YURTHABER

Bize Ulaşın BİZE ULAŞIN

THY, 2013'te 20'ye Yakın Hat Açacak

Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, özellikle dış hatlarda büyümeye hızla devam edeceklerini söyledi. Topçu, yönetim kurulunun halihazırda 20'ya yakın hat açılışını onayladığını açıkladı.

Zaman Ekonomi Editörü Turhan Bozkurt'un hazırlayıp sunduğu ve Skytürk360 TV'de yayınlanan Üç Nokta programına konuk olan Hamdi Topçu, gündeme ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Anadolu Jet'i THY kadar büyütmeyeceklerini belirten Topçu, Anadolu Jet'in sadece iç piyasaya hitap eden bir havayolu şirketi olduğunu kaydetti. Bu şirkette de uçuş sayılarını artıracaklarını bildiren Topçu, günde 2-3 sefer yaptıkları kentlere uçuş sayılarını artıracaklarını ifade etti.

İçerisinde zeytin ağacı yer alan Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali'nde bulunan CIP salonunun bu alanda dünyadaki tek örneği olduğunu belirten Topçu, transit yolcu sayısında son yıllarda önemli bir başarı elde ettiklerini ifade etti. Transit yolcu sayılarının yüzde 47'ye ulaştığını belirten Topçu, ''Transit yolcuları 2-3 saat misafir ediyoruz. Transit yolcu sayısının arttığı bir ortamda misafir edeceğimiz alan da THY'ye yakışır olmalı. Uçakların içinde sunduğumuz konforu bekleme salonlarında da sunmayı hedefledik. Bu çerçeve CIP'ın ikramları Turkish Do&Co tarafından hazırlanmaktadır.'' dedi. Topçu, THY'nin iştiraki Do&Co'nun THY dışında 65 havayoluna yemek sunduğunu da ifade etti. Şu anda 91 ülkeye uçtuklarını, önümüzdeki günlerde bu sayının hızla artacağını da aktardı.

KOBE BRYANT VE MESSİ'Lİ REKLAM DÜNYA TELEVİZYONLARINDA

Önümüzdeki günlerde 2 reklamlarının dünya televizyonlarında yayınlanacağını kaydeden Topçu, bunların ünlü basketbolcu Kobe Bryant ve ünlü futbolcu Lionel Messi ile çekilen tanıtım filmleri olduğunu söyledi. Topçu, zaman zaman eleştirilen bu tür sponsorluk anlaşmalarını şöyle savundu:

''Önemli olan yapılan işin sonucu. Eğer yaptığınız işten iyi sonuç alıyorsanız, yaptığınız iş doğrudur. Biz bu sponsorluklardan iyi sonuç aldık. Bize iyi bir getiri sağladı. Hem markamıza, hem de gelirimize iyi bir getiri sağladı. Yolcu sayımız arttı. Uçaklarımızın tercih edilme oranı arttı. Hızlı bir filo geliştiriyoruz, yüzde 25 büyüyoruz. Şu anda filoda 196-197 uçak var. 2012 yılını 201 uçakla kapatacağız. 2013 yılını ise minimum 217 uçakla kapatmayı hedefliyoruz. Tabi önümüzdeki günlerde başka fırsat alımları olur, uçak kiralamaları olur, onlar hariç. Plan dahilinde olanları söylüyorum.''

Hamdi Topçu, THY'deki yüzde 49'luk Hazine hissesinin satışına dönük hazırlık olup olmadığı yönündeki soruya da şöyle cevap verdi:

"Bize gelen bir talimat yok. THY'nin şu anda yüzde 51'i halka açık ve özel şirket mantığında yönetiliyor. THY, tarihinde siyasi müdahale olmayan çok özel bir dönemini yaşıyor. Biz THY'nin başarısına kilitlenmiş bir ekibiz. Bunu sekteye uğratacak hiç bir elemanı bu ailenin içine almayız. İşe alımları şeffaf yapıyoruz. Türkiye'nin en profesyonel ekibine sahibiz. 2003'te geldiğimizde THY emir komuta ile yönetilen, tam bir bürokratik şirketti. Bunu değiştirdik. 2008 krizi bize çok yaradı. THY'nin hemen hemen 2 katına çıkmasını sağladı. Krizde herkes küçülürken, biz büyüme hedeflerini seçtik. 2015 hedeflerini 2011'de yakaladık. Herkesin küçüldüğü yerde bir pazar çıkıyor. Biz o pazara talip olalım dedik. Rahmetli Turgut Özal döneminde 7 yılda 7 uçağı filosuna dahil edebilen THY, 2010'da 8 ay içerisinde geniş gövde uçak sayısını yüzde 144 artırarak 22 geniş gövde uçağı filosuna dahil etti. Biz bu ekip sayesinde bunları başardık."

"SURİYE'DE 9 MİLYON DOLAR ALACAĞIMIZ KALDI"

THY Yönetim Kurulu Başkanı Topçu, iç savaş nedeniyle 2 şehrine uçtukları Suriye'ye seferleri durdurklarını ancak üzerinden geçen rotaları bulunduğunu söyledi. Bir kaç gündür bu rotayı kullanmadıklarını kaydeden Topçu, güvenlik şüphesi olan noktalarda yolcularını seyahat ettirmek istemediklerini ifade etti. Bu arada Suriye'de 9 milyon dolar alacaklarının kaldığını ifade eden Topçu, "Paramız bankalarda donduruldu. Aynı şekilde Suriye Havayolları'nın parası da Türkiye'de donduruldu. Onlarınki ne kadar bilmiyorum. İlerde bir takas sistemi mi olur, ne olur, hükümetler arasındaki gelişmeler sonucunda biz bu paramızı alacağız. Bu para batmış bir para değil.'' dedi.

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz