Oyun endüstrisinin Türkiye ekonomisi için önemine değinen StartGate CEO’su Mustafa Cihat Durmuş ise, “Yarattığımız bu oyun geliştirme etkinliğinde Türkiye’nin dört bir yanından gençleri ağırladık. Mağara Jam’23; bir bilgi havuzu, yetenekler arası network, yeni fikirler ve fırsatlar oluşturmanın yanında Türkiye’nin oyun endüstrisindeki yüksek potansiyelinin de bir göstergesi oldu” açıklamasında bulundu.
StartGate'in oyun yapımcılarından Ataberk Palacıoğlu'nun kurucusu olduğu Mağara Jam'in, StartGate iştiraklerinden IdeaGate organizatörlüğünde, StartGate Campus’te düzenlenen etkinliğinde kazananlar belirlendi. “Gizemli Makine” teması ile bu sene yedinci kez gerçekleştirilen etkinlikte geliştirilen 405 oyundan 15’i finalde yarıştı ve tüm kriterleri karşılayan üç oyun zirveyi paylaştı.
16-19 Kasım’da StartGate’de düzenlenen ve 150 fiziksel, 5 bin 350 çevrim içi katılımcı ile rekor kırılan Mağara Jam'23 finalistlerine ödülleri yine, StartGate Campus’te verildi.
Jam boyunca geliştirilen 405 oyun arasından, halk oylaması ve jüri değerlendirmesi sonucu ilk 15’e girmeye hak kazanan ekiplerin tek tek yaptıkları sunum sonrası değerlendirme aşamasına geçildi ve Mağara Jam jürisi ilk üç oyunu belirledi. Oyunlar görsellik, orijinallik, oyun tasarımı, ses ve müzik, hikaye ve konsept ve tema ile uyumluluk kriterlerine göre değerlendirildi. “Gizemli Makine” teması ile geliştirilen oyunlar içinde Ali Emre Küçükkurt’un “Makinerik” oyunu birinci olurken; Fadeos takımının “İşte Bu Parça!” oyunu ikinci, Mötiv takımının “Jutholmen” oyunu üçüncü oldu.
Kazanan takımlara oyun geliştirme süreçlerini iyileştirecek nitelikte pek çok destek ve hediyeler verildi. Birinci olmaya hak kazanan oyun ekibi, StartGate’de bir sene ofis ve StartGate eğitimlerine katılma imkanına sahip olurken; ikinci ve üçüncü ekiplere StartGate’de altı aylık açık ofis imkanının bulunduğu destekler verildi. Kazananların yanı sıra ilk 15’e girmeye hak kazanan diğer takımlara da oyun geliştirme ekipmanlarından oluşan hediyeler dağıtıldı.
StartGate ev sahipliğinde düzenlenen 7’nci Mağara Jam’e yönelik açıklamalarda bulunan Kurucu Ataberk Palacıoğlu, “Mağara Jam’e her geçen yıl daha fazla partnerle devam ediyoruz. Önceki etkinliklerde 4 bin 500 civarındaki katılımcı sayımız bu yıl 5 bin 350’ye ulaştı. Geçen sene bize sponsor olan StartGate ile bu sene partner olarak gerçekleştirdiğimiz bu jam, Mağara ve StartGate’in yanı sıra oyun geliştiriciler için de çok önemliydi. Geliştiriciler, StarGate’in teknolojik donanımı, her ihtiyaca cevap veren altyapısı ve başarılı ekibinin destekleri ile sadece oyun odaklı bir 72 saat yaşadılar. Bunun oyun üretiminde önemli bir katkısı oldu” dedi.
Etkinlikte pek çok ilke imza atıldığını belirten Palacıoğlu, Mağara Jam’in Türkiye oyun endüstrisi adına hem bir kaldıraç hem de katma değerli bir platform olduğuna dikkat çekti. Uluslararası alandan oyun geliştiricilerin her geçen sene daha fazla katılım gösterdiği Mağara Jam’in Türkiye oyun ekosisteminin gelişiminde, görünür olmasında ve potansiyelinin somutlaştırılmasında önemli bir rol oynadığını aktaran Palacıoğlu, gelecek hedefleri arasında Mağara Jam’i yurt dışına taşımak olduğunu belirtti ve “Mağara Jam’i bir marka haline getirerek, ülkemize daha fazla yatırım çekmeyi ve gençlerin bu marka aracılığıyla uluslararası sahnede görünür olmasını sağlamayı hedefliyoruz” dedi.
Oyun endüstrisinin Türkiye ekonomisi için önemine değinen StartGate CEO’su Mustafa Cihat Durmuş ise, “Rekor katılımla sona eren Mağara Jam’23’e ev sahipliği yapmak hem bizim için hem de böylesi bir etkinliğe ilk kez katılan tüm genç oyun geliştiriciler için güzel bir deneyim oldu. Mağara Jam ekibi ve Kurucusu Ataberk Palacıoğlu ile beraber yarattığımız bu oyun geliştirme etkinliğinde Türkiye’nin dört bir yanından gençleri ağırladık. Mağara Jam’23; bir bilgi havuzu, yetenekler arası network, yeni fikirler ve fırsatlar oluşturmanın yanında Türkiye’nin oyun endüstrisindeki yüksek potansiyelinin bir yeni göstergesi oldu.
Dijital oyun, geleceğin en gözde mesleklerinden biri. Küreselleşen rekabette de önemi her geçen gün artıyor. Dolayısıyla hem ekonomik hem de teknolojik gelişim için gençlere destek vermeli, onlara fikirlerini ve yaratıcılıklarını desteklemeliyiz.
Oyun dünyasını tüm paydaşları ve süreçleri ile zirveye taşıma hedefi ile hareket eden StartGate olarak; endüstriye katkı sunan ve Türkiye’nin adının dünyada duyulmasını sağlayan benzeri etkinlikleri yapmaya devam edeceğiz” diye konuştu.
16-19 Kasım’da StartGate Campus’te düzenlenen Mağara Jam’de üç gün boyunca 405 oyun geliştirildi. Etkinlik totalde 270 binden fazla trafik ve 820 binden fazla etkileşim aldı. Web sitesindeki oyunlar, üç gün içinde toplamda 41 binden fazla indirme alırken, YouTube üzerinden canlı yayınlar 134 binden fazla kişi tarafından takip edildi, totalde 1 milyondan fazla gösterim aldı. 8 bin 400’den fazla kişinin oylamaya katıldığı etkinlik 3 kazananın açıklanması ile sona erdi.