Her dönemde tekrar tekrar yorumlanan ve en çok dinlenilen eserlerden biri "duydum ki unutmuşsun"dur. Selahattin Altınbaş’ın bestesini, Turgut Yarkent’in unutulmaz sözleriyle küçük büyük hemen hepimiz biliriz. Emel Sayın’dan, Zeki Müren’e Türk Sanat Müziği'nin dev isimleri dahil, pek çok yorumcu tarafından seslendirilmiş eser, en sevilenler arasında mutlaka kendisine bir yer buluyor. Duydum ki unutmuşsun gözlerimin rengini Yazık olmuş o gözlerden sana akan yaşlara Bir zamanlar sevginle ateşlenen başımı Dizlerinin yerine dayasaydım taşlara Hani bendim yedi renk hani tende can idim Hani gündüz hâyalin geceler rüyan idim Demek ki senin için aşk değil yalan idim Acırım heder olan o en güzel yıllara Makam: Muhayyerkürdi Usûl: Semai
70’li yıllarda, Türk Sanat Müziği’nin usta seslerinden biri olan Mustafa Sağyaşar tarafından ilk defa seslendirildikten sonra, en sevilen şarkılar arasına girmiş olan "Sevmekten Kim Usanır" Teoman Alpay’ın bestesi ve sözler Hikmet Münir Ebcioğlu’na ait. Pek çok ses sanatçısı tarafından halen yorumlanmaya devam edilen, vazgeçilmez şarkılardan bir diğeridir. Sevmekten kim usanır tadına doyum olmaz Hangi gönül uslanır ah sevenle oyun olmaz Kaç kere yemin ettim kaç gönüle de girdim Sensiz yapamıyorum bak yine geri döndüm Makam: Rast makamı Usûl: Düyek usûlü
En çok sevilen şarkılardan bir diğeri olan "Silemezler gönlümden", Selahattin Altınbaş’ın bestesiyle ve Arslan Tunçata’nın yazdığı sözlerle dinleyicilerle buluşmuş. Emel Sayın ile özdeşleştirilen şarkılardan olmakla birlikte, Türk Sanat Müziği’nin en önemli seslerinin yanı sıra, günümüzün yorumcuları tarafından da sıklıkla yorumlanmaya devam edilen şarkılardan biridir. Dilimi bağlasalar anmasam hiç adını Gözümü dağlasalar görmezsem hiç yüzünü Elimi bağlasalar tutmazsam ellerini Silemezler gönlümden ne aşkını ne seni Makam: Hüzzam Usûl: Düyek
Türk Sanat Müziği’nin en bilinen klasiklerinden biri olan "Kimseye etmem şikayet" dev isim Müzeyyen Senar ile özdeşleşmiş bir şarkıdır. Son yıllarda Şevval Sam ve Nev gibi isimler tarafından da yorumlanan şarkı, pek çok Türk Sanat Müziği yorumcusu tarafından sıklıkla yorumlanır. Bestesi Kemani Sarkis Efendi’ye ait olan şarkının, sözlerini kimin yazdığı ise bilinmiyor. Kimseye etmem şikayet ağlarım ben halime Titrerim mücrim gibi baktıkça istikbâlime Perde-i zûlmet çekilmiş,korkarım ikbâlime Titrerim mücrim gibi baktıkça istikbâlime Makam: Nihavend Usûl: Curcuna
Bestesi ve sözleri Yesari Asım Arsoy’a ait ve en çok bilinen Türk Sanat Müziği eserlerinden biri olan "Bekledim de Gelmedin", Zeki Müren ile özdeşleşmiş bir şarkı olmasına rağmen, Müzeyyen Senar, Emel Sayın ve daha birçok ünlü ses tarafından da yorumlanmıştır. Türk Sanat Müziği denildiğinde akla ilk gelen şarkılardan biri olan "Bekledim de gelmedin" günümüzün ses sanatçıları tarafından da sıklıkla yorumlanıyor. Bekledim de gelmedin Sevdiğimi bilmedin Gözyaşımı silmedin Hiç mi beni sevmedin Söyle, söyle hiç mi beni sevmedin Bir öpücük ver bana Yalvarıyorum sana Beni kucaklasana Kollarına alsana Söyle, söyle hiç mi beni sevmedin Makam: Nihavend Usûl: Semai
Sözleri ve bestesi Yusuf Nalkesen’e ait olan "O ağacın altını şimdi anıyor musun", dinleyicilerle ilk defa Mediha Şen Sancakoğlu sayesinde buluşmuş. Kısa sürede klasikleşen şarkıyı, Zeki Müren, Gönül Yazar gibi en ünlü ses sanatçıları yorumlamış. Günümüzde de yeni sesler tarafından sıklıkla yorumlanmaya devam ediliyor. Gölgesinde mevsimler boyu oturduğumuz Hep el ele vererek hayâller kurduğumuz Kimi üzgün, kimi gün neş'eyle dolduğumuz O ağacın altını şimdi anıyor musun O güzel günler için bilmem yanıyor musun Attığımız tarih de, çizdiğimiz o kalp de Silinmemiş duruyor hepsi yerli yerinde Ben şarkılar söylerdim yatarken dizlerinde O ağacın altını şimdi anıyor musun O güzel günler için bilmem yanıyor musun Makâm: Hicâz Usûl: Semaî
Türk Sanat Müziği’nin pek çok ünlü besteye sahip bestekarı Sadettin Kaynak’ın bir eseri olan "Niçin baktın bana öyle", ünlü ses sanatçısı Safiye Ayla ile özdeşleşmiş bir şarkıdır. Zeki Müren, Ayşe Tunalı, Emel Sayın gibi en ünlü ses sanatçıları tarafından da yorumlanmış olan klasik eser, hala daha yorumlanmaya devam edilen şarkılardan biridir. Eserin sözleri Vecdi Bingöl’e ait. Niçin baktın bana öyle Derdin nedir durma söyle Durgunsun sular gibi İçli duygular gibi Gözlerinde sevdâ var Derin uykular gibi Makam: Uşşak Usûl: Nim Sofyan
Bu kadar bilinir olmasında Türk Filmleri'nin de etkisinin olduğu "İnleyen Nağmeler" isimli eser, bestesiyle, güftesiyle her alanda benimsediğimiz, bir tür marş haline dönüşmüş bir klasiktir. Tribünlerden tutunda, eğlence mekanlarına kadar her alanda kendisine yer bulan İnleyen Nağmeler'in sözleri de hemen hepimiz tarafından bilinir. Beste ve sözleri Zeynettin Maraş’a ait olan şarkı, Zeki Müren ve Yaşar Özel’in de dahil olduğu çok uzun bir yorumcu listesine sahip. İnleyen nağmeler ruhumu sardı Bir rûyâ ki orda hep şarkılar vardı Uçan kuşlar, martılar Yeşil, tatlı bir bahâr Gülen, şen sevdâlılar vardı Makâm: Nihâvend Usûl: Düyek
Behiye Aksoy, Ahmet Özhan, Emel Sayın, Zeki Müren ve daha pek çok ünlü ses sanatçısı tarafından yorumlanmış olan "Bak yeşil yeşil", Türk Sanat Müziği’nin klasikleri arasında yer alıyor. Mustafa Seyran’ın bestesine Mehmet Erbulan’ın yazdığı sözlerle dinleyiciye ulaşmış olan şarkı, en çok bilinen ve sevilen eserlerden bir diğeridir. Kapat gözlerini kimse görmesin Yalnız benim için bak yeşil yeşil Gözlerin kimseye ümit vermesin Yalnız benim için bak yeşil yeşil Makam: Segâh makamı Usûl: Yürük semaî usûlü
Müzeyyen Senar, Zeki Müren ve Emel Sayın dev isimlerin yorumladığı klasik eserlerden biri olan "Nasıl Geçti Habersiz" daha pek çok ses sanatçısı tarafından yorumlandı ve sürekli olarak yorumlanmaya devam ediliyor. En çok bilinen ve sevilen şarkılardan biri olan eser Teoman Alpay bestesi. Eserin sözlerini Nihat Aşar yazmış. Nasıl geçti habersiz o güzelim yıllarım Bâzan gözyaşı oldu, bâzan içli bir şarkı Her ânını eksiksiz, dün gibi hatırlarım Dudaklarımda tuzu, içimde durur aşkı Makam: Hicaz Usûl: Semâî
Yakın dönemde kaybettiğimiz ünlü ses sanatçıları Nigar Uluerer ve Mustafa Sağyaşar ile özdeşleşmiş "Bir ihtimal daha var" aynı zamanda Müzeyyen Senar, Safiye Ayla, Zeki Müren gibi en büyük ses sanatçıları tarafından da yorumlanmıştır. Beste ve sözleri Osman Nihat Akın’a ait olan şarkının bestesi de, sözleri de en çok bilinen ve en çok sevilen Türk Sanat Müziği eserlerinden biridir. Sıklıkla dizi ve filmlerle yeniden hit olmaya ve yeni nesillere de kendini sevdirmeye devam eden ölümsüz bir eser. Bir ihtimâl daha var, o da ölmek mi dersin söyle canım, ne dersin Vuslatın başka âlem, sen bir ömre bedelsin Sükût etme nazlı yâr, beni mecnun edersin Vuslatın başka âlem, sen bir ömre bedelsin Makam: Nihavend Usûl: Düyek
Suat Sayın tarafından bestelenmiş olan Sevemez Kimse Seni'nin sözleri de kendisine ait. Aynı zamanda ilk defa Suat Sayın tarafından seslendirilen şarkı, kısa süre içerisinde klasik Türk Sanat Müziği eserleri arasında yerini almış. Zeki Müren, Emel Sayın ve daha pek çok büyük yorumcu tarafından seslendirilen şarkı, günümüzde de sıklıkla yorumlanmaya devam edilen, her döneme ait ölümsüz eserleden biri durumunda. Sevemez kimse seni benim sevdiğim kadar Sevgilim sen olmazsan bu dünya neye yarar Her gün seni düşünür, her ân seni yaşarım Seni sevmekten değil, kaybetmekten korkarım Makam: Hicaz Usûl: Düyek
Türk Sanat Müziği’nin aristokratı olarak da adlandırılan Selahattin Pınar’a ait olan "Nereden sevdim o zalim kadını" isimli eser, klasikleşmiş şarkılardan biridir. Eserin sözleri Yusuf Ziya Ortaç tarafından yazılmış. Münir Nurettin Selçuk, Afife Jale, Zeki Müren, Müzeyyen Senar, Safiye Ayla gibi en büyük ses sanatçılarının yorumlamış olduğu eser, en çok bilinen şarkılardan bir diğeridir. Nereden sevdim o zâlim kadını Bana zehr etti hayâtın tadını Sormayın söylemem asla adını Bana zehr etti hayâtın tadını Makâm: Kürdîli hicâzkâr Usûl: Aksak
Emel Sayın ve Zekai Tunca ile özdeşleşmiş olan "Eski Dostlar", güftesiyle bestesiyle en çok bilinen ve her alanda duymaya alıştığımız klasik eserlerden bir diğeridir. Bestesi Gültekin Çeki’ye, sözleri Hayri Mumcu’ya ait olan eser, hiç bitmesin istediğimiz şarkılar arasında yer alıyor. Unutulmuş birer birer Eski dostlar, eski dostlar Ne bir selâm, ne bir haber Eski dostlar, eski dostlar Makâm: Râst Usûl: Yürük Semâî
Ferit Sıdal’ın bestesi olan "Gözlerin bir içim su" isimli eserin sözleri de Kemal Şakir Yakar’a ait. En çok dinlenilen, bilinen ve sevilen Türk Sanat Müziği eserlerinden biri olan şarkı, Emel Sayın’dan, Zeki Müren’e kadar çok uzun bir yorumcu listesine sahip. Günümüzde de sıklıkla yorumlanmaya devam edilen eser, her nesile kendisini sevdirmeyi başaran, ölümsüz bir şarkı. Gözlerin bir içim su İçim yandı doğrusu Öpeyim gözlerinden Kalmaz gönül korkusu Makâm: Sûznâk Usûl: Aksak
Teoman Alpay’ın bir diğer bestesi olan Kalbimi Kıra Kıra’nın sözlerini kimin yazdığı bilinmiyor. Aşkı böylesi kelimelerle anlatmayı başarmış olan şarkı, özellikle Türk Filmleri'nde Belkıs Özener’in yaptığı yorumla büyük kitlelerce tanınmış ve kısa süre içerisinde de klasikler arasına girmiş eserlerden biri. Günümüzde de sıklıkla yorumlanılmaya devam edilen şarkı, her nesil tarafından beğenilmeye devam ediyor. Senden bana ne kaldı Bir hatıradan başka Bir daha geri dönmem Yalan kattığın aşka Kalbimi kıra kıra Bıraktın bir hatıra Günahımı yalancı Dudaklarında ara Gözyaşların boşuna Düşmem artık peşine Yansın yüreğin yansın Şimdi de bende sıra Makam: Muhayyer kürdî makamı Usûl: Düyek usûlü
Zeki Müren’e ait bestenin sözleri de Zeki Müren'e aittir. Unutulmaz ve ölümsüz Türk Sanat Müziği eserleri arasında mutlaka yer alan şarkıyı, elbette ilk defa Zeki Müren kendisi söylemiş. Ardından pek çok ünlü ses sanatçısı tarafından yorumlanmaya devam edilen şarkı, günümüzde de en sık yorumlanan şarkılar arasında yer alıyor. Zeki Müren’in eşsiz dehasının yansıması olan eser, en çok bilinen ve en çok sevilen şarkılardan biridir. Bir demet yasemen, aşkımın tek hâtırâsı Bitmiyor ayrılık, dinmiyor gönlümün hicrân yarası Ağlasam inlesem silinmez bahtın karası Bitmiyor ayrılık, dinmiyor gönlümün hicrân yarası Makam: Nihâvend Usûl: Düyek