YURTHABER

Van'dan 450 depremzede Adana'ya geldi

Van’da meydana gelen 7.2 şiddetindeki depremde evleri oturulamaz hale gelen 450 depremzede Adana’ya geldi. Depremzedeler Maliye Bakanlığının Karataş ilçesindeki eğitim tesislerine yerleştirildi.
Adana'ya gelen depremzedeler, sabah saatlerinde Adana Valiliği bahçesinde bir süre bekleyip yetkililerle yaptıkları görüşmenin ardından Karataş ilçesindeki tesislere götürüldü. İlçede Vali Yardımcısı Mustafa Karadağ ve Kaymakam Mustafa Kılınç, misafirlerini karanfillerle karşıladı.
Vali Yardımcısı Karadağ, Van’dan gelen 450 kişinin yemek, sağlık, barınma ve eğitim ihtiyaçlarının karşılanacağını belirterek, “Orada yaşanan afetten dolayı vatandaşlarını mağduriyet yaşamaması için buradaki tesisleri hizmete açtık. Yeterli olacağını düşünüyoruz. Ama misafirhane yetmez ise bir otel daha kiralayıp vatandaşlarımızı açıkta bırakmayız.” dedi.
Vali Yardımcısı Karadağ ile birlikte tesislerde iki odalı, klimalı, güneş enerjili mekanlara yerleştirilen bir aileyi ziyaret eden Kaymakam Mustafa Kılıç, kaldıkları yerde çok memnun olduklarını belirten depremzedelere, “Devlet her türlü ihtiyacınızın karşılanması için büyük destek veriyor. Devletimiz her kurumuyla yanınızdadır, bundun şüpheniz olmasın. Van’da yapılacak konutlar Ağustos ayında bitirilecek bu zamana kadar bizim misafirimizsiniz.” diye konuştu.

DEPREMZEDELERİN YÜZÜ GÜLÜYOR.
Van’ın dondurucu soğuğundan sonra Adana’daki sıcaklığın kendilerin çok memnun ettiğini belirten depremzedelerden bazıları iş konusunda yetkililerden yardım istedi. Kaymakam Kılıç, bunun ileride düşünüleceğini şimdilik barınma, sağlık ve eğitim konusunda yardımcı olacaklarını ifade etti.
Depremde evleri oturulamaz hale gelen 4 çocuk babası Şükrü Gültekin, Van Devlet Hastanesinde çalıştığını belirterek, “Allah devletimize zeval vermesin. Depremin ilk anından buyana devletin her kurumundan büyük yardım gördük. İkinci depremin ardından ailemi daha güvenli bir yere yerleştirmeyi düşünüyordum. Adana’ya yerleşmem yönündeki talebe olumlu cevap vererek buraya geldik. Ailemi buraya yerleştirdikten sonra ben tekrar döneceğim” diye konuştu.
Van’daki depremde büyük sıkıntı yaşadıklarını söyleyen Sultan Saybak ise Adana’ya geldiği için çok mutlu olduğunu belirterek, çalıştığından dolayı buraya gelemeyen işi için endişelendiğini ifade etti.
Bir süreliğine Adana’ya geldiklerini aktaran Saybak, “En kısa zamanda Van’da kalıcı konutların yapılmasıyla kendi memleketimize dönmek istiyoruz. Van'da artçı depremler oluyor. Hava çok soğuduğu için çadırda kalamayıp mecburen buraya geldik. Devlet depremzedelere yardımcı oluyor ve ihtiyaçlarını karşılıyor. Orada sıcak yemek ve çadır verildi. Türkiye'nin dört bir yanından da adeta yardım yağdı. Başbakandan ve devletten Allah razı olsun bize sahip çıktılar. “ ifadelerini kullandı.
6 yaşındaki İlayda Saybak ise Van’ın çok soğuk olduğunu belirterek, "Adana çok sıcak. Odalarımızda klima var. Herkese teşekkür ediyorum.” şeklinde konuştu.

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Mynet.com editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle mynet sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz