Türkiye'nin heykelle davası bitmiyor! Kars’taki ‘İnsanlık Anıtı’nın yıkılması tartışmaları sürerken, Ankara’da Atatürk Orman Çifliği (AOÇ) sınırları içerisinde Atatürk Evi’nin yanında bulunan ‘Tarımcı Atatürk Anıtı’nın çalınan rölyeflerinin yeniden yapılması da mahkemelik oldu. 1981 yılında Atatürk’ün 100’üncü Doğum Yılı anısına, Orman Bakanlığı tarafından açılan yarışmayı kazanarak anıtın yapımını gerçekleştiren heykeltraş Burhan Alkar, “Heykel, rölyefler ve yazılardan oluşan anıtın 8 metrekarelik ve yaklaşık 850 kilogram ağırlığındaki bronz rolyefleri 2007’de çalındı. Yeniden yapımı için AOÇ yönetimi bir karar vermeyince konu yargıya taşındı. Bir kompleksten oluşan grubun yarım yamalak görünmesinden bir kolum kopmuş gibi acı çekiyorum” dedi. Burhan Alkar şöyle konuştu:
Ruhen yarım yaşıyorum
“Dünyanın her yerinde böyle olaylar olabilir. Önemli olan ondan sonrasıdır. Sanatçı olarak gövdemden bir kolumun kopmasına benzetiyorum. Ve anıt orada yarım yamalak durdukça acı çekiyorum. Anıtın önünden geçerken çalınan rölyeflerin boşluğuna bakamıyorum. Anıtın çevre düzenlemesini yapan sevgili dostum Prof. Dr. Yüksel Öztan hakkın rahmetine kavuştu. Sağ olsaydı, benden farklı düşünmezdi.” Çalınan rölyeflerin yeniden yapılması konusunda AOÇ yönetiminin, kendisini 2 yıl oyaladığını, sonuç alınamayınca ise bağlı olduğu sanat kurumu GESAM tarafından mahkemeye verildiğini hatırlatan heykeltraş Alkar şu bilgileri aktardı: “Somut bir gelişme olmaması nedeniyle bağlı bulunduğum GESAM, ‘Tarımcı Atatürk Anıtı’nın tamamlanması için A.O.Ç. yönetimini mahkemeye verdi. Mahkeme sonucunu bekliyoruz. Ancak bu kurum, benim duyduğum rahatsızlığı duymuyor. Ayrıca ne mahkeme, ne de zaman kaybına gerek yoktu. Hayattayım ve 80 yaşındayım. Bir sanatın veya sanatçının eserleri zarar görmüşse, anıtı oluşturan sanatçıya eksik parçaların yeniden yapılması için imkan tanınır. Anıtın bu durumda olması, o sanatçı için ruhen yarım yaşıyor demektir. Üstelik fikir ve sanat eserleri kanunları belli. Bu olaydan büyük rahatsızlık duyuyorum. Türkiye’de sanata ve sanatçıya verilen önem ortada.”