YURTHABER

Bize Ulaşın BİZE ULAŞIN

MEÜ’de ’Girişim Limanı’ etkinliği

Mersin Üniversitesi (MEÜ), ’Girişim Limanı’ projesi ile kapılarını genç girişimcilere açtı.Çukurova Kalkınma Ajansı Cazibe Merkezlerini Destekleme Programı kapsamında yürütülen Mersin Çekirdek Genç Girişimci Projesi tarafından hayata geçirilen ve ’Girişim Limanı’ olarak adlandırılan Mersin Üniversitesi Genç Girişimci Merkezi, Çukurova Bölgesinde bir ilke imza atarak önemli bir etkinliğe ev sahipliği yaptı.Girişim Limanı, dünyanın en büyük üçüncü mobil oyun üreticisi olan Güney Koreli Netmarble firması işbirliği ile bölgenin ilk dijital oyun hackhatonu (Game Jam) etkinliğini düzenleyerek kapılarını genç girişimcilere açtı.Eğitim oyunları alanında düzenlenen etkinlikte oyun kodlayan, oyun tasarlayan, ses ve müzik yapan genç girişimciler, ekipler oluşturarak 24 saat süren dijital oyun oluşturma maratonunda mücadele etti.Mersin Üniversitesi olarak Genç Girişimci Merkezi ile hem bölgesel hem de ulusal girişimcilik ekosisteminde önemli bir rol üstlenildiğini belirten Girişim Limanı yöneticisi Selahattin Ciritci, “Çukurova Bölgesinde ilkini gerçekleştirdiğimiz oyun hackhatonu ile milyar dolarlık bir pazar payına sahip olan dijital oyun sektöründeki fırsatların bilinirliğinin ve gençlerin ilgisinin artırılması amaçlanmıştır.

MEÜ’de ’Girişim Limanı’ etkinliği

Mersin Üniversitesi (MEÜ), ’Girişim Limanı’ projesi ile kapılarını genç girişimcilere açtı.
Çukurova Kalkınma Ajansı Cazibe Merkezlerini Destekleme Programı kapsamında yürütülen Mersin Çekirdek Genç Girişimci Projesi tarafından hayata geçirilen ve ’Girişim Limanı’ olarak adlandırılan Mersin Üniversitesi Genç Girişimci Merkezi, Çukurova Bölgesinde bir ilke imza atarak önemli bir etkinliğe ev sahipliği yaptı.
Girişim Limanı, dünyanın en büyük üçüncü mobil oyun üreticisi olan Güney Koreli Netmarble firması işbirliği ile bölgenin ilk dijital oyun hackhatonu (Game Jam) etkinliğini düzenleyerek kapılarını genç girişimcilere açtı.
Eğitim oyunları alanında düzenlenen etkinlikte oyun kodlayan, oyun tasarlayan, ses ve müzik yapan genç girişimciler, ekipler oluşturarak 24 saat süren dijital oyun oluşturma maratonunda mücadele etti.
Mersin Üniversitesi olarak Genç Girişimci Merkezi ile hem bölgesel hem de ulusal girişimcilik ekosisteminde önemli bir rol üstlenildiğini belirten Girişim Limanı yöneticisi Selahattin Ciritci, “Çukurova Bölgesinde ilkini gerçekleştirdiğimiz oyun hackhatonu ile milyar dolarlık bir pazar payına sahip olan dijital oyun sektöründeki fırsatların bilinirliğinin ve gençlerin ilgisinin artırılması amaçlanmıştır. Netmarble firması ile gelecek işbirliklerine ev sahipliğimiz sürecektir” dedi.
2019 yılı içerisinde eğitimler, yarışmalar, seminer, konferanslar, ulusal ve uluslararası işbirlikleri ile öğrencilerin ve bölgemizdeki girişimcilerin fikirlerinin hizmet ve ürüne dönüşüp ticarileşmesi için çalışacaklarını ifade eden Ciritci, “Ülkemizin 2023 ve küresel kalkınma hedefleri doğrultusunda teknoloji ve inovasyon odaklı girişimlerin bölgemizden çıkması önceliklerimiz arasındadır" diye konuştu.
24 saatlik sürede fen ve matematik bilimlerinde dijital oyun oluşturması beklenen girişimcilerden başarılı olanlar 90 bin TL ödüllü ’Kod ödülleri’ yarışmasına ön elemesiz katılım şansı yakalayacak.

MEÜ’de ’Girişim Limanı’ etkinliği

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz

En Çok Aranan Haberler