YURTHABER

Bize Ulaşın BİZE ULAŞIN

Sapanca Gölü Kamışından Paha Biçilmez Tablolara Yolculuk

Düzceli sanatçı Avni Öztürk (53) doğadan topladığı bitki kök, gövde, kabuk, yaprak ve tohumları ile...

Sapanca Gölü Kamışından Paha Biçilmez Tablolara Yolculuk

Düzceli sanatçı Avni Öztürk (53) doğadan topladığı bitki kök, gövde, kabuk, yaprak ve tohumları ile yaptığı resim sergisini Bursa’da açtı. Ördekli Kültür Merkezi'nde görücüye çıkan sergide bulunan tabloların tamamı doğal bitkilerden elde edilen ürünlerle yapıldı. Toplam 47 eserin bulunduğu sergide yapay boya kullanmayan Öztürk, 23 yıllık emekle ortaya çıkardığı eserlerine paha biçemiyor. 13 Ekim Cumartesi günü açılan sergi, 19 Ekim Cuma gününe kadar izlenime açık kalacak. Kendisi elektrik teknisyeni olan Öztürk, resim sanatının yanında şiir ve hikaye de yazıyor.

Osmanlı'ya başkentlik yapmış olan tarihi kent Bursa’da kızlarının da tavsiyesi ile sergisini açan Avni Öztürk, 1998 yılından sonra hiç hazır boya kullanmadığını belirterek, yaş bitki yaprak ve köklerini de kullanarak renkleri elde ettiğini söylüyor. Sergide bulunan eserlerini satmayacağını anlatan Öztürk, çok istek olması halinde bir iki eserini satabileceğini aktardı. Düzce Taşlı köyünde 1959 yılında doğduğunu anlatan Avni Öztürk, "1977 yılında Devlet Demiryollarına elektrik teknisyeni olarak girdim. Aynı zamanda sanatla da ilgilendim. İsmini koyduğum aruz resim sanatı çalışmalarım halen devam ediyor." dedi.

Ömrü sürdükçe çalışmalarına deva edeceğini anlatan Avni Öztürk, şöyle devam etti: "Resmin farklı dalları ile de ilgileniyorum. Bu sergide yaklaşık 47 çalışmam var. Bunlar 23 yıllık çalışmamın ürünü. Doğadan topladığım bitkilerin doğal renklerinden yararlandım. Çoğu kuru olmak üzere, son yıllarda yaş bitkilerden de yaralanarak doğal renkleri elde ettim."

Sapanca Gölünün kendisi için malzeme kaynağı olduğunun altını çizen Avni Öztürk, "Sapanca gölünün kıyısından topladığım kamışlardan yararlandım. Kamıştan çok şey yapılır, ama ben resim yaptım. Uzun yıllar kuru bitkilerle devam eden çalışmalarıma yaş bitkileri de ekledim. Özellikle mavi renkler konusunda sıkıntım vardı. Mavi çiçekleri de ezerek gökyüzünü oluşturmaya başladım. Dağ kavağı kullandım. Dağ kavağının bir yüzü yeşildir, ters yönü beyazdır kuruduğunda süt beyaz olur. Saz bitkileri ve dut yapraklarını kullandım. Gül yaprağından da yararlandım. Japon şemsiyesi denen bitkinin yaprağı gibi bitkileri kullandım." şeklinde konuştu.

Avni Öztürk, yapak istediği önemli eserlerin önce resmini çektikten sonra kara kalemle kabataslak çizdiğini belirterek, şöyle konuştu: "Daha sonra doğadan elde ettiğim bitkilerle tablomu yapıştırarak oluşturuyorum. 1998’den bu yana hiçbir yapay boya kullanmadım. Bitkilerin gövdesi, yaprağı ve kabuklarını keserek veya kurutup elim ile ufalayarak kullandım. Ayrıca oluşturduğum tablolara çok anlamlı mesajlar da yüklemekteyim. Mesela dünya nitemletine dalıpta ahreti unutmamak için önde tabak içinde binbir türlü meyve varken, arkada minare resimleri koydum.

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz

En Çok Aranan Haberler