HABER

Rusya’da Türk fabrikasına silahlı baskın

Türk halı üreticisi Merinos'un Rusya'nın Rostov-na Don şehrindeki fabrikası kar maskeli kişiler tarafından basıldı

Kendilerine güvelik görevlisi diyen kişiler fabrikada bazı bilgisayarların hard disklerine el koydu.

Rusya’nın Rostov-na Don şehrinde halı üretimi yapan Türk “Merinos” fabrikasını Rus güvenlik güçleri temsilcisi oldukları tahmin edilen silahlı ve kar maskeli kişilerin baskın düzenlediği bildirildi.

'Moskova'da Türk olmak istemezdim'

HEPİMİZİN ÖDÜ KOPTU

İTAR-TASS ajansına baskınla ilgili açıklama yapan Rus Müdür Svetlana Zimina, “Bizim fabrikayı Rus makamları sıkça denetliyor. Ancak bu sefer olay denetimden ziyade baskını andırıyordu. Otomatik silahlı ve kar maskeli çok sayıda kişi Polis ve güvenlik servisi elemanı oldukları söyleyerek içeri daldı. Fabrikadaki üretimi durdurmak zorunda kaldık. Ne aramaya geldiklerini bilmiyorum. Ancak fabrikanın ana bilgisayarındaki hard disklerini söktüler. Bizim fabrikada genelde kadın işçiler çalıştığı için hepimizin ödü koptu. Böyle bir şey şimdiye kadar ne duyduk ne de gördük” dedi.

450 RUS'A İŞ İMKANI SAĞLIYOR

Baskınla ilgili önemli bir ayrıntı daha açıklayan Rus müdür, “Fabrikamızda yönetici kadrosunda Türk vatandaşı 9 kişi de çalışıyor. Onların elinde gerekli tüm evrak ve çalışma izinleri de var. Buna rağmen bize ulaşan bilgiye göre Rusya’dan sınır dışı edileceklermiş. Neye istinaden kimse bilmiyor” şeklinde konuştu. Rusya’nın Rostov na Don şehrindeki “Merinos” fabrikasında, 450 Rus vatandaşına iş imkanı sağlıyor. Baskın olayı hakkında aradığımız Merinos'un Türkiye'deki genel merkez telefonları ise cevap vermiyor.

TÜRK İŞ ADAMLARINA GÖZALTI

Türk hava sahasını ihlal eden Rus uçağının düşürülmesinin ardından krizi büyüten Rusya, daha önce de Türklere çifte standart uygulamaya çalışmışt. Olay sonrası Krasnodar şehrinde bir fuara "turist vizesi" ile gelen 60 kişilik bir gruptan iş adamlarının gözaltına alındı. İş adamları o anları, "Kapı kilitli, sadece WC sırasında polis geliyor. Yiyecek, içecek, su verilmemiş durumda 14 saattir" diye anlatmıştı.

TÜRK TURİSTLERE ZORLUK ÇIKARDILAR

Geçtiğimiz günlerde, Türk turistlerin Rusya'ya girişlerinde zorluk yaşadığı da ortaya çıkmıştı. Rusya'ya turist olarak giden yaklaşık 40 Türk vatandaşı, iki ülke arasında vize muafiyeti olmasına rağmen, çeşitli bahanelerle ülkeye kabul edilmedi.

Rusya'ya girişlerine izin verilmeyen Türk vatandaşları, ilk uçakla Türkiye'ye geri gönderildi.

Rus uçağının düşürülmesinin ardından Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov, Rus vatandaşlarına "Türkiye'yi ziyaret etmeyin" tavsiyesinde bulunmuştu. Lavrov'un bu uyarısına Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin de destek vermişti.

TÜRK YOLCULAR KONUŞTU

DHA muhabirinin telefon ile ulaştığı bazı Türk yolcular ise gördükleri muamele yüzünden uçaklarını kaçırdıklarını söylediler. Sabah saatlerinde Moskova'daki Sheremetyevo Havalimanı'na inen Türkler, "Bize kaçak muamelesi yapılıyor. Buradan farklı yere seyahat edecek olan Türkler uçaklarını kaçırdı. Bizi ülkemize göndereceklerini söylüyorlar" dedi.

"TUVALET İHTİYACI İÇİN TEKER TEKER, POLİS İZİN VERİRSE GİDİYORUZ"

İstanbul Atatürk Havalimanı'ndan 01.40'da kalkan Aeroflot Havayolları uçağı ile Rusya'ya hareket ettiklerini ve TSİ 05.00'da Moskova Sheremetyevo Havaalanı'na indiklerini söyleyen işadamlarından Cemil Özdemir, "Biz buradan Perm şehrine gedecek bir uçağa aktarma yapacaktık. Bir Rus firması ile iş görüşmesi yapıp, ürün almak için gelmiştik. Havalimanına indikten sonra pasaport kuyruğuna girdik. Bulunduğumuz uçaktaki Türk vatandaşlarının pasaportlarına el konuldu ve bizi beklemeye aldılar. Hiçbir bilgi verilmedi. 5 saat sonra bize Rus polisi 'Sizi ülkenize geri göndereceğiz. Sizi tecrit odasına alacağız' dediler. 'Biz konsolosluktan haber bekliyoruz' deyince 'Hepinizi kelepçeleriz' dediler ve benimle birlikte 11 kişiyi zorla odaya götürdüler. Odada bizden başka 4 Türk daha vardı. Hâlâ odada bekliyoruz. Su, yiyecek hiçbir şey verilmedi. Tuvalet ihtiyacı için teker teker, polis izin verirse gidiyoruz ve bize polis eşlik ediyor" dedi.

"BİZE KAÇAK MUAMELESİ YAPILIYOR"

Çalıştıkları Rus firmasının üst düzey yöneticilerinin de devreye girdiğini ancak Rus yetkililerin kimseyi dikkate almadığını ve kendilerine Rusça ve İngilizce hakarette bulunduğunu ileri süren Cemil Özdemir, "Bize kaçak muamelesi yapılıyor. 'Sizi yerel saat ile 21.00'deki uçakla ülkenize göndereceğiz' dediler. Benim pasaportumda Schengen vizem var ancak burada kaçak muamelesi görüyoruz. Grubumuzda çocuklu bir aile de vardı onları başka bir yere aldılar. Aramızda eşi Rusya'da bulunan ve doğum yapmak üzere olan bir arkadaş da var ve ülkeye girişine izin verilmiyor" dedi.