YURTHABER

Turizmci Gürkan Boztepe Markalaşmak İsteyene "doktorluk" Yapacak

Innovatif projeleriyle tanınan turizmci Gürkan Boztepe, ağırlıklı olarak turizm ve yeme-içme sektöründe faaliyet gösteren şirketlere markalaşma yolunda atacakları adımlar konusunda destek vermek için "Marka Doktoru" adlı bir proje başlattı.

"Amerika'da doğum", "Köpekle tatil", "Babamla kampta" gibi innovatif tatil konseptleri geliştirerek tüketicilere ulaşan VIP Turizm Ege Bölge temsilcisi ve Boztepe Turizm'in sahibi Gürkan Boztepe, İstanbul Nişantaşı'nda açtığı ofisle turizm ve yeme-içme alanında faaliyet gösterecek şirketlere özel bir danışmanlık hizmeti verecek.

“HEDEFİMİZ KARLILIĞI ARTTIRMAK”

Boztepe, kurumsallaşmak ve markalaşmak isteyen şirketlere danışmanlık yapmanın ötesinde bir yaklaşım sunduklarını belirterek, alanında uzman kişilerle çalıştıklarını kaydetti. "Marka Doktorluğu" olarak tanımladığı konseptte hedefin belli bir süreç sonunda işletmelerin cirolarında ve karlıklarında artış sağlamak olduğuna dikkat çeken Boztepe sözlerini şöyle sürdürdü:

"Biz patronlara zaman kaybetmemeleri adına tek bir noktadan hizmet sunmayı amaçlayarak 'Marka Doktoru'nu kurduk. Marka doktorluğu kavramı ile işletmelere kârlılık odaklı bir yaklaşım getirmeyi hedefliyoruz. Bir mekan kurulacağı zaman dekorasyondan, konseptine, mönülerinden iç organizasyon yapısına kadar her konuda müdahil oluyoruz. Halkla ilişkilerden reklam ajansına, iç denetçiliğinden dekorasyona kadar farklı alanlarda tek çatı altında hizmet veren bir anlayış planladık.”

MÜŞTERİ BEKLENTİSİNİ BİLMEK ÖNEMLİ

"Butik oteller ve 4,5 yıldızlı otellere ve zincir restoran olmak isteyen restoranlara hizmet vermeyi hedefliyoruz” diyen Boztepe, “Tabii ki farklı alanlarda çalışan kurumlara da hizmet verdiğimiz oluyor. Örneğin Vodafone'un ana tedarikçisi olan Vodafone'a baz istasyonu sağlayan bir şirket. Ama biz 20 yıldan bu yana turizmin içinde olduğumuzdan ağırlıklı olarak bu alanda ve restoran hizmeti konusunda ağırlık veriyoruz. 20 yıllık turizm tecrübemizden yola çıkarak bir müşterinin beklentisinin ne olduğunu doğrudan biliyoruz. Bir müşteriyi herhangi bir restorana veya otele götürdüğünüz zaman beklentilerinin ne olduğunu biliyoruz. Özellikle bu açıdan restoranların ve otellerin ilgisini çekiyoruz" dedi.

MARKALAŞMA YATIRIM ÖNCESİ PLANLANMALI

Turizmcilerin yatırım aşamasında kendileri ile irtibata geçmesinin önemine işaret eden Boztepe, "Oteli düşündüğünüz andan itibaren bir araya gelmekte fayda var. Siz Alaçatı'da 79 tane butik otel varken bir tane de ben dikeyim derseniz sonra da bana gelirseniz sıkıntılı bir süre olur. Bizim buradaki hedefimiz boşluk olan pazarı göstermek, yabancı ortaklık düşünülüyorsa potansiyel ortakları bir araya getirmek, iç denetleme ile karlılığı arttırmak. Dünyanın en iyi otelini de yapsanız garson ter kokuyorsa başarılı bir işletme olamazsınız. Bunu da iç denetleme ile çözmek zorunluluğu var" diye konuştu.

SOSYAL AĞLAR MARKALAŞMADA ÖNEMLİ

İç denetleme konusunda Ege Üniversitesi ile çalıştıklarını İstanbul'da ise Bahçeşehir Üniversitesi ile işbirliği yaptıklarını ifade eden Boztepe, restoranlara verecekleri danışmanlık hizmeti konusunda ise Mutfak Sanatları Akademisi'nin kurucusu Osman Serim'den destek aldıklarını söyledi. Boztepe, "Mönü oluşturmak başlı başına bir iş. Osman Serim gibi gastronomi sektörünün önde gelen bir ismim ile işbirliği yapıyoruz. Uluslararası restoranların gıda denetimini gerçekleştiren bir ekibimiz var. Babylon gibi konseptleri kuran Hakan Girgin ile çalışıyoruz" şeklinde konuştu.

Markalaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmaların çok önemli bir hale geldiğini vurgulayan Gürkan Boztepe, "Sosyal platformlarda marka algısı oluşturmak çok daha hızlı olabiliyor. Biz bu alanda da ciddi çalışmalar yapıyoruz. Markalaşmak isteyen şirketler için alternatifli web sayfası tasarımları üzerinde çalışıp sitelerini yeniliyor, twitter facebook gibi sosyal ağlar üzerinden kampanyalar yapmalarını sağlıyoruz" dedi.

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz