YURTHABER

Bize Ulaşın BİZE ULAŞIN

"Turizme Zarar Geleceğine Dair Emareler Var"

Antalya Valisi Sebahattin Öztürk, "Bu gösteriler insanlara maddi manevi zarar vermeye başladı. Turizme zarar geleceğine dair emareler var. Göstericileri ikna etmeye çalışıyoruz. Çadırları kaldırmalarını istiyoruz" dedi. Anadolu Ajansı Antalya Bölge Müdürü Tuncer Çetinkaya, Vali Öztürk'ü makamında ziyaret etti. Ziyarette konuşan Öztürk, bölgenin gelir kaynağının önemli miktarının turizmden sağlandığını, turizme zarar gelmemesi için daha fazla dikkat edilmesi gerektiğini söyledi. Öztürk, Gezi Parkı odaklı gelişmelerin turizmi etkilemediğini, rezervasyon iptalinin sözkonusu olmadığını belirterek, parasını ödeyen herkesin tatile geldiğini bildirdi. Gösterilerin kentte nelere zarar verip vermediğinin düşünülmesini isteyen Öztürk, esnafın gösterilerden ciddi zarar gördüğünü vurguladı. Öztürk, gösterilerin turistleri tedirgin ettiğine dikkati çekerek, "Turistler kendi memleketlerine bu bilgiyi ulaştırıyorlar. Antalya'nın bu gösterileri daha fazla taşıması zor. Çarşı, pazar gerçekten büyük bir sıkıntı içinde. İnsanlar havaların sıcak olması yüzünden akşam belli bir saatten sonra gezebiliyorlar ancak insanlar tedirgin durumda" dedi. Öztürk, eylemlerde artık "ölçünün kaçmaya başladığını" belirterek, Antalya'daki göstericilerden İstanbul, Ankara ve İzmir'i taklit etmemelerini istedi. Vali Öztürk, sözlerini şöyle sürdürdü: "Biz herşeye rağmen suhuletle herhangi bir şey olmadan bu işin bitmesini arzu ediyoruz. Bu gösterilerin hukuki dayanağı yok. Sadece sabrediyoruz. Bir gösteri yapmanın şartları kanunlarda belirtilmiş. Bu şartlara hiç birisi sahip değil. Ama biz sonuçta bir demokratik hakkın kullanımı olarak Türkiye'nin her yerinde olduğu gibi buraya kadar bu işe göz yumduk. Bu gösteriler insanlara maddi, manevi zarar vermeye başladı. Turizme zarar geleceğine dair emareler var. Göstericileri ikna etmeye çalışıyoruz. Çadırları kaldırmalarını istiyoruz." - EXPO 2016 Öztürk, Antalya'da 2016'da düzenlenecek Dünya Botanik EXPO'suna yönelik çalışmalar konusunda da "hiç bir karamsarlığın olmadığını" vurguladı. Antalya'da EXPO 2016'dan sonra da projeler yapılacağını kaydeden Öztürk, "Biz binaları tamamlarız, burada en önemli eksiğimiz katılımı ne kadara çıkartabiliriz. Temas kurduğumuz ülkeleri kentimize getirip bahçe kurmaları için ikna etmeliyiz. Onu sağladık mı gerisi kendiliğinden gelir" diye konuştu. - Hedef dünyada ilk 5'e girmek AA Bölge Müdürü Tuncer Çetinkaya da Vali Sebahattin Öztürk'e Anadolu Ajansı'nın çalışmaları hakkında bilgi verdi. AA'nın, dünyanın 5 büyük ajansından biri olmayı hedeflediğini belirten Çetinkaya, Antalya'nın uluslararası bir çok organizasyona ev sahipliği yaptığını, bunları İngilizce, Rusça, Boşnakça, ve Arapça olarak dünyaya servis ettiklerini aktardı. Ziyaretin ardından Çetinkaya, Vali Öztürk'e üzerinde Anadolu Ajansı logosunun yer aldığı şekerlik hediye etti.

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz