1 16 Mayıs 2018 Çarşamba 03:55 05:31 12:50 16:38 19:56 21:26
2 17 Mayıs 2018 Perşembe 03:53 05:30 12:50 16:38 19:57 21:27
3 18 Mayıs 2018 Cuma 03:52 05:30 12:50 16:38 19:58 21:28
4 19 Mayıs 2018 Cumartesi 03:51 05:29 12:50 16:38 19:58 21:29
5 20 Mayıs 2018 Pazar 03:50 05:28 12:50 16:38 19:59 21:30
6 21 Mayıs 2018 Pazartesi 03:49 05:27 12:50 16:39 20:00 21:32
7 22 Mayıs 2018 Salı 03:48 05:27 12:50 16:39 20:01 21:33
8 23 Mayıs 2018 Çarşamba 03:47 05:26 12:50 16:39 20:02 21:34
9 24 Mayıs 2018 Perşembe 03:46 05:26 12:50 16:39 20:02 21:35
10 25 Mayıs 2018 Cuma 03:45 05:25 12:50 16:39 20:03 21:36
11 26 Mayıs 2018 Cumartesi 03:44 05:24 12:50 16:40 20:04 21:37
12 27 Mayıs 2018 Pazar 03:43 05:24 12:50 16:40 20:05 21:38
13 28 Mayıs 2018 Pazartesi 03:42 05:23 12:50 16:40 20:05 21:39
14 29 Mayıs 2018 Salı 03:41 05:23 12:51 16:40 20:06 21:40
15 30 Mayıs 2018 Çarşamba 03:40 05:23 12:51 16:40 20:07 21:41
16 31 Mayıs 2018 Perşembe 03:40 05:22 12:51 16:41 20:07 21:42
17 01 Haziran 2018 Cuma 03:39 05:22 12:51 16:41 20:08 21:43
18 02 Haziran 2018 Cumartesi 03:38 05:21 12:51 16:41 20:09 21:44
19 03 Haziran 2018 Pazar 03:38 05:21 12:51 16:41 20:09 21:45
20 04 Haziran 2018 Pazartesi 03:37 05:21 12:51 16:41 20:10 21:46
21 05 Haziran 2018 Salı 03:37 05:20 12:52 16:42 20:11 21:47
22 06 Haziran 2018 Çarşamba 03:36 05:20 12:52 16:42 20:11 21:48
23 07 Haziran 2018 Perşembe 03:36 05:20 12:52 16:42 20:12 21:49
24 08 Haziran 2018 Cuma 03:35 05:20 12:52 16:42 20:12 21:49
25 09 Haziran 2018 Cumartesi 03:35 05:20 12:52 16:43 20:13 21:50
26 10 Haziran 2018 Pazar 03:35 05:20 12:53 16:43 20:13 21:51
27 11 Haziran 2018 Pazartesi 03:34 05:20 12:53 16:43 20:14 21:52
28 12 Haziran 2018 Salı 03:34 05:19 12:53 16:43 20:14 21:52
29 13 Haziran 2018 Çarşamba 03:34 05:19 12:53 16:44 20:15 21:53
30 14 Haziran 2018 Perşembe 03:34 05:19 12:53 16:44 20:15 21:53

TERAVİH NAMAZI VAKTİ NEDİR?

Teravih ve vitir namazının vakti, yatsı namazının vaktidir. Ancak hem teravih hem de vitir namazı, yatsı namazının farzından sonra kılınır. Bu itibarla yatsı namazının farzından önce kılınan teravih ve vitir namazlarının iade edilmesi gerekir. Eğer vakit çıkmış ise; teravih’in kazası gerekmez, vitr namazının kazası gerekir (İbnü’l- Hümâm, Feth, I, 487; Kâsânî, Bedâî’, I, 290).

TERAVİH NAMAZI KAÇ REKATTIR?

Her sene Ramazan ayında en çok sorulan sorulardan biri de teravih namazı kaç rekattır. Bu soruyu Diyanet İşleri Yüksek Kurulu şu şekilde cevaplandırmış: Hz. Peygamberin (s.a.s.) kıldığı teravih namazlarının kaç rekât olduğu konusunda, üzerinde ittifak edilen bir rivayet bulunmamaktadır. Her ne kadar onun vitir dâhil yirmi üç rekât teravih kıldığı yönünde bazı rivayetler varsa da (İbn Ebî Şeybe, el-Musannef, III, 395; Beyhakî, es-Sünenü’l-kübrâ, II, 698) bunlar fukaha tarafından farklı değerlendirilmiştir. Dolayısıyla bu konuda Hz. Âişe’nin, Hz. Peygamberin (s.a.s.) Ramazan ayındaki gece namazlarıyla ilgili hadisinden ve Hz. Ömer’in teravihin cemaatle kılınmasını başlatmasıyla ilgili haberlerden hareketle bir sonuca ulaşılmaya çalışılmaktadır. Bu konudaki haberler şöyle değerlendirilebilir:

Resûlullah’ın (s.a.s.) Ramazan’daki gece namazları sorulduğunda, Hz. Âişe, “Resûlullah, Ramazan ve Ramazan dışındaki gecelerde on bir rekâttan fazla (nafile namaz) kılmamıştır.” (Buhârî, Teheccüd, 16) karşılığını vermiştir. Başka bir rivayette bu sayı on üç olarak zikredilmektedir (Müslim, Salâtü’l-Müsâfirîn, 123-124). Öncelikle bu hadisin teravih namazı hakkında olduğu konusunda bir açıklık bulunmamaktadır. Diğer taraftan Hz. Âişe’nin, Allah’ın elçisinin Ramazan ayında ve Ramazan dışındaki gecelerde on bir veya on üç rekât namaz kıldığını belirtmesi, onun teravih dışında devamlı olarak kıldığı bir gece namazının bulunduğunu göstermektedir. Zaten Kur’an-ı Kerim’de de, “Gecenin bir kısmında uyanarak, sana mahsus bir nafile olmak üzere namaz kıl. Umulur ki Rabbin, seni övgüye değer bir makama gönderir.” (İsrâ, 17/79) buyurulmaktadır.

Yukarıda zikredilenlerden, söz konusu sorunun, Ramazan ayında Hz. Peygamberin (s.a.s.) diğer ibadetlerinde olduğu gibi, gece namazlarında da bir artış olup olmadığını öğrenmek amacıyla sorulduğu ve teravih namazıyla bir ilişkisinin olmadığı anlaşılmaktadır. Hz. Âişe’den rivayet edilen, “Resûlullah (s.a.s.) Ramazan ayında, diğer aylarda görülmeyen bir gayrete girerdi. Ramazan’ın son on gününde ise çok daha fazla bir gayret gösterirdi. Son on günde, geceyi ihya eder, ailesini de uyandırırdı.” (Buhârî, Fazlu Leyleti’l-Kadr, 5; Müslim, İtikâf, 7, 8) hadisi bu görüşü desteklemektedir. Diğer yandan, bu hadisin teravihin meşru kılınmasından önce mi, yoksa sonra mı olduğu da belli değildir.

Öte yandan Hz. Ömer zamanındaki cemaatle kılınan teravih namazlarının rekâtları konusunda yirmi ve on bir rekât şeklinde iki rivayet vardır (İbn Ebî Şeybe, el-Musannef, III, 392, 394). Kaynaklarımızda Hz. Ömer’in dönemiyle ilgili farklı rivayetler olmakla birlikte daha sonra teravihin yirmi rekât olarak yerleştiği ve günümüze kadar da cemaatle kılınarak böyle devam ettiği ifade edilmiştir (Bkz. İbnü’l-Hümâm, Feth, I, 485; Aynî, Umde, XI, 126-127; Mâverdî, el-Hâvî, II, 291; Şevkânî, Neylü’l-evtâr, III, 516, 521).

Teravih namazı, Hz. Ömer, Hz. Osman ve Hz. Ali dönemlerinden başlayarak günümüze kadar cemaatle yirmi rekât olarak kılınmıştır. Sahabeden kimse buna itiraz etmemiş ve âlimler tarafından da bu şekilde kabul edilmiştir. Günümüzde de, başta ülkemiz olmak üzere pek çok İslam ülkesinde teravih namazı cemaatle 20 rekât olarak kılınmaktadır.

Bununla birlikte şunu da ifade etmek gerekir ki, teravih namazı nafile bir ibadet olduğundan, farz gibi telakki edilmesi de doğru değildir. Bu nedenle, yorgunluk, meşguliyet ve benzeri sebeplerle, teravih namazının evde 8, 10, 12, 14, 16 veya 18 rekât kılınması hâlinde de sünnet yerine getirilmiş olur. Ancak cemaate iştirak etmeye çalışmak daha iyidir.

TERAVİH NAMAZI TEK NİYETLE KILINABİLİR Mİ?

Teravih namazına başlarken niyet ettikten sonra her selam verişte yeniden niyet etmenin şart olup olmadığı konusunda Hanefî âlimleri farklı görüşlere sahiptir. Tercih edilen görüşe göre teravih namazı bir bütün olduğundan her iki veya dört rekâtta selam verdikten sonra yeniden niyet etme zorunluluğu bulunmamaktadır. (İbn Nüceym, el-Bahr, I, 294; el-Fetâva’l-Hindiyye, I, 130).

KARAMAN CAMİLER HARİTASI

En Çok Aranan Haberler