YURTHABER

Turizmciler 'Aklın Yolu Bir' Projesinde Buluştu

Ordu Ünye ilçesinden turizm değerlerini tanıtmak ve başka ülkelere taşımak amacıyla “Aklın yolu bir” projesinde bir araya gelen turizmciler, hazırladıkları Ordu Yürüyüş ve Turizm Keşif Rehberi adlı kitabını Sebile Hanım Konağı’nda tanıttı.

Turizm Uzmanı Ersin Demirel, Ordu ilinde “Aklın yolu bir” projesi ile ilgili bir turizm projesi yapmak için bir aradayız. Geçen yıl başlayan aklın yolu bir projesi de yürüyüş rotaları ve ordu turizm keşif rehberi isimli bir kitap oluşturduk. Bu kitabın oluşması yaklaşık 5 ay sürdü. Ordu’daki bütün kültürel doğal güzellikleri olabildiğince değerlendirmeye çalıştık. Bu çalışmanın en son ayağı hayata geçirilen projenin ete kemiğe bürünebilmesi için tanıtımı gerekiyordu. Bunun içinde çeşitli bölgelerde seyahat acentelerini gece dergilerini Ordu’ya davet ettik. 2 gece konaklamalı 3 günlük bir info turu yaptık. Bunda amacımız hem yereldeki turizm sektörünü hem de Türkiye’nin önde gelen dergilerini Ordu’nun tanıtımını yapmak için buraya davet ettik. Umuyoruz ki bu 4-5 aylık süre içinde Ordu turizm anlamında ulusal basına taşınacaktır. Bu kitap içinde oluşturulan Ünye’yle ilgili bir kent turu var. Ünye Kent turu meydandan başlayıp, saray duvarlarından devam ederek kiliseye, Hacıosman Camii’ne çıkıyor, Sebile Hanım Konağı’ndan, hamamın önünden Belediye Müzesine, oradan Kadıoğlu yokuşuna ve tekrar kent merkezinde bitiyor. Önemli olan burada gelen insanları şehir merkezinde tutabilmek. Onun için de kent dokusundaki bir takım şeyleri ön plana çıkarmak gerekiyor.” Şeklinde konuştu.

Yardımcı Doç. Dr. Marka Uzmanı Metin Çelik ise “Ordu’nun dünya çapında bir turizm markası olmasının çok büyük avantajları var. Bu çerçevede Ordu Valiliği olarak marka kent kalkınma stratejiği var. Özellikle Ünye Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Sayın Hasan Şimşek’te hem Ünye’nin merkezini çok ayrıntılı bir şekilde dolaştık. Aynı zamanda Ünye’nin köylerini ekoturizm yapılabilecek bölgelerini ve Ünye’nin marka değerlerini beraber tespit ettik. Güzel bir süreç yaşandı. Şimdi bunların harekete geçme zamanı. Ünye dünya çapına çıkacak bir restorasyon olacak. Bunun çalışmaları da başlamış oldu. Biz Ünye için paket programlar hazırlarken Ünyelilerin de bizim yanımızda olmasını istiyoruz. Çünkü burada gelip dolaştığımız zaman çok tatlı insanların olduğunu gördük. Ünye’nin burada sadece gelip geçerken baktıkları yer olsun istemiyoruz. Gelip konaklamalarını istiyoruz. Biz buradaki turizme insana dokunmak istiyoruz. Ünye’de kaldığımız zaman şunu gördüm. İnsanlarının turizme alışkın olduğunu gördüm. Bu önemli bir noktadır. Daha yoğun bir şekilde ÜTSO Başkanımız Hasan Bey’in destekleriyle bu çalışmalarımıza devam edeceğiz.” şeklinde konuştu.

ŞİMŞEK, “ÜNYE TURİZMDE MARKA ŞEHİR OLACAK”

Ünye Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Hasan Şimşek da “Ordu, Ünye bölgesi için güzel şeylere vesile olmuştur. Bu kitapta Ünye’nin yer alması bile Ünyeliler için çok önemli olduğunu düşünüyorum. Buraya gelen bütün arkadaşlarıma öncelikle teşekkür ediyorum. Burada yerel yönetimlere sivil toplum örgütlerine herkese bir görev düşüyor. Ünye 15 bin yıllık bir tarih olmasına rağmen turizmde Ünye’nin Ünye Çamlık Moteli, Türkiye’de 18 Turizm oteli olmasına rağmen bugüne kadar biz turizmden gerektiği şekilde Karadeniz bölgesi olarak yararlanamadık. Çünkü Karadeniz bölgesi, saklandı ve geri kaldı. Ama Ünye’de turizm varken Antalya ve Bodrum o kadar çok bilinmiyordu. İnşallah bundan sonra küresel ısınmadan dolayı da Ünye’nin, Karadeniz’in kaderinin değişeceğine inanıyorum. Bizler de üzerimize düşen görevi yapıp Ünye’yi en iyi şekilde tanıtmak ve en iyi şekilde giydirmek için çaba sarf edeceğiz. Ünye’yi turizmde bir marka şehir yapacağız.” dedi.

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz