Blizzard, hem yeni hem de eski oyunculara World of Warcraft'in ilk ve en özel günlerini yeniden deneyimleme şansını verecek Classic sürümle. Şimdiye dek gelen haberler ve gelişmeler de açıkçası epey umut vaat ediyor.
Biz de çıkışa ramak kalmışken Blizzard'dan Kıdemli Yazılım Mühendisi (Senior Software Engineer) Omar Gonzalez'e birkaç soru sorduk. Bu arada Gonzalez Blizzard'da epey eski, 14'ü WoW üzerinde olmak üzere tam 16 yıldır Blizzard bünyesinde çalışıyor.
İyi okumalar!
Bu Classic sürüm olacak ancak hepimizin bildiği üzere MMORPG türündeki oyunlar sık sık yeni içerikler sunarak hayatta kalabiliyor. Peki Blizzard World of Warcraft Classic'in içeriğini nasıl güncelleyecek? Classic sürüme özel içerikler olacak mı?
Blizzard nasıl oldu da WoW Classic konusunda fikir değişikliğine gitti?
Ancak çalışmayacak şeyleri tam olarak bilince çalışabilecek noktaları düşünmeye başladık. Birkaç yıl önce BlizzCon'da bu konuda kısa bir sunum yapmıştım. Aklımızdaki ana fikir şuydu: Oyunun bütün eski verilerini, oyuncuların gördüğü her şeyi alıp günümüzde kullandığımız kodlara entegre etmek. Böylece iki ayrı dünyanın en iyi yanlarını ortaya çıkarabiliriz diye düşündük. Tabii bu o zamanlar yalnızca bir fikirdi. Hiç kimse bunun iyi bir fikir olup olmadığını ve eğer bu işe girişeceksek ne kadar uğraşmamız gerektiğini kestiremiyordu.
Özel Röportaj: Blizzard ile Hearthstone’un The Dalaran Heist’ini Konuştuk!
Ben aslında BlizzCon 2017'de nihai duyuruyu yapmadan bir süre önce çalışmaya başlamıştım. Olası bütün sonuçlar üzerinde çalışıyordum. Yaklaşık iki hafta boyunca kapıyı ve perdeleri kapatıp odama çekildim. Oyunun nasıl görünebileceğini anlamak için bir prototip geliştirdim. Sonuçta elimde oynanışı çok kısa süren bir prototip vardı. Fazlasıyla kabataslaktı ve yalnızca beşinci seviyeye kadar gelinebiliyordu.
En büyük dönüm noktası bu demoyu görmek olmuştu. Bize, "Evet, WoW oyuncularının hatırladığı o eski oynanış deneyimini günümüzün alışıldık Blizzard standartlarıyla geri getirebiliriz," dedirten de muhtemelen o demo olmuştu. Standarttan kastım; Blizzard'ın müşteri hizmetleri sistemleri, oturum açma sistemi, sunucuların çökmeden ayakta kalabilmesi... Yani bunların hiçbirinden vazgeçmemiz gerekmediğini anlamıştık.
Bizi bugüne getiren de buydu.
Peki WoW Classic neden free-to-play modeliyle düşünülmedi?
Bazen insanlardan oynadıkları oyun için para istemek zor olabiliyor. Biz de bunun farkındayız ve oyunculara harcadıkları paraya değecek kadar içerik sunmak istiyoruz.
Bu sebeple Classic'i aktif aboneliklere dahil ettik.
Classic ile normal WoW arasında herhangi bir şekilde etkileşim kurulabilecek mi?
Achivement'lar, item'lar, kozmetik ögeler kazanmak isteyenler oldu. Ancak biz oyuncuların gerçekten oynamak istedikleri için World of Warcraft Classic oynamalarını istiyoruz, ödüller için değil.