YURTHABER

Topçu’dan Kastamonulu İşadamlarına Çağrı

Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, havalimanının açılmasıyla birlikte Kastamonulu işadamlarının daha aktif olması gerektiğini söyledi.

Topçu, Türk Hava Yollarının Kastamonu Havalimanına sefer başlatmasının ardından açıklamalarda bulundu. THY’ye ait uçağın piste iniş yapmasının ardından basın karşısına geçen Topçu, İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan kalkan Türk Hava Yolları’na ait Airbus 319 adlı 190 kişilik uçağın Kastamonu’ya ilk seferini gerçekleştirdiğini hatırlattı.

1959 yılında yapılan ve yeterli talebin görmemesi nedeniyle kapatılarak atıl durumda kalan Kastamonu Havalimanının 54 yıl aradan sonra tekrar hizmete açıldığını aktaran Topçu, “Resmi açılışı Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından 19 Temmuz Cuma günü yapılacak. Kastamonu Havaalanı’na haftada 4 gün karşılıklı olmak üzere Pazartesi, Çarşamba, Cuma ve Pazar günleri uçuş gerçekleştirilecek” dedi.

Türk Hava Yolları’nın geniş ağına 237’inci nokta olarak Kastamonu’yu ilave ettiğini açıklayan Topçu, şöyle konuştu: “Kastamonululara hayır uğurlu olsun. 10 yıl öncesine kadar 26 havaalanı olan, illerimizin ulaşım konusunda sorumları olan bir ülkeydik. Ama bugün geldiğimiz noktada 52 havalimanıyla hizmet veren bir ülke haline geldik. İktidara gelen hükümet, ilk olarak havaalanı üzerindeki yükleri kaldırdı. Bugün ülkemizde ihracat yapmayan ilimiz kalmadı. Bütün illerimiz ihracat yapıyor ve bütün illerimizde işadamlarımız bulunuyor. Herkes illerinin değerini ulusal ve uluslararasında hem pazarlıyor hem de tanıtımını yapıyor. Bunda da tabii ki hava ulaşımı çok büyük öneme sahiptir. Bu çerçevede Türk Hava Yolları, 2002 yılında devraldığımız yeni yönetim anlayışı ile beraber 52 ülkeye aynı anda 225 uçakla hizmet veren ve Avrupa’nın bu haliyle en büyük 27inci şirketi oldu. Dünya sıralamasında gerçekten çok önemli noktalara çıkan ve yolcu taşıma bakımından dört kat, yaptığı ciro bakımından bakıldığında yaklaşık 9’ar kat, yani 2 milyar dolardan bugün iştirakleriyle birlikte 13,5 milyar dolar ciro yapan bir Türk Hava Yolları haline geldi. Tabii ki bunlarda yeterli değil.”

Türkiye’nin 2023 vizyonu çerçevesinde THY’de Cumhuriyetin 100’üncü kuruluş yıldönümünde hangi noktaya getireceğinin hepsinin planını yaptığını anlatan Topçu, şunları söyledi: “Bunun ilk adımı olarak 278 uçak siparişi verildi. Her ay bu uçaklar filomuza dahil oluyor. Bunların toplam değeri 38 milyar dolardır. Artık bu rakamlar o kadar çok şirket düzeyine indi ki. 1978 yılında Türkiye, 2 milyon dolar borç veren bir ülkenin 12 şartını kabul eder durumdan günümüzde ülkesinin bir şirketinin 38 milyar dolar uçak siparişi verebilen bir noktaya geldi. Son 10 yılda THY’nin bu büyüklüğü yakalamasının en önemli sebeplerinden bir tanesi Türkiye’nin her geçen gün büyüyen ekonomisidir, ihracatının gelişmesidir. Artık Türkiye yüzünü, dışa yöneltti, ekonomisinde üretim gücünü artık en verimli bir şekilde kullanıp ülkesine şehrine insanlarını daha refah bir düzeye getirilmesi konusunda çok büyük katkıları oldu. 10 bin personeli bulunan THY’nin son 10 yılda 32 bin çalışanına ulaştık. Bunları yaparken de hiçbir şekilde devletten yardım veya kredi kullanmadık. Şirket olarak borçlandık ve her zaman taksitimizi günü geldiğinde ödedik. Son üç yılda en çok sigorta primi ödeyen şirket konumuna geldik. Ülkemiz dört mevsimi yaşayan bir ülke ve birçok yeri Kastamonu gibi henüz keşfedilmemiştir. Bu yüzden artık hem Kastamonuluların hem de Kastamonulu işadamlarının daha aktif olmasını bekliyoruz”

Türk Hava Yolları’nın son yıllarda yaptığı büyük atılımlar sayesinde büyük başarılar elde ettiğini ifade eden Topçu, şöyle konuştu: “Türk Hava Yolları olarak artık kendi pilotlarımızı kendimiz yetiştirmek ve ülkemize genç pilotları kazandırmak istiyoruz. Bu yönde çalışmalarımızı devam ettiriyoruz. Kendi pilotlarımızı kendimiz okullarda yetiştirmek için Aydın’da bir pilot okulu kurduk. Kurduğumuz bu okulumuza Kastamonulu gençlerimizin de büyük önem göstermesini bekliyoruz ve Kastamonulu genç pilotlarımızı bünyemizde görev almasını diliyoruz. Ben buradan Kastamonulu gençlerin bu okula ilgi göstermelerini, ülke gençlerimizin pilotluk sınavlarına katılmalarını bekliyorum.

Kastamonu’ya bu gün başlattığımız zaman içerisinde artıracağımız seferlerle iller arası ve ülkeler arası daha fazla bağlantı vermek istiyoruz. Kastamonu’yu sadece İstanbul’a bağlamıyoruz. Kastamonu’da yaşayan vatandaşlarımızın 5-6 katı kadar İstanbul’da yaşıyor. Kastamonulu vatandaşlarımız buradan alacağı biletle dünyanın 237 noktasına ulaşabilecek. Sunulan bu imkanı Kastamonuluların çok iyi değerlendirmesini bekliyorum. Kastamonu dokusuyla kültürüyle kimliğini hala içinde barındıran bir şehir. Kastamonu içinde yaşattığı kimliği bozmadan çağın şartlarına uygun turistik tesisler yaparsa Kastamonu dünyaya daha kolay açılır. Kastamonu’nun güzellikleri ile gelen turistler sayesinde dünyaya tanıtılır."

Pazartesi, Çarşamba, Cuma ve Pazar olmak üzere haftada 4 sefer Kastamonu seferlerini bu vesileyle başlattıklarını anlatan Topçu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Tabii ki Atatürk Havalimanı’ndan bu seferleri almak gerçekten zordu, zorluğu aşabilmek için çok çaba sarf ettik. Bütün iş adamları Atatürk Havalimanından kalkmasında ısrar etti. 237 ülkeye bağlantı yaptığımız Atatürk havalimanı bu noktada çok önemliydi. Biz bu imkanı sayın başbakanın desteği ile gerçekleştirdik. Şu an söyleyebilirim ki çok kıt imkanlarla bu seferleri başlattık. Seferlerin başlamasında Başbakanın, ulaştırma bakanının, milletvekillerinin ve valinin büyük emeği oldu”

Kastamonu’ya haftada dört seferin yakışmayacağını ve sabah akşam karşılıklı bir uçağın sefer sayısına ulaşması gerektiğini belirten Topçu, şunları kaydetti: “Kastamonulu vatandaşlarıma şunu söylemek istiyorum. Havaalanını kullanmadığınız taktirde uçak seferleri çalışmaz. Sonuçta bizde bir ticari şirketiz, en azından başa baş yakalayamadığımız noktalarda sefer koymayı biz de istemeyiz. Siz de Türk Hava Yolları’nın zarar etmesini istemezsiniz. Ama ben eminim ki bu kadar nüfusun, bu kadar hemşehrimizin İstanbul’da yaşaması Kastamonu’da birçok iş adamının var olması, Kastamonulu iş adamlarının dünya ile irtibatlarını göz önünde bulundurursak bu seferlerinde yetmeyeceğini düşünüyoruz. Hep beraber el birliğiyle hatların doluluk oranı sürdükçe seferleri artırmayı sürdüreceğiz.”

KASTAMONULULARIN ÖZLEMİNİ GİDERDİK

Kastamonuluların 54 yıllık özlemini giderdiklerini belirten Vali Erdoğan Bektaş, şöyle konuştu: “Bugün itibariyle Kastamonu-İstanbul ve İstanbul-Kastamonu uçuşları başladı. Programda herhangi bir değişiklik olmadığı takdirde havaalanının Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla 19 Temmuz Cuma günü resmi açılışı yapılacak. Havaalanının yapımında her aşamada herkesin katkısı oldu. Verilen katkıların asla yadsınamayacak katkılardır. Şimdilik haftada 4 uçakla karşılıklı olarak uçacağız. Çok kısa bir süre içersinde de bu uçuşların çoğalmasını bekliyoruz. Yarım asrı aşan bir bekleyiş, Kastamonuluların bir özlemidir bu. Bu özlem bugün giderildi ve ilk uçuş gerçekleştirildi. Artık uçağımıza kavuştuk. Bugün burada gurbetteki hemşehrilerimizle buluştuk. Hayırlı uğurlu olsun diyorum”

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz