SAMSUN (İHA) - Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Klasik Türk Müziği Korosu Samsun Koro Şefi Dr. Murat Tokaç, popçuların şarkı sözlerinin daha düne kadar iki arkadaşın bile birbiriyle konuşurken ar edeceği sözler olduğunu belirtti. Tokaç, "Popüler kültür ise müzik şirketlerinin gençleri kullandığı rant aracıdır. Pop kültür, gelişmekte olan ülkemizde, geçim sıkıntısı ve psikolojik problemleri olan insanların zaaflarını kullanarak kolu jiletli sanatçılar aracılığıyla besleniyor" dedi.
Devlet Klasik Türk Müziği Korosu Samsun Koro Şefliği'ne yeni ataması yapılan ney üstadı Dr. Murat Tokaç, televizyonlarda, büyük görülen isimler altında popüler sanata ait her türlü güzelliğin icra edildiğini ifade ederek, "Güzellik kelimesini tırnak içinde kullandığım için popüler kültüre hakaret etmiyorum. Yanlış anlaşılmaktan korkarım ama her türlü ortamda da düşüncelerimi söylemekten çekinmem. Hepimizin çocukları var veya olacak. Aile içinde oturuyoruz. Düşünün ki bir şarkı sözü; 'Kırıcan mı belimi', 'Yapıcan mı beni', 'Üstüme mi çıkıcan'... Yani taktir edin artık siz. Popçuların, bunların daha da ötesinde sözleri var şarkılarında. Bunlar daha düne kadar bırakın anne-baba yanında konuşmayı, iki arkadaş bile konuşurken ar ettiği cümlelerdi. Biz kelimelerini harflere dökerken düşünen toplumdan geliyoruz. Yaşadığımız toprakların kültürü bu. İki akran arkadaş bile bazı durumlarını birbirine anlatmak için ya çok değişik edebi sanatları tercih etmişler ya da onları konuşmaktan ar etmişler. Eeee, şimdi popüler kültür. Popüler kültür adı altında bizlere bunları yutturmaya çalışıyorlar. Neymiş? Şiirmiş de güfteymiş... Hadi oradan. Öbür tarafta halk müziğinin en güzel örneği Neşet Ertaş. Hangi televizyondan bir konserini izlediniz bugüne kadar? İbrahim Tatlıses. Okusun türkü. İbrahim Tatlıses'i nasıl tanıdık biz kültür olarak, uzun havayla. Ağlatmıştı bizi, dağlamıştı içimizi. O İbrahim Tatlıses'ten örnek var mı bugün? Ama gene okuduğu zaman okuyor. Yani bir rant var. Bir araç haline getirilmiş" diye konuştu.
Eser adı altındaki sözde şarkıları okuyanların "sanatçı" adı altında dinlenilenlerin de pek suçu olmadığını, bunların şirketler tarafından seçilen "Sen, Ben, O" olduğunu ve bu kişilere "Bunu yapacaksınız" dendiğini dile getiren Dr. Murat Tokaç, "Şirketler 'Bunu yapacaksınız' dedikleri kişilere 50-100 milyar lira veriyor. Kendisi 1 trilyon lira alıyor. Ve toplumun zaafları kullanılıyor. Gelişmekte olan bir ülkeyiz. Tam raylar yerine oturmamış. Ekonomisi henüz olması gereken yerde değil. Dolayısıyla insanların geçim sıkıntısı, psikolojik problemleri var. İnsanlarımızın bu zaaflarından yararlanıyorlar. Vücudu harita gibi jiletlenmiş insanları süzme olarak çekiyorlar, problem içindeki halkın önüne koyuyorlar. Tırnak içinde güzellik derken kastettiğim bu" şeklinde konuştu.
Pop kültürün bu denli yaygınlaşmasının nedeninin Türkiye'de 8 vilayette bulunan Türk Müziği Koroları'nın hedefi tam 12'den vuramamasından kaynaklandığını ve şu anda bu korolardan birinin başına getirildiğini anlatan Dr. Murat Tokaç, şöyle devam etti:
"Türkiye'de İstanbul, Ankara, İzmir, Samsun, Bursa, Edirne, Elazığ, ve Diyarbakır'da 13 yıldır Devlet Klasik Türk Müziği Korosu var. Kurulduğu iller dikkate alındığında demek ki bu koroların bulundukları illere değil, bölgelere hizmet etmek için kurulmuş profesyonel birer sanat kurumları olması gerekiyor. Ama olmamış. Halka sanatı anlatamamış ve halk popüler kültürün kucağına itilmiş. Bundan sonra geçmişte göz önüne alınarak yeniden yapılanma içinde bizler sanatseverlerle buluşma bilincinde olmalıyız. Samsun'da bunu yapacağız ve başaracağız. Samsun'dan başlayarak, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Sinop, Zonguldak, Amasya, Tokat, Sivas ve Çorum'da sezon içinde turneler düzenleyerek konserler vereceğiz. Bayağı olmayan sanatı halkımıza sevdireceğiz. Sanatçı halkı pop kültürün esiri yapan değil, halkın bir adım önünde giden, yol gösteren ve halkı psikolojik olarak eğiten insandır. Bunu önümüzdeki zaman diliminde resmedeceğiz."
Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Klasik Türk Müziği Korosu Samsun Koro Şefliği'ne atanan Dr. Murat Tokaç, Osmanlı Türk Müziği Antolojisi adlı 4 CD'lik albümde, ney ve tambur çalan, "Gençlik Hülyaları" isimli solo albümü yayımlanan, Le Chant du Monde tarafından Fransa'da yayımlanan "Fasıl" adlı CD'de, solo ney ve tambur çalan, 1998'de Karadeniz Sanayici ve İşadamları Derneği (KASİAD) öncülüğünde yapılan jüri değerlendirmesiyle yılın müzik adamı seçilen ve müziğe babasının teşvikiyle çok küçük yaşlarda başlayan bir isim.